26.01.2024 / 11:35
StoryEditor

Polacy bardziej boją się wzrostu cen w sklepach niż napływu imigrantów czy śmierci bliskich osób

Ceny w sklepach nie rosną już tak szybko jak w ubiegłym roku, ale Polacy wciąż boją się inflacji (fot. Shutterstock)
Jakie są największe lęki i obawy Polaków? Sprawdzili to badacze z UCE Research oraz eksperci platformy ePsycholodzy. W rankingu najczęściej wskazywanych odpowiedzi wysoko znalazła się inflacja, a także - deklarowany osobno - wzrost cen żywności i innych towarów sprzedawanych w sklepach.

Spośród aż 37 lęków i obaw, co do których respondenci mieli się ustosunkować, najwięcej osób (48,9 proc. ankietowanych) wskazało choroby najbliższych. Zauważalnie mniej, bo 38,8...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.08.2025 / 10:22
StoryEditor
Dawne sklepy Tesco ciążą Netto. Jednak dyskonter zapowiada przyspieszenie rozwoju sieci
Netto 4.0 w Grodzisku Mazowieckim (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)

Firma Netto Indygo zanotowała w zeszłym roku stratę netto na poziomie niemal 149 mln zł. To ponad dwa razy mniej niż w 2023 roku. Zysk zmniejszyła również druga spółka Netto w Polsce. Jednocześnie operator sieci ponad 650 dyskontów planuje przyspieszenie rozwoju w naszym kraju.

Netto Indygo to spółka, do której należało ponad 300 sklepów przejęte w 2021 od Tesco, obecnie funkcjonuje ich ok. 250. W 2024 roku Netto Indygo zanotowało znaczny spadek przych...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.08.2025 / 11:58
StoryEditor
Małe miasta zyskują na znaczeniu w polskim handlu. Rośnie liczba parków handlowych
Małe miasta napędzają rozwój handlu w Polsce (fot. mat. prasowe)

Rynek handlowy w Polsce przeżywa dynamiczny rozwój, a coraz większa jego część koncentruje się w małych miejscowościach. Z danych CBRE wynika, że większość nowych inwestycji powstaje poza największymi aglomeracjami. Co napędza ten trend i jakie projekty zdominowały pierwszą połowę 2025 roku?

W pierwszej połowie 2025 roku powierzchnia handlowa w Polsce wzrosła o 175,8 tys. m kw. Powstały 23 nowe obiekty, a 14 zostało rozbudowanych. Wśród oddanych projektów domino...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. sierpień 2025 13:37