17.04.2024 / 12:52
StoryEditor

Pokolenia Z i Alfa na zakupach. Zamiast smart shoppingu uprawiają smart spending [ANALIZA]

Urszula Dziekańska, Marta RybickaUrszula Dziekańska, Marta Rybicka
Pokolenia dorastające w świecie zmiennych wyzwań ekonomicznych zyskują większą odporność na dotychczas znane działania marketingowe (fot. Shutterstock)
Kryzys gospodarczy i związana z nim inflacja mogą mieć długoterminowe skutki dla najmłodszych pokoleń konsumentów, zwłaszcza że stykają się oni z tymi problemami w kluczowych momentach swego rozwoju. Z lęków i niepewności o przyszłość rodzą się trendy.

Do takich trendów należy na pewno hyper-fatigue, czyli wszechobecne zmęczenie presją, długookresowym i niezależnym od nas napięciem. Dla pokolenia Z to szczególnie dotkliwe, nie...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.07.2025 / 15:01
StoryEditor
Nie tylko e-commerce. Parki i centra handlowe znów na fali?
Rynek nieruchomości handlowych w Polsce 2025 – parki handlowe, centra i inwestycje (fot. Shutterstock)

Polski rynek nieruchomości handlowych dynamicznie odbudowuje się po pandemicznym spowolnieniu. Wzrost gospodarczy, stabilna pozycja e-commerce i aktywność inwestorów wspierają rozwój różnorodnych formatów handlowych w całym kraju. Jakie trendy dominują w 2025 roku i co oznaczają dla przyszłości sektora?

Pięć lat po globalnym kryzysie zdrowotnym wywołanym pandemią Covid-19, polski rynek nieruchomości handlowych wchodzi w nowy etap rozwoju. Prognozy przygotowane przez ekspertów J...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.07.2025 / 18:14
StoryEditor
Centra handlowe podały dane o obrotach i frekwencji. Czy sklepy mają powody do zmartwienia?
(fot. Shutterstock)

Polska Rada Centrów Handlowych publikuje majowe dane o obrotach i frekwencji w centrach handlowych. Organizacja przekonuje, że miał miejsce "dalszy wzrost obrotów" oraz "stabilizacja liczby odwiedzin". Dane wskazują jednak, że handel detaliczny jest w odwrocie, a zyskują inne branże.

Jak podaje Polska Rada Centrów Handlowych, maj 2025 roku przyniósł dalszy wzrost obrotów i stabilizację liczby odwiedzin w centrach handlowych. W porównaniu do tego samego mies...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. lipiec 2025 23:35