24.08.2022 / 14:05
StoryEditor

McDonald’s Polska przebił granicę 1,5 mld zł przychodu. Konsumpcja w lokalu już nie jest dla firmy motorem rozwoju

McDonald‘s poprawił wyniki sprzedaży. Spółka stawia na rozwój franczyzy, sprzedaż na wynos i dostawy do domu (Shutterstock)
Ubiegły rok był jednym z najlepszych dla McDonald’s Polska od lat. Pomimo trwającej pandemii COVID-19 operator sieci lokali fast food poprawił sprzedaż dzięki obsłudze McDrive, sprzedaży na wynos i dostawie do domu McDelivery. Kluczowy był również powrót gości do wnętrza restauracji, z konsumpcją na miejscu oraz do lokali w galeriach handlowych – informuje spółka.

W 2021 roku sprzedaż we wszystkich lokalach działających w ramach systemu McDonald’s w Polsce wzrosła w porównaniu z 2020 rokiem o 32,4 proc. W tym czasie przychód spółki zarząd...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Magda Głowacka
15.12.2025 / 13:57
StoryEditor
Biedronka na Uber Eats. Śmiałe plany współpracy sieci z nowym partnerem

Biedronka, która współpracuje już na wielu płaszczyznach z Glovo, ogłosiła nawiązanie partnerstwa z platformą Uber Eats. Dzięki temu dyskontowa sieć zaoferuje jeszcze większej grupie klientów zakupy spożywcze z ekspresową dostawą do domu. Testy usługi już ruszyły.

Biedronka przekazała, że trwa już pilotaż usługi, a pierwsze sklepy zostały już uruchomione w Warszawie, Krakowie i Poznaniu. Kolejne miasta w całej Polsce mają zostać dodane w ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.12.2025 / 12:51
StoryEditor
Alkohol tylko spod lady. Sprzedaż bezwitrynowa trunków obejmie wszystkie sklepy?
Alkohol tylko spod lady. Sprzedaż bezwitrynowa alkoholu obejmie wszystkie sklepy? (fot. Canva)

Jedna z organizacji biznesowych proponuje wprowadzenie sprzedaży bezwitrynowej alkoholu w handlu detalicznym. Ma to ograniczyć problem zakupu alkoholu pod wpływem impulsu. Na czym ma polegać sprzedaż bezwitrynowa alkoholu?

W artykule przeczytasz:

  • POPiHN chce wprowadzenia sprzedaży bezwitrynowej alkoholu w całym handlu
  • Rząd planuje zaostrzyć politykę dotyczącą promocji i sprzedaży alkoholu
  • Na czym ma polegać sprzedaż bezwitrynowa alkoholu w sklepach?
  • Większa ekspozycja to wzrost impulsywnych zakupów alkoholu
  • Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw – spór w rządzie?

POPiHN chce wprowadzenia sprzedaży bezwitrynowej alkoholu w całym handlu

Na początku grudnia 2025 r. w Sejmie odbył się Okrągły Stół, poświęcony kształtowi polityki alkoholowej w Polsce, który zorganizowała Fundacja Forum Obywatelskiego Rozwoju (FOR). W trakcie dyskusji Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) zaprezentowała propozycję wprowadzenia sprzedaży bezwitrynowej alkoholu. Co istotne, nowy standard ekspozycji trunków miałby dotyczyć całego handlu detalicznego, a nie jedynie stacji paliw.

Dr Leszek Wiwała, prezes POPiHN, podkreśla, że skuteczna polityka alkoholowa nie może polegać na selektywnych zakazach, lecz na działaniach, które zmniejszają presję impulsów i bodźców zakupowych.

Rząd planuje zaostrzyć politykę dotyczącą promocji i sprzedaży alkoholu

Ten pomysł to reakcja na propozycje Ministerstwa Zdrowia dotyczące zaostrzenia polityki dotyczącej promocji i sprzedaży alkoholu. Przypomnijmy, że rząd w przesłanym do konsultacji projekcie ustawy proponuje m.in. wprowadzenie zakazu sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 77% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. grudzień 2025 02:41