19.05.2024 / 15:03
StoryEditor

Polomarket otwiera jeden z największych sklepów w swoim dorobku. To kolejny supermarket sieci w rozszerzonym koncepcie

Polomarket otwiera kolejny obiekt w nowym rozszerzonym koncepcie. Supermarketowi towarzyszą w nim dyskont Action, salonik Świat Prasy oraz apteka i piekarnio-cukiernia (fot. materiały prasowe)
Polomarket umacnia pozycję w woj. kujawsko-pomorskim. 15 maja w Bydgoszczy ruszył siódmy obiekt sieci. Reprezentuje on najnowszy koncept handlowy i inwestycyjny firmy, w którym ofertę supermarketu uzupełniają dyskont przemysłowy, piekarnio-cukiernia, salonik z prasą oraz apteka.

Nowo otwarty Polomarket zlokalizowany przy ul. Nakielskiej 50 w Bydgoszczy jest jednym z największych powierzchniowo sklepów sieci. Przestronne wnętrze umożliwia klientom wygodne zakupy i swobodne poruszanie się po szerokich alejkach. Ofertę supermarketu wyposażonego w kasy samoobsługowe uzupełnia kilka dodatkowych punktów, dzięki którym obiekt pełni rolę minicentrum handlowego.

Więcej niż supermarket

Należy do nich Pychatka, która łączy piekarnię z cukiernią i jest własnym konceptem Polomarketu, rozwijanym od 2019 r. Do tego dochodzi salon sieci Świat Prasy. W obiekcie funkcjonowały będą również dyskont sieci Action oraz apteka. Polomarket podkreśla, że atutami tej placówki są również przestronny parking oraz bliskość centrum miasta.

Od strony technicznej obiekt został zaprojektowany i wybudowany zgodnie z najwyższymi standardami oraz polityką ESG sieci. Posiada instalację fotowoltaiczną, która przez cały rok dostarcza mu zieloną energię. Zapotrzebowanie energetyczne budynku dodatkowo redukują: ledowe oświetlenie z inteligentnym systemem sterowania, nowoczesny system wentylacji z odzyskiem ciepła, energooszczędne urządzenia chłodnicze oraz pompa ciepła.

W co inwestuje Polomarket?

Siódmy obiekt sieci w Bydgoszczy jest kolejną inwestycją Polomarketu w ostatnim czasie, wpisującą się w nowy koncept handlowy i inwestycyjny grupy. Firma poza tym, że otwiera nowe sklepy, równolegle modernizuje też te już funkcjonujące oraz rozbudowuje zaplecze logistyczne.

Polomarket rozpoczął działalność w 1997 r., mając na koncie 27 sklepów. Dziś jest to już 280 placówek na terenie całej Polski. Ich obroty netto przekraczają 3 mld złotych rocznie. Sklepy sieci odwiedza miesięcznie blisko 9 mln klientów.

Poza spółkami detalicznymi prowadzącymi sklepy grupę Polomarket tworzy też spółka logistyczno-zakupowa dysponująca trzema centrami dystrybucyjnymi. Zlokalizowane są one w Giebni k. Pakości (woj. kujawsko-pomorskie), Kłobucku (woj. śląskie) oraz Swarożynie k. Tczewa (woj. pomorskie).

16.05.2025 / 10:12
StoryEditor
Sieci handlowe kontra Visa i Mastercard. Branża apeluje do Komisji Europejskiej o ograniczenie opłat
Czego domagają się detaliści od KE w sprawie Visy i Mastercard? (fot. Shutterstock)

Najwięksi detaliści Europy wzywają Komisję Europejską do działania wobec dwóch dominujących operatorów kart płatniczych. Wskazują na rosnące opłaty i brak przejrzystości w systemie prowizji, które – ich zdaniem – szkodzą konkurencyjności Unii Europejskiej. Czy instytucje unijne odpowiedzą na ten apel?

14 maja europejscy detaliści i przedstawiciele handlu internetowego wezwali Komisję Europejską do podjęcia zdecydowanych kroków wobec Visy i Mastercard. Powodem apelu są zbyt wy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.05.2025 / 16:08
StoryEditor
Europejczycy zaciskają pasa. Ale 28 proc. Polaków zwiększa wydatki
Beznadzieje nastroje konsumenckie w Europie.Większość zaciska pasa. Ale 28 proc. Polaków zwiększa wydatki (fot. Pexels/Max Fischer) 

Z raportu Consumer Navigator wynika, że aż połowa konsumentów w Europie obcina swoje wydatki. Ale w Polsce trend jest zupełnie inny. Jakie są nastroje konsumenckie w Polsce i innych krajach UE? Kto w handlu na tych trendach korzysta?

Z artykułu dowiesz się:

  • Raport o nastrojach konsumenckich na największych rynkach w Europie
  • Polacy są większymi optymistami niż inni Europejczycy
  • Europejczycy zaciskają pasa, a Polacy chcą wydawać więcej
  • Konsumenci bardziej kontrolują wydatki. Kto w handlu na tym korzysta? 
  • Jak różni się nastawienie konsumentów w zależności od wieku?

Badanie nastrojów konsumenckich na największych rynkach w Europie

Grupa marketingowa dentsu przeprowadziła badanie Consumer Navigator, które objęło pięć czołowych rynków europejskich: Polskę, Wielką Brytanię, Francję, Hiszpanię i Włochy.

Badanie pozwala porównać perspektywy konsumentów w różnych krajach w kontekście niepewności ekonomicznej i rosnących kosztów życia – wyjaśnia Agata Szymańska, Insights & Strategy Director w dentsu Polska.

Raport pokazuje również jak konsumenci reagują na obecną sytuację gospodarczą, jakie mają nastroje i w jaki sposób zmieniają swoje codzienne nawyki zakupowe.

Negatywna ocena stanu gospodarki. Ale Polacy są większymi optymistami niż inni Europejczycy

 – Choć ogólne nastroje w Europie są raczej pesymistyczne, to Polacy na tle innych narodowości wykazują nieco większy spokój – wskazuje Agata Szymańska.

Znajduje to potwierdzenie w liczbach. Bo chociaż 55 proc. konsumentów w Polsce źle ocenia stan gospodarki, to w innych społeczeństwach nastroje są znacznie bardziej pesymistyczne. We Francji i Wielkiej Brytanii odsetek ten wynosi odpowiednio 81 proc. i 80 proc.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 71% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. maj 2025 02:34