18.01.2024 / 15:47
StoryEditor

Koniec ekościemy? Unijne przepisy zakazujące pseudoekologicznego marketingu coraz bliżej

Parlament Europejski przyjął dyrektywę, która ma skończyć z pseudomarketingiem ekologicznym i wprowadzaniem konsumentów w błąd poprzez umieszanie na produktach nieuzasadnionych oświadczeń ekologicznych (fpt. Shutterstock)
17 stycznia Parlament Europejski przyjął dyrektywę, która ma ukrócić tzw. greenwashing. W myśl nowych przepisów na produktach nie będzie można dłużej bez dowodu stosować takich komunikatów jak przyjazny dla środowiska, naturalny, biodegradowalny, neutralny dla klimatu czy ekologiczny.

17 stycznia Parlament Europejski przyjął dyrektywę, która ma ukrócić tzw. greenwashing. W myśl nowych przepisów na produktach nie będzie można dłużej bez dowodu stosować takich ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.03.2025 / 09:58
StoryEditor
Rosną wydatki Polaków na produkty FMCG. Pieniądze zostawiamy głównie w dyskontach, które przejęły już ponad dwie piąte rynku [RAPORT YouGov]
 Wśród liderów wzrostów sprzedaży dominują napoje (fot. GS1 Polska)

Według najnowszego raportu YouGov Shopper Intelligence, w 2024 r. Polacy wydali na zakupy produktów FMCG 244 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 8 proc. rok do roku. Na rynku rośnie dominacja kanału dyskontowego, który przejął już ponad dwie piąte sprzedaży detalicznej produktów z tych kategorii.

Prawie 43 proc. łącznych wydatków polskich konsumentów na żywność i inne produkty szybko zbywalne wpadło do kas sieci dyskontowych – jak wynika z najnowszego raportu Y...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.03.2025 / 10:05
StoryEditor
Na rynku gastronomicznym wykształcił się zintegrowany system wielokanałowych zakupów food-out-of-home [ANALIZA]
E-commerce (fot. Shutterstock)

Na współczesne rynki trzeba patrzeć w sposób kompleksowy i wielowymiarowy. Nie może już być mowy o jednej ścieżce dotarcia do konsumenta – a raczej o wielu ekosystemach, funkcjonujących obok siebie lub wzajemnie się przenikających. Tradycyjny podział na zakupy stacjonarne i internetowe zastąpił obecnie omnicommerce, będący integracją zarówno kanałów sprzedaży, jak i komunikacji z klientem – i to zarówno w odniesieniu do produktów, jak i usług. Komentuje Agnieszka Skonieczna, PMR.

– Na rynku gastronomicznym wykształcił się cały ekosystem food-ouf-of-home. Konsument nie tyle kupuje jedzenie per se, a bardziej kupuje czas, który musiałby przeznaczyć na goto...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. marzec 2025 18:00