14.05.2024 / 09:15
StoryEditor

Żabka wyłącza Żappka Pay, Żabu, Żappkę Post i subskrypcje w aplikacji! Jednocześnie zapowiada koniec przelewania żappsów

Żapka wygasi za kilka tygodni szereg usług dostępnych dotychczas w aplikacji (fot. mat. prasowe)
Szykują się ogromne zmiany w Żappce, aplikacji sieci Żabka. Operator właśnie ogłosił, że szereg wdrożonych wcześniej usług zniknie z apki. Część zmian nastąpi w czerwcu, inne planowane są na koniec lipca. Żabka mówi o "kompleksowym przeglądzie" funkcjonalności i zapowiada "tymczasowe wyłączenie lub gruntowną przebudowę" szeregu modułów.

Żabka zapowiada, że wyłączy możliwości płatności metodą Żappka Pay w sklepach Żabka od 17 czerwca br. Z kolei na koniec lipca planowane jest wyłączenie Żappka Post oraz gry Żabu.

Skala zmian zaskakuje

To nie koniec zmian. Uczestników programu lojalnościowego sieci z pewnością zasmuci wyłączenie historii żappsów (punktów zdobywanych za lojalność) oraz możliwości przelewania żappsów innym użytkownikom. Ta zmiana także planowana jest na koniec lipca. Usługa przelewów wdrożona została wiosną 2022 r.

Spośród zapowiedzianych zmian najbardziej znaczące wydaje się jednak wyłączenie płatności przy pomocy Żappka Pay w sklepach sieci. Z własnymi płatnościami mobilnymi Żabka wystartowała w czerwcu 2020 r. Sieć zapowiadała wtedy, że "nowe rozwiązanie płatnicze sprawi, że zakupy w Żabce staną się jeszcze prostsze, a wizyta w sklepie zostanie skrócona do minimum".

Do korzystania z Żappka Pay konieczne było podpięcie karty płatniczej w aplikacji Żappka. Następnie klienci zabezpieczali kartę numerem PIN, skanem twarzy lub odciskiem palca. Dzięki Żappka Pay jednym skanowaniem aplikacji można było płacić za zakupy, zbierać punkty lojalnościowe oraz korzystać z promocji przygotowanych dla użytkowników Żappki.

Żappka Post był usługą, która dawała klientom możliwość śledzenia zamawianych paczek, a także ułatwiała ich odbiór w sklepach sieci.

Koniec Żabu

Żabu to natomiast gra mobilna, wdrożona wewnątrz aplikacji sieci na pocżątku 2023 r. Sieć zadziwiła wtedy swoich konkurentów, debiutując w nietypowy sposób na rynku gamingu. - Dlaczego gra? Bo branża gier jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się na świecie. Wartość globalnego rynku gier mobilnych stale rośnie, szacuje się, że w 2022 roku osiągnie poziom 196,8 mld USD. Wierzymy, że Żabu będzie hitem zarówno wśród starszych, jak i młodszych fanów gier; dostarczy naszym klientom rozrywki, a przy okazji będzie też nowoczesnym narzędziem komunikacji naszej oferty – deklarował swego czasu jeden z przedstawicieli sieci.

W lipcu 2023 r. Żabka chwaliła się, że Żabu ma już ponad milion użytkowników. Tłumaczono wtedy, że opracowanie gry poprzedziły badania wśród użytkowników aplikacji Żappka – najwyżej ocenianym przez nich pomysłem było właśnie wdrożenie gry (aż 85 proc. wskazań). Badania miały także na celu wyselekcjonowanie funkcjonalności, które są najbardziej atrakcyjne dla klientów sieci – respondenci bardzo wysoko ocenili grywalizację.

O zmianach, jakie planowane są wewnątrz Żappki w czerwcu i lipcu 2024 r., sieć poinformowała użytkowników w poniedziałek. "Sprawna komunikacja z użytkownikami i zachowanie obowiązujących standardów jest dla nas sprawą priorytetową, dlatego informujemy, że dokonaliśmy aktualizacji w regulaminie programu aplikacji mobilnej Żappka" - wskazała sieć, publikując zakres zmian. Nowy regulamin, dostosowany już do wygaszenia części usług, obowiązywać ma od 27 maja.

Wśród zapowiedzi ogłoszonych przez Żabkę pojawiły się także dwa inne elementy. Pierwszy to modyfikacje sposobu wejścia do sklepów autonomicznych Żabka Nano, które wejdą w życie od połowy lipca br. Zmiany dotyczą także możliwości zakupu lub przedłużenia subskrypcji do 30 czerwca. Szczegółów nie znamy, ale komunikat sformułowany został tak, jak gdyby Żabka zamierzała zrezygnować - przynajmniej czasowo - także z tego projektu, który wystartował w 2022 r. Żabka wiązała ze swoimi subskrypcjami, na czele z tzw. kawonamentem (abonamentem na kawę), duże nadzieje.

"Chcemy, aby nasi klienci mogli cieszyć się jak najbardziej pozytywnymi doświadczeniami związanymi z korzystaniem z Żappki, dlatego regularnie dokonujemy kompleksowych przeglądów i rozwijamy funkcjonalności dostępne dla jej użytkowników. Po dokładnej analizie zdecydowaliśmy o tymczasowym wyłączeniu lub gruntownej przebudowie niektórych modułów aplikacji - Żabka Pay, Żabka Post, subskrypcji, kuponów, przelewu żappsów, Żabu oraz Żabka Nano. Wprowadzone zmiany pozwolą zapewnić naszym klientom jeszcze wyższy poziom wygody oraz lepszą użyteczność aplikacji, w odpowiedzi na ich oczekiwania" - podała sieć w stanowisku przesłanym redakcji portalu wiadomoscihandlowe.pl.

09.05.2025 / 19:14
StoryEditor
Mondelez Polska awansuje dwóch swoich menadżerów. Jakie stanowiska obejmą?
Adam Kopera, kierownik fabryki Mondelez w Jarosławiu, Jarosław Klimkiewicz będzie zarządzał fabryką Mondelez w Tomaszowie Mazowieckim

Firma Mondelez Polska ogłosiła dwa awanse wewnątrz swoich struktur. Od lutego 2025 roku nowym kierownikiem fabryki w Jarosławiu został Adam Kopera, a od kwietnia br. fabryką w Tomaszowie Mazowieckim zarządza Jarosław Klimkiewicz.

Adam Kopera i Jarosław Klimkiewicz, którzy z sukcesem rozwijali się w strukturach firmy Mondelez Polska, objęli kierownictwo w dwóch z siedmiu fabryk należących do koncer...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.05.2025 / 16:42
StoryEditor
Eurocash pracuje nad nową strategią. Kiedy może ją ogłosić?
Paweł Surówka, prezes zarządu Grupy Eurocash

Grupa Eurocash chce w 2025 roku poprawić rentowność i kontynuować procesy optymalizacji kosztowej. Spółka planuje też wkrótce przedstawić nową strategię. Na co się nastawia?

Grupa Eurocash pracuje nad nowym dokumentem strategicznym. - Pod koniec roku planujemy ogłosić do rynku propozycję nowej strategii. Praca integracyjna i transformacyjna naszych ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. maj 2025 09:18