14.07.2022 / 10:23
StoryEditor

Shell otwiera w Polsce pierwszą w Europie kawiarnię Shell Cafe poza stacją paliw

Kawiarnia Shell Cafe w Warszawie przy ul Karolkowej 30 (Shell Polska)
Kawiarnie Shell Cafe od dziś znaleźć będzie można w Europie nie tylko na stacjach paliw, ale także z dala od nich. Firma właśnie uruchomiła pierwszy tego typu samodzielny koncept przy ul. Karolkowej 30 w Warszawie. Tym samym Polska będzie pionierem, jeśli chodzi o rozwój tego formatu na rynku europejskim.

Co oprócz kawy oferuje kawiarnia Shell Cafe?

Firma Shell, niecały rok po wprowadzeniu na polski rynek konceptu kawiarniano-gastronomicznego rynek Shell Café, rozszerza swoją działalność i otwiera pierwszą w Europie działającą niezależnie od stacji benzynowej kawiarnię w standardzie premium. Od połowy lipca w lokalu przy ulicy Karolkowej 30 w Warszawie będzie można wypić „małą czarną”, skosztować przekąsek, a także zjeść śniadania i lunche.

Pierwsza tego typu kawiarnia Shell w Polsce, a także w Europie, będzie serwować m.in. mieszanki średnio oraz intensywnie palonej kawy znane już ze stacji paliw. Na miejscu klienci będą mogli również skorzystać z gamy produktów gastronomicznych w której znajdują się smaki z całego świata m.in. kuchni francuskiej, angielskiej i bałkańskiej. Ze świeżych lokalnych produktów poza przekąskami do kawy w ofercie znajdują się m.in. shaksuka, kremy warzywne, pasty, quiche, bowle i sałatki. W okresie letnim w ofercie kawiarni będą się znajdować odpowiednio dopasowane do gustu klientów napoje mrożone, a w zimowym rozgrzewające. Oprócz klasycznych napojów w menu znajdują się także m.in. tonic espresso oraz matcha, przygotowane dla konceptu Shell Café przez najlepszych specjalistów.

– Rozszerzamy naszą działalność w segmencie detalicznym o nowe rozwiązanie jakim jest kawiarnia premium bez stacji paliwowej. Działanie wpisuje się w naszą strategię osiągnięcia 50 proc. marży z produktów i usług pozapaliwowych do 2025 r. Jest to też naturalny rozwój marki, która została bardzo dobrze przyjęta na polskim rynku – mówi Monika Kielak-Łokietek, dyrektorka sieci stacji paliw i rozwoju mobilności, członkini zarządu Shell Polska.

– Jako pierwsi w Europie wyznaczamy nowe trendy odpowiadając na potrzeby naszych klientów. Shell Café nie jest dodatkiem do stacji benzynowej, jest marką samą w sobie, która łączy ludzi – mówi Mikołaj Pawlak, starszy partner kategorii Shell Café w Shell Polska, który jest autorem konceptu oraz odpowiada za jego realizację.

Jaką kawę oferuje kawiarnia Shell Café?

Zarówno w nowo otwartej Shell Café w centrum Warszawy jak i we wszystkich kawiarniach w ramach sieci stacji paliw, klienci znajdą dwie najwyższej jakości autorskie mieszanki kawy palonej: espresso składającej się z 80 proc. arabiki i 20 proc. robusty, która jest ciemna palona z intensywnym, korzennym smakiem oraz lungo/americano – średnio palonej 100 proc. arabiki. Ziarna kawy mają też certyfikat Rainforrest AllianceTM co oznacza, że pochodzą ze zrównoważonych upraw.

Wykorzystanie najwyższej jakości tkanin do aranżacji wnętrza wzmacnia wizerunek kawiarni Shell Café jako miejsca premium. Ciepłe kolory, drewno, a także wygodne, miękkie fotele tworzą przytulną przestrzeń sprzyjającą zarówno relaksującym spotkaniom prywatnym jak i biznesowym. Specjalnie wydzielona część kawiarni zapewniająca prywatność stwarza idealne warunki do prowadzenia szkoleń lub prezentacji.

Wysoką jakość usług w kawiarni ma zapewni zespół złożony z przeszkolonych baristów, wyłonionych w procesie rekrutacji oraz pracowników, którzy doświadczenie w obsłudze klienta zdobyli na stacjach paliw Shell.

Klienci będą otrzymywać za zakupione w kawiarni produkty punkty Shell ClubSmart, które będą mogli wymienić nie tylko na kawę, ale również na standardową ofertę programu lojalnościowego.

Nowoczesny koncept kawiarni na stacji paliw

Przypomnijmy, że koncept kawiarniano-gastronomiczny Shell Cafe zadebiutował w Polsce w pierwszej połowie 2021 r., tyle że na stacji paliw. Wcześniej podobna placówka testowana była na rynku holenderskim. Pilotaż wypadł pomyślnie i szybko zapadła decyzja o szerokim wdrożeniu tego konceptu.

