Niepewność i nieprzewidywalność otoczenia gospodarczego oraz politycznego, a także zachowań konsumentów stały się chlebem powszednim dla firm. Na to nakładają się gwałtowny wzrost kosztów, przyspieszające zmiany demograficzne i społeczne, a także brak skutecznej strategii migracyjnej.
Uznana autorka książek dla dzieci Tove Jansson pisała w "Zimie Muminków": "Wszystko jest bardzo niepewne i to właśnie mnie uspokaja". Warto, aby sektor FMCG zastanowił się, jak wykorzystać szanse, które niosą ze sobą najbliższe, pełne wyzwań lata, ponieważ niepewność nie powinna budzić jedynie strachu, ale też ciekawość i kreatywność.
W tym duchu tworzymy Retail Trends 2026 – kongres poświęcony przyszłości handlu detalicznego, który ma pomóc liderom rynku odnaleźć właściwy kierunek i zbudować mapę drogową dla sektora retail do 2030 r. i dużo dalej. Tym razem mamy dla naszych gości kilka tematów przewodnich. Zaczniemy od kluczowego pytania, które zadają sobie dzisiaj wszyscy: Jak rosnąć na rynku, który rośnie coraz wolniej? Jak budować wzrost w okresie niepewności i nieprzewidywalności? Kolejne tematy to demografia, napędzana AI transformacja cyfrowa, retail media, agentic commerce, ekosystemy handlowe, konsument i kanały sprzedaży, które już nie tylko odpowiadają na pojawiające się potrzeby, ale skutecznie kształtują zachowania konsumentów.
Podczas wydarzenia spotkają się szefowie sieci detalicznych i hurtowych, producenci, dostawcy, naukowcy, eksperci technologiczni i innowatorzy nie tylko z kraju, ale także z całej Europy, aby wspólnie zastanowić się nad tymi kluczowymi dla sektora pytaniami.
W centrum naszej uwagi podczas tegorocznej edycji kongresu znajdzie się także odporność operacyjna, czyli umiejętność budowania biznesu gotowego na zmiany. Uczestnicy poznają rozwiązania, które pomagają ograniczać ryzyko, usprawniać procesy i przekształcać kryzysy w nowe możliwości. W dobie cyfryzacji i automatyzacji kluczowe staje się wykorzystanie AI nie jako modnego dodatku, lecz jako realnego narzędzia wspierającego podejmowanie decyzji, marketing i logistykę.
Kongres Retail Trends 2026 przybliży również retail media jako nowe źródło przychodów i skuteczny sposób dotarcia do konsumenta w miejscu zakupu. Eksperci pokażą, w jaki sposób budowane są sieci mediowe, które pozwalają zwiększyć zaangażowanie klientów oraz zyski detalistów i właścicieli marek.
Nie zabraknie tematów związanych z transformacją sklepów fizycznych w erze cyfrowej oraz królowania haseł „digital-first” i „unified commerce”. Zastanowimy się, jak budować ekosystemy cyfrowe, które skutecznie połączą biznes z zaangażowaniem konsumentów i dostarczą im zintegrowane doświadczenie zakupowe. Pokażemy, jak tworzyć sklepy, które inspirują i łączą świat online z offline.
Retail Trends 2026 to nie tylko konferencja – to przestrzeń wymiany doświadczeń, inspiracji i kontaktów. To miejsce, gdzie liderzy sektora retail i FMCG wspólnie tworzą przyszłość handlu.
Rok 2026 będzie czasem, w którym handel detaliczny na nowo zdefiniuje swoją rolę – stanie się bardziej cyfrowy, zrównoważony i zorientowany na klienta niż kiedykolwiek. Kongres Retail Trends pomoże zrozumieć, jak się do tego przygotować, jak rozwijać biznes i jak odnaleźć właściwą ścieżkę w dynamicznie zmieniającym się świecie handlu.
Zapraszamy serdecznie do udziału w wydarzeniu. Do zobaczenia 24 marca 2026!
Więcej informacji: www.retailtrends.pl
Rejestracja: www.retailtrends.pl/rejestracja/
