17.11.2023 / 13:00
StoryEditor

Produkty ekologiczne w czasach podwyższonej inflacji. Czy perspektywy dla tego rynku w Polsce pozostają obiecujące?

W Polsce rynek produktów bio to ciągle zaledwie 0,5 proc. rynku spożywczego (fot. wiadomoscihandlowe.pl/Łukasz Rawa)
Polski rynek produktów ekologicznych ma szansę osiągnąć w tym roku wartość 1,5 mld zł. Jednak w czasach utrzymującej się wysokiej inflacji klienci bardziej niż kiedykolwiek zwracają uwagę na ceny, produkty bio zaś nigdy nie należały do najtańszych. Czy przyszłość kategorii stanęła pod znakiem zapytania?

W ciągu ostatnich 12 miesięcy często lub bardzo często na ekologiczny towar zdecydował się zaledwie co trzeci Polak. Największą barierą dla takich zakupów jest cena – tak wskaza...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
29.11.2023 / 15:42
StoryEditor
Igor Tikhonov, Kompania Piwowarska: Mijający rok był trudniejszy nawet niż czasy pandemii
Igor Tikhonov, prezes zarządu Kompanii Piwowarskiej (fot. Rafal Siderski)
– Rok 2023 był jednym z najtrudniejszych dla naszej branży, nawet w porównaniu z latami pandemii. Kategoria skurczyła się o blisko 7 proc. głównie z powodu spadku siły nabywczej konsumentów wynikającego z wysokiej inflacji – mówi Igor Tikhonov, prezes zarządu Kompanii Piwowarskiej.

Tikhonov przyznaje, że spadek sprzedaży to także efekt wzrostu cen powodowanego zwiększeniem akcyzy i kosztów produkcji. Dotknęło to szczególnie kategorię premium, czyli droższe...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
06.12.2023 / 16:03
StoryEditor
Biedronka rozda pracownikom vouchery na zakupy. Na świąteczne nagrody, e-kody i paczki wyda 160 mln zł
Biedronka rozda pracownikom świąteczne nagrody (fot. mat. prasowe)
Podobnie jak w ubiegłym roku, Biedronka rozda pracownikom ze stanowisk niemenedżerskich w sklepach, centrach dystrybucyjnych i biurach specjalne rabaty w wysokości 1000 zł w formie voucherów do wykorzystania w sklepach sieci. Vouchery na dokładnie taką samą kwotę Biedronka przyznawała rok temu.

Koszt świątecznych rabatów w postaci voucherów Biedronka szacuje na ok. 70 mln zł. Dyskontowa sieć szacuje, że nagrody otrzyma prawie 70 tys. pracowników. Biedronka zadekla...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
11. grudzień 2023 17:39