24.02.2025 / 17:59
StoryEditor

Właściciel sieci The Mexican, Pizzanova i Spoco Taco stawia na delivery i przewiduje wzrost zysku netto o co najmniej 1 mln zł

Lokal gastronomiczny firmy Mex Polska

Grupa Mex Polska, ogłosiła rozszerzenie strategii o segment delivery, nawiązując współpracę z globalnym liderem dostaw posiłków na wynos firmą Glovo. Dzięki tej strategicznej decyzji grupa zamierza znacząco zwiększyć przychody i zyski netto, dostosowując ofertę swoich popularnych konceptów kulinarnych do rosnącego popytu na usługi delivery.

Holding Mex Polska szacuje, że decyzja ta może skutkować zwiększeniem przychodów w segmencie restauracyjnym Grupy o co najmniej 5 proc. rocznie. Szacuje się, że taki wzrost przy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.10.2025 / 09:30
StoryEditor
System kaucyjny w zasadzie nie działa, a skorzystał już z niego co ósmy konsument. Jak to możliwe?
Delikatesy Centrum testują w sklepach butelkomaty, fot. Grupa Eurocash

System kaucyjny w Polsce ruszył 1 października br. Na rynku nie ma butelek, które można byłoby zwrócić i odebrać kaucję. Kilka dni temu pierwszy (nagłośniony) zwrot kaucji został wykonany przez sieć Lidl, ale większość sieci czeka w gotowości i sygnalizuje, że opakowania pojawią się na przełomie października i listopada, a nawet później, wraz z wyczerpującymi się zapasami w magazynach. Mimo to, najnowsze badanie UCE Research ujawnia zaskakujący trend: aż co ósmy z naszych rodaków korzystał już z systemu kaucyjnego, który funkcjonuje jedynie teoretycznie. Jak to możliwe?

Wyjaśnienie tego fenomenu jest stosunkowo proste warto przyjrzeć się na początku wynikom badania zrealizowanego przez UCE Research i Shopfully. Z analizy UCE Research i Sho...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29.10.2025 / 19:59
StoryEditor
Biedronka rozpędza się i przygotowuje na święta. Dyskonter ponownie napędza biznes Jeronimo Martins
Sądowy spór Lidla z Biedronką wkracza w nową fazę (fot. Shutterstock, mat. własne)

Grupa Jeronimo Martins, do której należą m.in. sieci Biedronka i Hebe, osiągnęła w III kw. br. przychody na poziomie 9,138 mld euro, co oznacza wzrost o 7,9% Sieć Biedronka zwiększyła przychody o 7,4%.

Jeronimo Martins pokazuje całkiem mocny kwartał

Spółka Jeronimo Martins wygenerowała w III kw. br. 214 mln euro zysku netto jednostki dominującej, o 14,6% więcej niż przed ro...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. październik 2025 17:43