– Nasz nowy koncept oferuje gościom zupełnie nowe doświadczenie. To nie jest już tradycyjna stacja paliw, ale nowoczesna Shell Café. Naszym klientom, którzy w czasie wizyty np. doładowują samochód oferujemy relaksujący pobyt – mówił Hilmar van den Dool, dyrektor generalny ds. detalu odpowiedzialny za wszystkie stacje Shell w krajach Beneluksu i Francji, prezentując nowoczesny koncept.

Co istotne, władze firmy zapowiedziały, że w ciągu pięciu lat koncept Shell Cafe powinien pojawić się we wszystkich najważniejszych lokalizacjach.

Jak tłumaczył Oleksandr Koliakin, dyrektor generalny ds. rynku detalicznego na Europę Środkowo-Wschodnią w Grupie Shell, koncept Shell Cafe powstał "na bazie obserwacji kluczowych trendów rynkowych i zachowań konsumenckich". - Widzimy, że ludzie do nas przyjeżdżają i chcą załatwiać kilka spraw w jednym miejscu. Rozwój elektromobilności spowoduje też, że w przyszłości będą spędzać na stacjach trochę więcej czasu, oczekując na naładowanie auta. Na to nakłada się fakt, że kawa, która jest w centrum tego konceptu, to dla większości ludzi pewien rytuał - deklarował Koliakin.

Shell Cafe zastąpiło koncept Deli by Shell

Latem ub.r. Shell zapowiedział, że Shell Cafe docelowo zastąpi na stacjach paliw dotychczasowy koncept o nazwie Deli by Shell. Dziś wiemy już, że punkty kawiarniano-gastronomiczne otwierane będą również z dala od stacji paliw.

Zgodnie z dotychczasowymi zapowiedziami, marka Shell Cafe miała pojawić się na wszystkich stacjach operatora paliwowego w Polsce do końca 2022 r., a do końca 2023 r. zmiany mają objąć wszystkie punkty Shell w całym regionie Europy Środkowej i Wschodniej.

02.09.2025 / 09:38
StoryEditor
Producent Milki trafi do sądu. Mondelez pozwany za wprowadzanie klientów w błąd
Producent Milki trafi do sądu. Mondelez pozwany za wprowadzanie klientów w błąd (fot. Facebook.com/Milka)

Mondelez, koncern znany m.in. z produkcji czekolad Milka trafi do sądu. Został pozwany za wprowadzanie w błąd klientów, którzy kupowali czekoladę Milka. Jak tłumaczy się spółka?

W artykule przeczytasz:

  • Downsizing żywności w wykonaniu Mondelez – Milka zmniejszyła się o 10 gram
  • Stowarzyszenia Konsumentów składa skargę na Mondelez za wprowadzanie klientów w błąd
  • Jak się tłumaczy Mondelez z downsizingu?
  • Producenci będą mieli obowiązek informowania o downsizingu żywności?
  • 80 proc. Polaków spotkała się z downsizingiem produktów
  • Dowsinzig masła, dżemów, a nawet chleba

– Niemieckie Stowarzyszenie Konsumentów pozywa Mondelez za wprowadzające w błąd opakowania czekolady Milka. Jej zawartość maleje, ale ceny rosną – donosi portal retaildtail.eu.

Downsizing żywności w wykonaniu Mondelez – Milka zmniejszyła się o 10 gram

Organizacja konsumencka oskarża Mondelez o to, że niektóre tabliczki czekolady Milka w ostatnim czasie zmieniły swoją gramaturę. Tabliczka nie ma już 100 gram, ale 90. Oczywiście producent nie „chwalił się” tym zabiegiem.

Jak wskazuje Stowarzyszenie Konsumentów z Hamburga, samo opakowanie i wygląd pozostały identyczne, a sama tabliczka stała się cieńsza o około milimetr. Co więcej, tuż przed tym zabiegiem downsizingu, znacznie wzrosły ceny detaliczne.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 78% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.09.2025 / 11:44
StoryEditor
Żabka przystąpi do systemu kaucyjnego! Zapowiada bonus do zwrotu kaucji
Ekomat Żabki (fot. materiały prasowe)

Żabka poinformowała, iż dobrowolnie przystępuje do systemu kaucyjnego. W sklepach sieci będzie można oddać plastikowe butelki i puszki. Operator ma nadzieję, że dzięki temu uda mu się przyciągnąć klientów, którzy nie będą mieli możliwości odzyskania kaucji w innych placówkach.

System kaucyjny w Polsce oficjalnie wystartować ma 1 października 2025 r. Obejmie on obowiązkowo sklepy o powierzchni powyżej 200 mkw., które sprzedawać będą napoje w opakowa...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. wrzesień 2025 13:14