02.10.2018 / 10:06
StoryEditor

Polacy chcą niższych cen w sklepach, ale uważają że rolnicy muszą więcej dostawać za warzywa i owoce

(materiały prasowe)
Blisko 80 proc. konsumentów uważa, że producenci warzyw i owoców otrzymują w skupie zbyt mało za swoje plony. Jednocześnie klienci oczekują niższych cen w sklepach. Dodatkowo, ponad 60 proc. ankietowanych stwierdza, że sieci handlowe za dużo zarabiają na sprzedaży tego typu produktów względem tego, ile płaci się za nie rolnikom. Zdaniem ekspertów, łatwo jest uznać, że ktoś na nich „żeruje”. Ludziom zwyczajnie brakuje wiedzy na temat nowoczesnego handlu. Nabywcy towarów nie zdają sobie sprawy z tego, że niewielkie dochody wytwórców są efektem rozdrobnienia produkcji, jej obsługi, logistyki, a także niskiej siły negocjacyjnej tej grupy zawodowej. Takie wnioski przynosi badanie Hiper-com Poland oraz zarządcy aplikacji mobilnej Blix.  

– Opinia o krzywdzie rolników jest wyrazem pewnego stanu świadomości społecznej, która ma mniejszy związek z byciem konsumentem, niż z faktem odbierania komunikatów polityczn...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.07.2025 / 14:42
StoryEditor
Pięć kluczowych problemów systemu kaucyjnego. „Kary dla sklepów powinny być przesunięte”
Pięć kluczowych problemów systemu kaucyjnego wskazuje dr Andrzej Gantner (fot. Shuterstock + PFPŻ)

Wkrótce w Polsce powinien ruszyć system kaucyjny. Ale jego wdrażanie wskazuje, że mamy wiele problemów do pokonania. Na te kluczowe zwraca uwagę dr Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Z artykułu dowiesz się

  • Im bliżej wejścia w życie systemu kaucyjnego, tym wyraźniej widać problemy
  • Kluczowy problem systemu kaucyjnego – opóźnienia w udzielaniu licencji
  • Sklepy zapłacą karę nie za swoje grzechy?
  • Brak odpowiedniej edukacji konsumentów 
  • Nieprecyzyjne prawo

Im bliżej wejścia w życie systemu kaucyjnego, tym wyraźniej widać problemy

Zgodnie z ustawą 1 października 2025 roku w Polsce wystartuje system kaucyjny. Ma on na celu selektywną zbiórkę wybranych rodzajów zużytych opakowań po napojach. A jest to związane chociażby z wprowadzaniem do polskiego prawa dyrektywy Single-Use-Plastic (SUP).

I chociaż do wejścia w życie systemu pozostało mniej niż 3 miesiące, to wciąż jest wiele poważnych problemów, które powodują, że handel nie może być spokojny o to co się wydarzy jesienią.

Im dalej w las tym więcej drzew, tak można podsumować dzisiejsze posiedzenie Podkomisji stałej ds. monitorowania gospodarki odpadami na temat aktualnego stanu wdrożenia systemu kaucyjnego w Polsce – podsumowuje dr Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Kluczowy problem systemu kaucyjnego – opóźnienia w udzielaniu licencji

Ekspert wskazał na pięć kluczowych problemów systemu kaucyjnego na obecnym etapie. Jednym z nich jest kwestia 6-miesięcznych opóźnień w udzieleniu licencji dla operatorów. A to skutkuje brakiem umów zarówno pomiędzy operatorami, jak i między operatorami a sklepami, ze wszystkimi tego implikacjami w tym niepewności co do handling fee.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 75% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.07.2025 / 09:24
StoryEditor
Włoski producent słodyczy przejmuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych. Znamy szczegóły transakcji
Ferrero przejmuje potentata w produkcji płatków śniadaniowych i markę Kellogg‘s (fot. Shutterstock)

Ferrero Group oraz WK Kellogg ogłosiły zawarcie ostatecznej umowy, na mocy której pierwsza z tych firm nabędzie drugą. Przejęcie obejmuje produkcję, marketing i dystrybucję kultowego portfolio płatków śniadaniowych WK Kellogg w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i na Karaibach.

Ferrero zgodziło się nabyć akcje WK Kellogg po 23 dolary za sztukę (w gotówce). Oznacza to, że Ferrero kupi przedsiębiorstwo za 3,1 miliarda dolarów. Po pomyślnym zakońc...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12. lipiec 2025 08:38