08.10.2024 / 18:30
StoryEditor

Zarząd Grupy Orlen sprząta po "wszystkomogącym" Obajtku. Skala potencjalnych nadużyć, błędów i zwykłych przestępstw zwala z nóg

Orlen, szyld, stacja

Orlen realizuje w grupie kapitałowej szczegółowy przegląd działań za okres od stycznia 2016 r. do lutego 2024 r., korzystając ze wsparcia zewnętrznych firm audytorskich i kancelarii prawnych. W tym roku zakończono już ponad 50 kontroli i audytów, drugie tyle jest jeszcze w toku. Czynności procesowe, na różnym etapie postępowań, prowadzi także prokuratura oraz organy ścigania. Spośród 28 kluczowych śledztw 12 dotyczy Orlen, a 16 pozostałych spółek z grupy kapitałowej.

Spółka skierowała do tej pory osiem zawiadomień do prokuratury i przygotowuje kolejne. W przypadku dwóch z nich, działania lub zaniechania poprzedniego zarządu Orlen spow...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.06.2025 / 13:28
StoryEditor
Były prezes Bricomarché właśnie otworzył trzeci sklep. "To nie przypadek"
Były prezes Bricomarché właśnie otworzył trzeci sklep. „To nie przypadek” (fot. Grupa Muszkieterów)

Sieć supermaketów Bricomarché otworzyło nowy sklep w Wielkopolsce. Jest to punkt, który prowadzi Jacek Paszke, były prezes Bricomarché w Polsce. Sieć planuje otworzyć łącznie aż 100 marketów DYI.

Ruszył sklep Bricomarché w Czarnkowie. Prowadzi go były prezes sieci

Pod koniec maja w woj. wielkopolskim w Czarkowie został uruchomiony nowy sklep Bricomarché. Jest to już 32. placówka sieci w Wielkopolsce i jednocześnie trzeci sklep, którego właścicielami są Jacek i Beata Paszke. To para przedsiębiorców z północy Wielkopolski, którzy z Bricomarché są związani od ponad dekad. W 2012 roku uruchomili pierwszy swój sklep z Grupy Muszkieterów we Wałczu, a później kolejny w Pile.

Jacek Paszke jednak jeszcze wcześniej związał się z Grupą Muszkieterów. Najpierw pracował w centrali spółki, gdzie odpowiadał za finanse i strategię całej sieci, pełniąc odpowiednio funkcję Dyrektora Finansowego, a następnie Dyrektora Generalnego Bricomarché w Polsce. Od lipca 2019 r. do sierpnia 2024 roku był prezesem sieci Bricomarché w Polsce.

Dlaczego przedsiębiorcy zdecydowali się postawić Bricomarché w Czarnkowie?

Dla Beaty i Jacka Paszke market budowlany w Czarnkowie to nie tylko punkt na mapie.

– Znamy ten region, jego charakter i codzienne potrzeby. To nie był przypadek, to był plan. Czarnków zasługiwał na własne Bricomarché – przekonuje Jacek Paszke. – Nowy sklep to nie tylko oferta produktów, ale też nasze zobowiązanie wobec lokalnej społeczności – dodał.

Jak będzie funkcjonować market Bricomarché w Czarnkowie?

Nowy sklep Bricomarché w Czarnkowie ma powierzchnię 1770 mkw, na której zgromadzono asortymentem dla majsterkowiczów i ogrodników. Do tego market ma też nowoczesną przestrzeń z 1500 mkw ogrodu zewnętrznego oraz parking na około 90 aut.

Supermarketów DIY Bricomarché w Czarnkowie funkcjonuje w standardowym układzie czterech działów:

  • ogród,
  • dekoracja,
  • budownictwo,
  • majsterkowanie.

Placówka jest wyposażona w trzy stanowiska kasowe. Klienci mogą tu także dokonać zakupów na raty, zamówić cięcie płyt i blatów oraz transport nabytych towarów pod wskazany adres. Właściciele Bricomarché w Czarnkowie zamierzają także współpracować z lokalnymi dostawcami przy zaopatrzeniu chociażby w znicze czy rośliny.

W supermarkecie budowlano-ogrodniczym pracować ma około 20 osób z Czarnkowa i okolic. A sklep będzie otwarty od 8.00 do 20.00 od poniedziałku do soboty oraz od 9.00 do 17.00 w niedziele.

Bricomarché otwiera chce otworzyć 100 supermarketów DYI

Warto także dodać, że w maju Grupa Muszkieterów otworzyła nowy market DIY w Lubaczowie w woj. w podkarpackim. Natomiast od końca kwietnia supermarket sieci Bricomarché działa także w Radziejowie (woj. kujawsko-pomorskie).

W 2024 roku Bricomarché otworzyło 21 nowych sklepów. To jak do tej pory rekord w historii sieci w Polsce. Jednak w 2025 roku grupa planuje uruchomić 25 nowych placówek, a w ciągu najbliższych czterech lat łącznie 100 sklepów Bricomarché w Polsce.

09.06.2025 / 14:17
StoryEditor
To oni zdecydują o podziale kasy z funduszy promocji żywności. Znamy nazwiska
Powołanie nowych członków komisji funduszy promocji żywności. Na zdjęciu minister Czesław Siekierski i Dariusz Goszczyński, prezes KRD-IG (fot. MRiRW)

Już wiadomo, kto będzie decydował o podziale pieniędzy z funduszy promocji produktów rolno-spożywczych. Łącznie wszystkie fundusze mają do rozdysponowania ponad 112 milionów złotych. Na co idą tę pieniądze i kto będzie decydował o ich podziale?

W artykule przeczytasz: 

  • Nowa kadencja komisji funduszy promocji żywności
  • Ile osób wchodzi w skład komisji funduszu promocji żywności?
  • Czym zajmują się fundusz promocji żywności?
  • Skąd fundusze promocji żywności mają pieniądze?
  • Jakie środki mają do dyspozycji fundusze promocji produktów rolno-spożywczych?
  • Kto wszedł w skład poszczególnych komisji zarządzających funduszami promocji żywności?

Nowa kadencja komisji funduszy promocji żywności

Na początku czerwca odbyło się spotkanie inauguracyjne komisji zarządzających dziewięciu z dziesięciu funduszy promocji produktów rolno-spożywczych. Związane jest to z powołaniem nowych członków komisji zarządzających funduszami.

– Fundusze promocji produktów rolno-spożywczych wspierają konkurencyjność krajowej gospodarki w warunkach globalnego rynku – wskazuje Czesław Siekierski, minister rolnictwa.

Ile osób wchodzi w skład komisji funduszu promocji żywności?

Minister Siekierski wręczył takie nominacje aż 80 osobom. Skąd taka liczba? Otóż zgodnie z prawem, każdy fundusz jest zarządzany przez komisję zarządzającą składającą się z 9 członków: 

  • 3 reprezentantów przetwórców produktów rolnych właściwych dla danego funduszu,
  • 5 przedstawicieli producentów danego produktu
  • 1 członka izb rolniczych

Kadencja członków komisji zarządzających funduszami promocji produktów rolno-spożywczych trwa 4 lata.

image
Członkowie komisji zarządzającej Funduszem Promocji Mięsa Wołowego (fot. MRiRW)
FOTO: fot. Mrirw

Czym zajmują się fundusz promocji żywności?

Zgodnie z ustawą, do kompetencji komisji zarządzających funduszami produktów rolno-spożywczych należy m.in. reprezentowanie interesów branż, których dotyczą fundusze promocji.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. czerwiec 2025 20:47