21.08.2025 / 12:14
StoryEditor

Nowy gang maskotek w Biedronce! Wiemy, kiedy w sklepach sieci rozpocznie się szaleństwo

Nowy ”gang” zabawek trafi do Biedronki już na dniach (fot. Biedronka, Shutterstock)

W Biedronce lada moment pojawi się nowy, maskotkowy "gang". Będzie to już ósma odsłona niezwykle popularnej akcji lojalnościowej w dyskontowej sieci. Wiemy, od kiedy klienci Biedronki zdobywać będą mogli zabawki.

Biedronka ujawniła właśnie, że nowy "gang" maskotek trafi do sklepów 25 sierpnia 2025 r. To już najbliższy poniedziałek. Sieć wciąż nie potwierdziła natomiast nazwy nowej grupy maskotek. Wiele wskazuje na to, że będzie to Gang Biedroniaków, ale w grę wchodzą również dwie inne opcje.

Biedronka wprowadza nowy gang

O tym, że Biedronka rozważa w tym roku trzy warianty nazwy nowego "gangu", informowaliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl jako pierwsi już w czerwcu. Wskazywaliśmy wówczas, że sieć zgłosiła do rejestracji w Urzędzie Patentowym RP znaki towarowe: Gang Biedroniaków, Gang Spożywczaków i Gang Moneciaków

Biedronka już kilka razy zastosowała manewr z rejestracją trzech nazw zamiast jednej. Przykładowo, w 2024 r. firma złożyła wnioski o rejestrację znaków towarowych Gang Fantastyczniaków, Gang Planeciaków i Gang Produkciaków. Następnie Biedronka podjęła decyzję o wyborze ostatniej ze wspomnianych nazw.

Gang Biedroniaków w Biedronce?

Przypomnijmy, że w poprzednich latach klienci Biedronki zdobywali zabawki z gangu świeżaków, słodziaków, fajniaków, swojaków, bystrzaków, mocniaków, a także produkciaków. Czy w tym roku faktycznie będą to biedroniaki? Przekonamy się lada moment, być może jeszcze dziś.

O tym, że nazwa "Gang Biedroniaków" wydaje się najbardziej prawdopodobnym wariantem, świadczy fakt, że w środę strona internetowa gangbiedroniakow.pl przez jakiś czas przekierowywała na główną witrynę Biedronki. Obecnie przekierowanie ponownie jest wyłączone. Analogicznych przekierowań nie było jednak w przypadku domen gangspozywczakow.pl ani gangmoneciakow.pl.

Ciąg dalszy artykułu - pod grafiką.

image
FOTO: Biedronka

Maskotki w Biedronce to fenomen

Coroczne akcje lojalnościowe w Biedronce cieszą się olbrzymią popularnością. W pierwszych latach były wręcz pewnym społecznym i kulturowym fenomenem. W sklepach sieci należącej do portugalskiej grupy Jeronimo Martins dochodziło do "wojen o świeżaki".

Naklejki były wymieniane, odsprzedawane, a nawet kradzione, a internet zalały memy i ogłoszenia w stylu "oddam nerkę za świeżaka". W następnych latach maskotki nie wywoływały już tak dużych emocji, ale kolejne odsłony akcji Biedronki i tak spełniały podstawowy cel, czyli podbijały sprzedaż w sklepach sieci.

Biedronka w ubiegłym roku chwaliła, że po pięciu tygodniach trwania akcji Gang Produkciaków wydała lub sprzedała klientom blisko 800 tys. maskotek. Finalnych danych o powodzeniu akcji jednak nie podano.

Poprzednią akcją Biedronki był Gang Produkciaków

Przypomnijmy, że w 2024 roku klienci Biedronki zdobywali maskotki z Gangu Produkciaków. Walczyli wówczas o pluszaki o tak pokręconych imionach, jak: czekolada Celinka, muffinka Marylka, wkrętarka Wiki, frytki Filomenki, lód Lila, lód Lucek, parówki Pamelki, groszek Grześ i Grażynka, apka Biedronka, pieróg Patryk, malina Malwina, szampon Szymon, sok Sebek, papier Pakosław, pasta Pola, serek Sławek i ziemniak Ziemowit. Do odbioru maskotki-produkciaka "za darmo" uprawniało zebranie 60 naklejek.

image

Biedronka może przejąć część sklepów Carrefour w Polsce. To umożliwiłoby skokowy wzrost sprzedaży

26.09.2025 / 10:03
StoryEditor
Biedronka nie zatrzymuje się w Warszawie. Wiemy, ile sklepów sieci działa w stolicy
Sklep sieci Biedronka przy ul. Wólczyńskiej w Warszawie (fot. Przemysław Barszcz/linkedin)

Biedronka zbliża się już do liczby 200 sklepów w Warszawie. Właśnie uruchomiła placówkę nr 175.

Sieć dyskontów jest mocno widoczna w stolicy, ale nie rezygnuje z pozyskiwania nowych lokalizacji. W czwartek otworzyła kolejny sklep - już 175. 

Placówka funkcjonuje na p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 81% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.10.2025 / 10:08
StoryEditor
Topaz z minimalnie słabszą sprzedażą, ale większymi zyskami
Sklep sieci Topaz (fot. Wiadomoscihandlowe.pl)

Sieć Topaz miała w zeszłym roku minimalnie niższą sprzedaż, ale dzięki lepszej kontroli kosztów zanotowała wzrost zysku netto.

Różnica była minimalna. W 2024 roku Topaz zanotował sprzedaż na poziomie 1 279 162 175 zł, a rok wcześniej więcej o 235 tys. zł. Zmniejszył jednak koszty z działalności operacyj...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 86% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06. październik 2025 11:49