27.06.2024 / 17:08
StoryEditor

MediaMarkt bliżej klientów. Sieć otwiera pierwszy sklep w formacie Xpress na naszym rynku

Sieci MediaMarkt otworzyła w Polsce pierwszy sklep w nowym formacie Xpress (fot. materiały prasowe)
Sieć elektromarketów MediaMarkt powiększyła się o dwie placówki. Szczególnie warto skupić się na jednej z nich, otwartej w Rumi, ponieważ jest to sklep w formacie, którego dotąd na naszym rynku nie było.

27 czerwca sieć MediaMarkt przekroczyła liczbę 80 placówek na naszym rynku. Tego dnia otworzyła dwa sklepy, zlokalizowane w Lesznie oraz w Rumi. Jednocześnie zadebiutowała w Polsce z nowym formatem Xpress, którego pojawienie się zapowiadaliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl już kilka miesięcy temu.

Informowaliśmy wtedy, że nowy format sklepów znany już w innych krajach Europy (m.in. w Niemczech, gdzie był testowany od wiosny 2023 r. i Belgii), ma umożliwić sieci prowadzenie większej liczby stacjonarnych placówek zlokalizowanych bliżej klientów, ale na mniejszej powierzchni, a mniejsza powierzchnia oznacza także wzrost ich produktywność na mkw.

Galerie handlowe w średniej wielkości miastach w sam raz pod nowy format?

Pierwszy sklep w formacie Xpress na naszym rynku reprezentuje placówka zlokalizowana w Galerii Rumia, w której zajmuje ona 675 mkw. powierzchni.

– Cieszymy się, że MediaMarkt zdecydował się dołączyć do grona najemców Galerii Rumia i po raz pierwszy w Polsce właśnie u nas zaprezentować swój nowy format sklepu – Xpress. To dla nas niezwykłe wyróżnienie. Wierzymy, że na tę decyzję miała wpływ nie tylko lokalizacja i uplasowana pozycja galerii na rynku ale także fakt, że doświadczenia zakupowe naszych klientów stawiamy zawsze na pierwszym miejscu – stwierdził Jacek Ostwald z firmy PKB Inwest Budowa 5, do której należy obiekt.

Drugi z nowo otwartych elektromarketów także jest zlokalizowanych w centrum handlowym – znajduje się w Galerii Starówka i ma 520 mkw. powierzchni. 

MediaMarkt zapowiada dalszą ekspansję w Polsce

Warto dodać, że MediaMarkt inwestuje nie tylko w nowe sklepy. W tym roku, sieć zmodernizowała i oddała do użytku 10 placówek, które funkcjonowały wcześniej, a na horyzoncie widać już następne otwarcia i renowacje.

– Niedawno, po przebudowie, otworzyliśmy kolejne sklepy naszej sieci w odświeżonej wersji. Dostosowaliśmy asortyment i jego ułożenie do preferencji naszych klientów oraz dodaliśmy im świeżości. Już za kilka dni z kolei będziemy świętować otwarcie kolejnych marketów. A to jeszcze nie wszystkie otwarcia, nad którymi pracujemy w tym roku – zapowiada Marcin Sibiński, dyrektor rozwoju sieci sklepów w MediaMarkt Polska.

W ostatnich miesiącach marka wystartowała także z nową platformą zakupową online oraz aplikacją mobilną.

Kto stoi za siecią MediaMarkt

Sieć MediaMarkt (obecna w Polsce od 26 lat) jest częścią MediaMarktSaturn Retail Group – wiodącej europejskiej firmy zajmującej się sprzedażą detaliczną elektroniki użytkowej i powiązanych usług. Dwa należące do niej szyldy: MediaMarkt i Saturn łączą około 1000 sklepów stacjonarnych w 11 krajach europejskich z platformami sprzedaży online, zajmując pozycję 1 lub 2 na dziewięciu rynkach.

MediaMarktSaturn zatrudnia około 50 tys. osób i jest w większości własnością spółki Ceconomy. Sprzedaż firmy w roku podatkowym 2022/2023 wyniosła około 22,2 mld euro, przy czym na sprzedaż internetową przypadała około jedna czwarta tej kwoty.

04.09.2025 / 14:57
StoryEditor
Żabka i Stagwell robią rewolucję w marketingu! Powstaje In-Pulse - system oparty na analizie realnych zachowań zakupowych klientów
Sklep sieci Żabka (fot. DarSzach/Shutterstock)

In-Pulse to wspólny projekt Stagwell oraz Żabka Polska, który powstał w 2025 roku, który ma wspierać marketerów w podejmowaniu trafnych decyzji opartych na realnych zachowaniach zakupowych. To pierwszy w Polsce Shopper-Led Marketing System, który oferuje kompleksowy zestaw produktów i usług obejmujących business consulting, badania i analitykę, testowanie konceptów i produktów oraz retail media.

Żabka i Stagwell zmienią rynek detaliczny

W 2025 roku Żabka Polska i globalna grupa Stagwell powołały wspólne przedsięwzięcie In-Pulse – Shopper-Led Marketing System. To pier...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.09.2025 / 08:51
StoryEditor
System kaucyjny będzie skuteczny, jeśli uda się przekonać konsumentów, że ma sens. Potrzebna jest komunikacja i dialog [OPINIA]
Bartosz Sosnówka, partner zarządzający w 2pr (fot. J. Prondzyński)

Jeszcze przed oficjalnym startem systemu kaucyjnego w Polsce widać, jak wiele emocji i pytań budzi to rozwiązanie. Jedni traktują je jako długo oczekiwany krok w stronę bardziej nowoczesnej gospodarki obiegu zamkniętego, inni podchodzą z rezerwą, obawiając się dodatkowych obowiązków. Obie reakcje są naturalne. W końcu mówimy o projekcie, który dotknie codziennych nawyków milionów konsumentów. A jeśli zmienia się coś tak blisko życia ludzi, to kluczowa staje się nie tylko sprawna logistyka czy infrastruktura, ale przede wszystkim – komunikacja i dialog.

System kaucyjny nie działa w próżni. To nie tylko kwestia butelki czy puszki oddanej do sklepu w zamian za symboliczną złotówkę. To także historia, jaką społeczeństwo opowiada s...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. wrzesień 2025 12:44