17.05.2024 / 15:27
StoryEditor

Spółka z Grupy Cedrob ma zgodę na przejęcie dużego dystrybutora mięsa i wędlin

Zarząd GK Gobarto
Spółka Gobarto, z Grupy Cedrob otrzymała zgodę Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na przejęcie radomskiej spółki Albo, która specjalizuje się w dystrybucji mięsa i wędlin. Jak a była kwota transakcji?

Jak pisały wiadomoscihandlowe.pl należąca do grupy Cedrob spółka Gobarto podpisała 5 stycznia br. roku warunkową, przedwstępną umowę na zakup 100 proc. udziałów w hurtowni Albo specjalizującej się w dystrybucji wędlin, drobiu i przetworów zlokalizowaną w środkowej Polsce.

Za ile Gobarto kupi Albo?

Po decyzji UOKiK, która jest ostateczna spółka Albo z Radomia zostanie przejęta przez firmę Gobarto specjalizującą się w produkcji i dystrybucji mięsa i wędlin. Wartość transakcji to 17 mln zł. Władze firmy zastrzegły jednak, że w zależności od wyników przejętej spółki możliwa jest korekta ceny w dół.

Po ostatecznym nabyciu udziałów w spółce Albo firma Gobarto  rozszerzy działalność swojej grupy kapitałowej o hurtownię wędlin, drobiu i przetworów zlokalizowaną w środkowej Polsce.

Jak podkreślają władze Gobarto przejęcie hurtowni jest częścią strategii grupy na lata 2019 - 2024, która zakłada między innymi rozwój w segmencie dystrybucji poprzez sukcesywne zwiększenie wolumenu sprzedaży w oparciu o posiadane aktywa oraz ewentualne akwizycje.

Gobarto kupiło już Al Ba PCM Żuraw, Gryko i Franko?

Przypomnijmy, że w sierpniu 2023 r. firma Gobarto otrzymała zgodę UOKiK na przejęcie dwóch spółek specjalizujących się w dystrybucji mięsa i wędlin. Akwizycje pomogą firme wejść na nowe, lokalne rynki.

Gobarto otrzymało 4 sierpnia 2023 r. bezwarunkową zgodę prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na dokonanie na przejęcia firm dystrybucyjnych Al Ba Podlaskie Centrum Mięsne Żuraw i Gryko oraz nad Franko Dystrybucja.

Dzięki tym akwizycjom Gobarto rozszerzyło działalność swojej grupy kapitałowej o hurtownie wędlin, drobiu i przetworów mięsnych zlokalizowane w północno-wschodniej części Polski na obszarze województw podlaskiego i warmińsko-mazurskiego.

Notowana na GPW spółka Gobarto wchodzi w skład Grupy Cedrob.

18.07.2024 / 16:57
StoryEditor
Lidl i Biedronka pompują coraz więcej pieniędzy w reklamę telewizyjną. Skok wydatków przyprawia o zawrót głowy?
Kadr ze spotu sieci Biedronka (fot. Jeronimo Martins)
Największe sieci handlowe w Polsce przeznaczają jeszcze więcej pieniędzy na ściągnięcie klientów do sklepów. W czerwcu Jeronimo Martins, właściciel Biedronki, wydało na reklamę telewizyjną niemal o 80 proc. więcej, niż przed rokiem. Z kolei wydatki Lidla na ten cel podskoczyły o ok. 55 proc.

W najnowszym, czerwcowym zestawieniu wydatków na reklamę, przygotowanym przez Nielsen Media, na pierwszym miejscu sklasyfikowany został koncern Procter & Gamble. W czerwcu na...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.07.2024 / 17:55
StoryEditor
PRCH akcentuje wzrost obrotów najemców w centrach handlowych w maju. Konsumenci wracają do galerii po odzież i obuwie
Galeria handlowa/zdjęcie ilustracyjne (fot. Shutterstock)
W maju 2024 r. obroty najemców w centrach handlowych były o 5,4 proc. wyższe niż rok wcześniej. To dwukrotnie powyżej inflacji. Najlepsze wyniki notują mniejsze obiekty. Wzrosty notują kategorie zdrowie i uroda, wyposażenie domu i odzież. Branża modowa cieszy się z powrotu klientów do sklepów markowych.

Małe jest piękne

Obroty najemców w centrach handlowych wzrosły we wszystkich kategoriach obiektów handlowych. Najlepsze wyniki odnotowały najmniejsze centra (5-20 tys. mkw. G...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27. lipiec 2024 03:50