22.05.2025 / 17:45
StoryEditor

Lidl i Kaufland nie przestają rosnąć! Rekordowo wysoka sprzedaż Grupy Schwarz

Właściciel sieci handlowych Lidl i Kaufland pochwalił się wynikami (fot. fotokaleinar/Shutterstock)

Aż 175,4 mld euro wyniosły obroty Grupy Schwarz w roku fiskalnym 2024, który dla firmy zakończył się w lutym br. Lidl i Kaufland, czyli sieci handlowe należące do niemieckiego giganta, urosły o około 300 sklepów. Jakie inwestycje planuje grupa w 2025 r.?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • O ile wzrosła sprzedaż Lidla i Kauflandu w 2024 roku?
  • Ile sklepów mają już obie sieci handlowe Grupy Schwarz?
  • Gdzie działa pierwsza fabryka grupy poza Niemcami?
  • Ilu pracowników zatrudnia właściciel Lidla i Kauflandu?
  • Jakie inwestycje planuje Grupa Schwarz w 2025 roku?
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.05.2025 / 10:30
StoryEditor
Temu straszy Allegro? Wyniki lidera z I kwartału pokazują, kto rozdaje karty na polskim rynku e-commerce
Jak poradziło sobie Allegro w I kwartale 2025 roku? (fot. materiały prasowe)

Silny początek roku, wzrosty we wszystkich kluczowych obszarach i ambitne cele na 2025. Allegro opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał, potwierdzając stabilność i rozwój zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym. Co stoi za sukcesem największego marketplace’u w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej?

Grupa Allegro rozpoczęła 2025 rok od solidnego wzrostu. Wartość sprzedanych towarów brutto (GMV) na poziomie skonsolidowanym zwiększyła się o 8 proc. rok do roku, a skorygowany ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.05.2025 / 13:08
StoryEditor
MediaMarkt odpala marketplace w Polsce. Rynek wart co najmniej 6 mld USD

MediaMarkt uruchomia własny marketplace w Polsce. Koncern liczy na szybkie zdobycie znacznych udziałów w rynku. A na platformie znajdziemy nie tylko elektornikę. Co jeszcze chce sprzedawać MediaMarkt przez platformę marketplace?

Z artykułu dowiesz się:

  • MediaMarkt rusza ze swoim marketplacem w Polsce 
  • Dlaczego grupa MediaMarkt i Saturn inwestuje w e-commerce w Polsce?
  • Jakie produkty będą na platformie marketplace MediaMarkt w Polsce?
  • Jak ma wyglądać połączenie pracy marketplace i sklepów stacjonarnych MediaMarkt i Saturn?

MediaMarkt rusza ze swoim marketplacem w Polsce już w czerwcu

– Polska staje się jednym z najbardziej dynamicznych rynków e-commerce w Europie. A MediaMarkt i Saturn wkraczają we właściwym czasie – przekonuje Valerie Dichtl, ekspertka ds. rynku online w Europie.

MediaMarkt ma uruchomić swój marketplace w najbliższym czasie. Niewykluczone, że nastąpi to już 22 maja! Wskazuję na to przygotowana już oddzielna zakładka "Marketplace" na stronie głównej strony MediaMarkt oraz informacje w mediach społeczenościowych.

Jest to zgodne z informacją jako podał Paweł Ptasznik, dyrektor Marketplace w MediaMarkt Polska w wywiadzie dla wiadomoscihandlowe.pl na początku kwietnia. Wówczas zapowiadał, że koncern planuje uruchomić swoją platformę marketplace w Polsce jeszcze w II kwartale 2025 r. 

Gigant zamierza wprowadzić markeplace w Polsce na podobnych zasadach jak niedawno zrobił to w Holandii i Belgii. Warto również dodać, że marketplace’y grupy MediaMarkt i Saturn działają także w Niemczech, Austrii, Włoszech i Hiszpanii.

–Naszym celem jest osiągnięcie dwucyfrowego udziału marketplace w sprzedaży online w ciągu najbliższych kilku lat – mówi Paweł Ptasznik, dyrektor Marketplace w MediaMarkt Polska.

Dlaczego grupa MediaMarkt i Saturn inwestuje w e-commerce w Polsce?

Jak podkreśla Valerie Dichtl, z najnowszych analiz wnika, że tylko w 2025 roku sprzedaż online w Polsce ma osiągnąć ponad 30 miliardów dolarów. Co więcej, prognozy wskazują, że e-commerce w naszym kraju ma rozwijać się w tempie ok. 9 proc. rocznie i do końca 2029 roku może osiągnąć wartość aż 44 mld USD.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 60% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. maj 2025 18:22