Właściciel sieci Biedronka podpisał dzisiaj umowę ze Szkołą Główną Gospodarstwa Wiejskiego w sprawie utworzenia Centrum Innowacji Produktowych Biedronka Lab. Największy detalista spożywczy i prestiżowa uczelnia będą wspólnie tworzyć "produkty przyszłości", działać na rzecz poprawy jakości żywności, a także prowadzić edukację konsumentów w zakresie zdrowego odżywiania.
Lidl rozpoczął w 31 krajach Europy swoją pierwszą międzynarodową kampanię pod hasłem „Lidl się opłaca”. To nie tylko nowy slogan reklamowy, ale także obietnica i próba budowania emocjonalnej więzi z klientami. Operator podkreśla w komunikatach najważniejsze elementy strategii, także na polskim rynku.
Aldi w 2024 roku odnotował stratę netto na polskim rynku przekraczającą 518 milionów złotych. Mimo to, sieć planuje dynamiczną ekspansję, otwierając rekordową liczbę sklepów i inwestując w nowe technologie. Jakie plany ma niemiecki dyskonter dla polskiego rynku?
Warszawa przygotowuje się na poważne zmiany dotyczące nocnej sprzedaży alkoholu. Prezydent miasta Rafał Trzaskowski poinformował, że od listopada nowe regulacje wejdą w życie w dwóch centralnych dzielnicach. To jednak dopiero początek procesu, który zakończy się objęciem całej stolicy. Dlaczego właśnie tak wygląda plan i co oznacza dla mieszkańców?
5. Specjał planuje, by w 2029 roku co czwarty sklep franczyzowy w Polsce był pod jego skrzydłami
Do 2029 roku Specjał chce mieć 7,5 tysiąca sklepów w sieci Nasz Sklep, czyli o 1,5 tysiąca więcej niż obecnie. To ogromne wyzwanie, bo handel małoformatowy kurczy się rok do roku. Jak więc chce tego dokonać? Opowiada o tym Jan Sałata, dyrektor generalny PSH Nasz Sklep, Grupa Specjał.
6. Polskie sklepy ogarniają rynek! Ponad 300 placówek konsoliduje się i przejmuje hurtownię
W cieniu doniesień o planowanym wyjściu sieci Carrefour z Polski (sprzedaż ok. 800 sklepów i 40 centrów handlowych), 50 lokalnych operatorów handlowych zrządzających siecią ponad 300 placówek z południa kraju oraz województw łódzkiego i mazowieckiego składa do UOKiK wniosek o koncentrację. Celem: powołanie spółki detaliczno-hurtowej, która wzmocni pozycję małych detalistów w walce z dyskontami i luką po francuskiej sieci.
7. Smyk ma nowe plany wejścia na giełdę. Wycena ma przebić 500 mln euro
Sieć sklepów dziecięcych Smyk zamierza wejść na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. To powrót do pomysłu sprzed lat. Wycena spółki ma wynieść nawet 500 mln euro.
8. Polacy zdecydowanie za zakazem sprzedaży alkoholu nocą! Nowy sondaż
Aż 68 proc. Polaków jest za wprowadzeniem zakazu sprzedaży napojów alkoholowych między godz. 23 a 6 w miejscowościach, w których mieszkają - wynika z nowego sondażu przeprowadzonego przez IBRiS dla PAP.
Sektor sklepów DIY w Polsce nie ma łatwo, a opublikowane właśnie wyniki Castoramy pokazują, że sieci muszą walczyć o rentowność. Widać jednak światełko w tunelu.
OnBuy, jeden z najszybciej rozwijających się marketplace‘ów w Europie, właśnie rozpoczął ambitną ekspansję, otwierając swoje wirtualne drzwi dla klientów i sprzedawców w 12 krajach Europy, w tym w Polsce. Za sterami tej innowacyjnej platformy stoi charyzmatyczny przedsiębiorca, Cas Paton, którego historia i wizja stoją za sukcesem firmy.