21.08.2025 / 12:14
StoryEditor

Nowy gang maskotek w Biedronce! Wiemy, kiedy w sklepach sieci rozpocznie się szaleństwo

Nowy ”gang” zabawek trafi do Biedronki już na dniach (fot. Biedronka, Shutterstock)

W Biedronce lada moment pojawi się nowy, maskotkowy "gang". Będzie to już ósma odsłona niezwykle popularnej akcji lojalnościowej w dyskontowej sieci. Wiemy, od kiedy klienci Biedronki zdobywać będą mogli zabawki.

Biedronka ujawniła właśnie, że nowy "gang" maskotek trafi do sklepów 25 sierpnia 2025 r. To już najbliższy poniedziałek. Sieć wciąż nie potwierdziła natomiast nazwy nowej grupy maskotek. Wiele wskazuje na to, że będzie to Gang Biedroniaków, ale w grę wchodzą również dwie inne opcje.

Biedronka wprowadza nowy gang

O tym, że Biedronka rozważa w tym roku trzy warianty nazwy nowego "gangu", informowaliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl jako pierwsi już w czerwcu. Wskazywaliśmy wówczas, że sieć zgłosiła do rejestracji w Urzędzie Patentowym RP znaki towarowe: Gang Biedroniaków, Gang Spożywczaków i Gang Moneciaków

Biedronka już kilka razy zastosowała manewr z rejestracją trzech nazw zamiast jednej. Przykładowo, w 2024 r. firma złożyła wnioski o rejestrację znaków towarowych Gang Fantastyczniaków, Gang Planeciaków i Gang Produkciaków. Następnie Biedronka podjęła decyzję o wyborze ostatniej ze wspomnianych nazw.

Gang Biedroniaków w Biedronce?

Przypomnijmy, że w poprzednich latach klienci Biedronki zdobywali zabawki z gangu świeżaków, słodziaków, fajniaków, swojaków, bystrzaków, mocniaków, a także produkciaków. Czy w tym roku faktycznie będą to biedroniaki? Przekonamy się lada moment, być może jeszcze dziś.

O tym, że nazwa "Gang Biedroniaków" wydaje się najbardziej prawdopodobnym wariantem, świadczy fakt, że w środę strona internetowa gangbiedroniakow.pl przez jakiś czas przekierowywała na główną witrynę Biedronki. Obecnie przekierowanie ponownie jest wyłączone. Analogicznych przekierowań nie było jednak w przypadku domen gangspozywczakow.pl ani gangmoneciakow.pl.

Ciąg dalszy artykułu - pod grafiką.

image
FOTO: Biedronka

Maskotki w Biedronce to fenomen

Coroczne akcje lojalnościowe w Biedronce cieszą się olbrzymią popularnością. W pierwszych latach były wręcz pewnym społecznym i kulturowym fenomenem. W sklepach sieci należącej do portugalskiej grupy Jeronimo Martins dochodziło do "wojen o świeżaki".

Naklejki były wymieniane, odsprzedawane, a nawet kradzione, a internet zalały memy i ogłoszenia w stylu "oddam nerkę za świeżaka". W następnych latach maskotki nie wywoływały już tak dużych emocji, ale kolejne odsłony akcji Biedronki i tak spełniały podstawowy cel, czyli podbijały sprzedaż w sklepach sieci.

Biedronka w ubiegłym roku chwaliła, że po pięciu tygodniach trwania akcji Gang Produkciaków wydała lub sprzedała klientom blisko 800 tys. maskotek. Finalnych danych o powodzeniu akcji jednak nie podano.

Poprzednią akcją Biedronki był Gang Produkciaków

Przypomnijmy, że w 2024 roku klienci Biedronki zdobywali maskotki z Gangu Produkciaków. Walczyli wówczas o pluszaki o tak pokręconych imionach, jak: czekolada Celinka, muffinka Marylka, wkrętarka Wiki, frytki Filomenki, lód Lila, lód Lucek, parówki Pamelki, groszek Grześ i Grażynka, apka Biedronka, pieróg Patryk, malina Malwina, szampon Szymon, sok Sebek, papier Pakosław, pasta Pola, serek Sławek i ziemniak Ziemowit. Do odbioru maskotki-produkciaka "za darmo" uprawniało zebranie 60 naklejek.

