Biedronka ujawniła właśnie, że nowy "gang" maskotek trafi do sklepów 25 sierpnia 2025 r. To już najbliższy poniedziałek. Sieć wciąż nie potwierdziła natomiast nazwy nowej grupy maskotek. Wiele wskazuje na to, że będzie to Gang Biedroniaków, ale w grę wchodzą również dwie inne opcje.
Biedronka wprowadza nowy gang
O tym, że Biedronka rozważa w tym roku trzy warianty nazwy nowego "gangu", informowaliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl jako pierwsi już w czerwcu. Wskazywaliśmy wówczas, że sieć zgłosiła do rejestracji w Urzędzie Patentowym RP znaki towarowe: Gang Biedroniaków, Gang Spożywczaków i Gang Moneciaków.
Biedronka już kilka razy zastosowała manewr z rejestracją trzech nazw zamiast jednej. Przykładowo, w 2024 r. firma złożyła wnioski o rejestrację znaków towarowych Gang Fantastyczniaków, Gang Planeciaków i Gang Produkciaków. Następnie Biedronka podjęła decyzję o wyborze ostatniej ze wspomnianych nazw.
Gang Biedroniaków w Biedronce?
Przypomnijmy, że w poprzednich latach klienci Biedronki zdobywali zabawki z gangu świeżaków, słodziaków, fajniaków, swojaków, bystrzaków, mocniaków, a także produkciaków. Czy w tym roku faktycznie będą to biedroniaki? Przekonamy się lada moment, być może jeszcze dziś.
O tym, że nazwa "Gang Biedroniaków" wydaje się najbardziej prawdopodobnym wariantem, świadczy fakt, że w środę strona internetowa gangbiedroniakow.pl przez jakiś czas przekierowywała na główną witrynę Biedronki. Obecnie przekierowanie ponownie jest wyłączone. Analogicznych przekierowań nie było jednak w przypadku domen gangspozywczakow.pl ani gangmoneciakow.pl.
Ciąg dalszy artykułu - pod grafiką.
Maskotki w Biedronce to fenomen
Coroczne akcje lojalnościowe w Biedronce cieszą się olbrzymią popularnością. W pierwszych latach były wręcz pewnym społecznym i kulturowym fenomenem. W sklepach sieci należącej do portugalskiej grupy Jeronimo Martins dochodziło do "wojen o świeżaki".
Naklejki były wymieniane, odsprzedawane, a nawet kradzione, a internet zalały memy i ogłoszenia w stylu "oddam nerkę za świeżaka". W następnych latach maskotki nie wywoływały już tak dużych emocji, ale kolejne odsłony akcji Biedronki i tak spełniały podstawowy cel, czyli podbijały sprzedaż w sklepach sieci.
Biedronka w ubiegłym roku chwaliła, że po pięciu tygodniach trwania akcji Gang Produkciaków wydała lub sprzedała klientom blisko 800 tys. maskotek. Finalnych danych o powodzeniu akcji jednak nie podano.
Poprzednią akcją Biedronki był Gang Produkciaków
Przypomnijmy, że w 2024 roku klienci Biedronki zdobywali maskotki z Gangu Produkciaków. Walczyli wówczas o pluszaki o tak pokręconych imionach, jak: czekolada Celinka, muffinka Marylka, wkrętarka Wiki, frytki Filomenki, lód Lila, lód Lucek, parówki Pamelki, groszek Grześ i Grażynka, apka Biedronka, pieróg Patryk, malina Malwina, szampon Szymon, sok Sebek, papier Pakosław, pasta Pola, serek Sławek i ziemniak Ziemowit. Do odbioru maskotki-produkciaka "za darmo" uprawniało zebranie 60 naklejek.