03.12.2025 / 07:45
StoryEditor

Efektywnie, odważnie, inteligentnie. Weź udział w kongresie Retail Trends 2026!

Najbliższa edycja kongresu Retail Trends odbędzie 24 marca 2026 r. (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Świat handlu detalicznego zmienia się szybciej niż kiedykolwiek. Nowe technologie, rosnące oczekiwania klientów, presja kosztowa i globalne zawirowania sprawiają, że dziś kluczowe jest nie tylko nadążanie za zmianami, lecz także ich przewidywanie i dogłębne zrozumienie.

Niepewność i nieprzewidywalność otoczenia gospodarczego oraz politycznego, a także zachowań konsumentów stały się chlebem powszednim dla firm. Na to nakładają się gwałtowny wzrost kosztów, przyspieszające zmiany demograficzne i społeczne, a także brak skutecznej strategii migracyjnej.

Uznana autorka książek dla dzieci Tove Jansson pisała w "Zimie Muminków": "Wszystko jest bardzo niepewne i to właśnie mnie uspokaja". Warto, aby sektor FMCG zastanowił się, jak wykorzystać szanse, które niosą ze sobą najbliższe, pełne wyzwań lata, ponieważ niepewność nie powinna budzić jedynie strachu, ale też ciekawość i kreatywność.

W tym duchu tworzymy Retail Trends 2026 – kongres poświęcony przyszłości handlu detalicznego, który ma pomóc liderom rynku odnaleźć właściwy kierunek i zbudować mapę drogową dla sektora retail do 2030 r. i dużo dalej. Tym razem mamy dla naszych gości kilka tematów przewodnich. Zaczniemy od kluczowego pytania, które zadają sobie dzisiaj wszyscy: Jak rosnąć na rynku, który rośnie coraz wolniej? Jak budować wzrost w okresie niepewności i nieprzewidywalności? Kolejne tematy to demografia, napędzana AI transformacja cyfrowa, retail media, agentic commerce, ekosystemy handlowe, konsument i kanały sprzedaży, które już nie tylko odpowiadają na pojawiające się potrzeby, ale skutecznie kształtują zachowania konsumentów.

Podczas wydarzenia spotkają się szefowie sieci detalicznych i hurtowych, producenci, dostawcy, naukowcy, eksperci technologiczni i innowatorzy nie tylko z kraju, ale także z całej Europy, aby wspólnie zastanowić się nad tymi kluczowymi dla sektora pytaniami.

W centrum naszej uwagi podczas tegorocznej edycji kongresu znajdzie się także odporność operacyjna, czyli umiejętność budowania biznesu gotowego na zmiany. Uczestnicy poznają rozwiązania, które pomagają ograniczać ryzyko, usprawniać procesy i przekształcać kryzysy w nowe możliwości. W dobie cyfryzacji i automatyzacji kluczowe staje się wykorzystanie AI nie jako modnego dodatku, lecz jako realnego narzędzia wspierającego podejmowanie decyzji, marketing i logistykę.

Kongres Retail Trends 2026 przybliży również retail media jako nowe źródło przychodów i skuteczny sposób dotarcia do konsumenta w miejscu zakupu. Eksperci pokażą, w jaki sposób budowane są sieci mediowe, które pozwalają zwiększyć zaangażowanie klientów oraz zyski detalistów i właścicieli marek.

Nie zabraknie tematów związanych z transformacją sklepów fizycznych w erze cyfrowej oraz królowania haseł „digital-first” i „unified commerce”. Zastanowimy się, jak budować ekosystemy cyfrowe, które skutecznie połączą biznes z zaangażowaniem konsumentów i dostarczą im zintegrowane doświadczenie zakupowe. Pokażemy, jak tworzyć sklepy, które inspirują i łączą świat online z offline.

Retail Trends 2026 to nie tylko konferencja – to przestrzeń wymiany doświadczeń, inspiracji i kontaktów. To miejsce, gdzie liderzy sektora retail i FMCG wspólnie tworzą przyszłość handlu.

Rok 2026 będzie czasem, w którym handel detaliczny na nowo zdefiniuje swoją rolę – stanie się bardziej cyfrowy, zrównoważony i zorientowany na klienta niż kiedykolwiek. Kongres Retail Trends pomoże zrozumieć, jak się do tego przygotować, jak rozwijać biznes i jak odnaleźć właściwą ścieżkę w dynamicznie zmieniającym się świecie handlu.

Zapraszamy serdecznie do udziału w wydarzeniu. Do zobaczenia 24 marca 2026!

Więcej informacji: www.retailtrends.pl

Rejestracja: www.retailtrends.pl/rejestracja/

image

Nowy numer "Wiadomości Handlowych" już dostępny! W środku: Piotrowska-Oliwa, Kopania, budowanie marki, przyszłość handlu [SPIS TREŚCI]

20.11.2025 / 18:51
StoryEditor
Z Nestlé odchodzi jeden z kluczowych szefów odpowiedzialny za globalną strategię koncernu
Sanjay Bahadur, jako wiceprezes wykonawczy i szef ds. strategii oraz rozwoju biznesu Grupy Nestle

Po ponad 40 latach w Nestlé, podczas których zdobywał doświadczenie w Indiach, Szwajcarii, Hongkongu, Turcji i Chinach, Sanjay Bahadur odchodzi na zasłużoną emeryturę.

Sanjay Bahadur, jako wiceprezes wykonawczy i szef ds. strategii oraz rozwoju biznesu, odpowiadał m.in. za fuzje i przejęcia, partnerstwa strategiczne oraz zarządzanie portfelem ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.11.2025 / 18:04
StoryEditor
OpenAI i InPost inwestują w zakupy przyszłości, ale Polacy już dziś kupują z pomocą AI
Jak AI wpływa na zachowania zakupowe Polaków? (fot. Shutterstock)

Rosnąca popularność narzędzi opartych na sztucznej inteligencji wpływa na to, jak Polacy wyszukują i oceniają oferty w internecie. Nowe badanie SMSAPI pokazuje, że konsumenci coraz częściej korzystają z AI, aby szybciej odnaleźć się w intensywnym sezonie promocji.

Według danych SMSAPI prawie połowa Polaków używa AI podczas zakupów internetowych. 24 proc. respondentów pyta modele językowe o najlepszą cenę produktu, a 14 proc. wykorzystuje ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. grudzień 2025 07:51