02.09.2025 / 15:58
StoryEditor

Kilkanaście lokalnych sieci handlowych zawiązuje współpracę. Wiemy kto, po co i dlaczego [WYWIAD]

Sieci z południa i centralnej Polski łączą siły, aby stworzyć wspólne marki własne

Kilkanaście firm złożyło wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o utworzenie wspólnego przedsiębiorcy. Inicjatywa ma wzmocnić ich pozycję na rynku spożywczym poprzez wspólny rozwój marek. Marek Mentel, reprezentujący udziałowców spółki w organizacji, ujawnia nam rąbek tajemnicy.

Kilka lokalnych sieci handlowych, teoretycznie konkurujących ze sobą na co dzień, powołało do życia nowe przedsiębiorstwo i złożyło do UOKiK-u wniosek koncentracyjny. Jakie to s...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28.08.2025 / 10:52
StoryEditor
Frisco i Duży Ben z historycznym wynikiem. Szef Grupy Eurocash: Jesteśmy na dobrej drodze
Grupa Eurocash w swoim raporcie finansowym za II kwartał 2025 r. chwali się wynikami Frisco i sieci Duży Ben (fot.Grupa Eurocash + Wiadomości Handlowe)

Frisco i Duży Ben, oba podmioty należące do Grupy Eurocash, po raz pierwszy osiągnęły dodatni wynik EBITDA w kwartale. – Jesteśmy na dobrej drodze do budowania rentowności w obu spółkach – przekonuje Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash. Z czego wynika poprawa wyników obu spółek?

W artykule przeczytasz: 

  • Grupa Eurocash: historyczne wynik Frisco i Dużego Bena
  • Frisco ze wzrostem sprzedaży aż o 25 proc.
  • Wejście Frisco na łódzki rynek pomoże w rozwoju i optymalizacji kosztów
  • AI pomoże Frisco we wzroście sprzedaży?
  • Duży Ben zwiększa sprzedaż i poprawia rentowności sklepów
  • Paweł Surówka zapowiada umacnianie rentowności Frisco i Dużego Bena

Grupa Eurocash: historyczne wynik Frisco i Dużego Bena

Grupa Eurocash w swoim raporcie finansowym za II kwartał 2025 r. bardzo chwali się wynikami segmentu projektów, czyli głównie Frisco i sieci Duży Ben.

–  Segment Platform Wzrostowych po raz pierwszy odnotował dodatni wynik EBITDA w kwartale – podaje spółka w raporcie.

Sama skala wzrostu także zasługuje na uwagę. W drugim kwartale 2024 segment projektów w Grupie Eurocash generował ok. 5 mln zł strat. Natomiast w II kwartale 2025 roku przyniósł już 2 mln zł zysku. W tym czasie znacznie poprawiła się także marża EBIDTA z -1,9 proc. na 0,6 proc. Władze Grupy uważają, że jest to wyraźny sygnał, że przyjęta strategia skalowania biznesu oraz poprawy efektywności przynosi wymierne rezultaty.

Frisco ze wzrostem sprzedaży aż o 25 proc.

Frisco jest supermarketem online wchodzącym w skład Grupy Eurocash. Jest to także jedna z największych platform e-grocery i lider w branży internetowych zakupów spożywczych w Polsce. Z oferty sklepu mogą korzystać mieszkańcy największych i aglomeracji w Polsce: w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach, Łodzi i w Trójmieście.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 77% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.08.2025 / 13:31
StoryEditor
InPost umożliwi otwieranie skrytek paczkomatów... bezpośrednio z ekranu samochodu
InPost wprowadza nowe rozwiązanie dla kierowców (fot. Shutterstock)

InPost, właściciel paczkomatów, rozszerza funkcjonalność swojej aplikacji InPost Mobile o integrację z Apple CarPlay. Jak poinformowano, ma to pozwolić użytkownikom "odbierać" przesyłki bez konieczności używania telefonu, bezpośrednio z poziomu ekranu samochodu. Ponadto integracja umożliwi nawigację do wybranego paczkomatu InPostu.

- Obecnie większość aplikacji obecnych na CarPlay dostępnych na polskim rynku to rozwiązania z kategorii nawigacji, muzyki czy komunikatorów, dlatego możliwość obsługi ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02. wrzesień 2025 16:00