image

Biedronka może przejąć część sklepów Carrefour w Polsce. To umożliwiłoby skokowy wzrost sprzedaży

10.11.2025 / 11:01
StoryEditor
Biedronka, Aldi i Dino czynne dłużej. W jakich godzinach będą czynne sklepy 10 listopada?
Biedronka, Aldi i Dino czynne dłużej. W jakich godzinach czynne są sklepy 10 listopada? (fot. materiały prasowe + Shutterstosck)

Szkoły, urzędy i część firm 10 listopada jest zamknięta. Jednak sklepy w tym dniu będą otwarte. Niektóre nawet będą czynne dłużej tuż przed Świętem Niepodległości. W jakich godzinach będą otwarte sklepy Biedronki, Dino, Lidla, Aldi czy Żabki i Intermarche?

W artykule przeczytasz

  • 10 listopada dniem wolnym dla szkół i urzędów
  • Godziny otwarcia Lidla, Kauflandu, Netto i Carrefour 10 listopada
  • Sklepy Biedronki, Aldi i Dino ot...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.11.2025 / 20:03
StoryEditor
TOP 10 trendów w marketingu na 2026 rok. Jak marki i handel mogą je wykorzystać?
TOP 10 trendów marketingowych na 2026 rok – RAPORT Kantara (fot. Canva)

Eksperci firmy Kantar opracowali 10 trendów w marketingu na 2026 rok. Wśród nich jest większe wykorzystanie sztucznej inteligencji, wzrost znaczenia retail mediów czy eksperymentowania przez przedsiębiorstwa. Jakie trendy marketingowe będą istotne w 2026 roku?

Kreatywność i wzrost dzięki technologii

W połowie listopada 2025 roku ukazał się coroczny raport „Marketing Trends” opracowany przez ekspertów Kanta. Wśród autorów znajdują się m.in. Jane Ostler, Mary Kyriakidi, Cynthia Vega, Duncan Southgate, Bia Bezamat, Nicki Morley, Valeria Piaggio, Nicole Jones, Věra Šídlová oraz Chirantan Ray. Wskazują w nim dziesięć trendów, które będą miały wpływ na świat marketingu w 2026 roku.

– Rok 2025 na nowo nauczył całą branżę podstaw technologii i udowodnił, że nowoczesne narzędzia, jak np. generatywna sztuczna inteligencja (GenAI), mogą pomóc marketerom lepiej rozumieć odbiorców i podejmować lepsze decyzje, co z kolei przełoży się na wzrost firm i wzrost wartości marek – komentuje Jane Ostler, zajmująca w Kantar stanowisko Chief Insights Officer.

– W 2026 roku sukces odniosą te marki, które będą wykorzystywać technologię do pobudzania kreatywności, inkluzywności i wzrostu, ale nie stracą z oczu tego, co je wyróżnia na rynku – dodaje Jane Ostler.

10 trendów w marketingu w 2026 roku

Eksperci Kantara wskazują na dziesięć następujących trendów, które mają w dużym stopniu kształtować rynek w roku 2026. Jednak warto podkreślić, że znaczna część z nich opiera się na dobrej jakości danych, co podkreślają eksperci.

– Sukces musi wynikać z wykorzystywania danych – muszą to być jednak dane wysokiej jakości, gromadzone w sposób odpowiedzialny i wspierane przez innowacje i eksperymenty – przekonuje Jane Ostler.

Poniżej znajdziecie 10 trendów marketingowych na 2026 rok: 

Rozwój agentów AI

Kantar wskazuje, że już teraz około 24 proc. użytkowników AI korzysta z asystenta zakupowego opartego na sztucznej inteligencji. Asystenci AI coraz częściej sprawdzają produkty i pomagają użytkownikom w wyborze towarów i usług. Dlatego marki i handel będą musieli szybko nauczyć się obsługiwać zarówno realnych konsumentów, jak i ich pomocników AI.

Budowanie świadomości marki poprzez GEO

– W 2026 r. zadaniem dyrektorów marketingu będzie zapewnienie obecności marek w treściach wykorzystywanych do trenowania modeli sztucznej inteligencji. W ten sposób, kiedy człowiek poprosi o rekomendację (np. przepis na danie, poradnik czy recenzję), pojawi się odpowiednia marka – uważają eksperci Kantara. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 80% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. listopad 2025 07:00