28.11.2021 / 14:31
StoryEditor

Gastronomia i oferta rozrywkowa w centrach handlowych. Jak pandemia wpłynęła na zachowanie klientów?

Na zdj. centrum handlowe w Dubaju, w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (fot. Elnur / Shutterstock)
Lokale gastronomiczne, kawiarnie, lodziarnie, cukiernie i restauracje, z ofertą zarówno na miejscu, jak i na wynos, to najważniejszy poza sklepami element oferty centrów handlowych. Agencja Inquiry na zlecenie Cushman & Wakefield zbadała, czy w pandemii preferencje klientów uległy zmianie.

Przed pandemią z oferty kawiarni, lodziarni i cukierni przy każdej lub prawie każdej wizycie w centrum handlowym korzystało 23 proc. ankietowanych, w przypadku restauracji ten o...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.07.2025 / 12:27
StoryEditor
Tak Polacy płacą w sklepach za zakupy. Dominuje płatność kartą, ale...
(fot. Shutterstock)

Bezgotówkowe formy płatności stają się codziennością dla coraz większej liczby Polaków. Jak pokazują najnowsze dane Polasik Research przygotowane na zlecenie Fundacji Polska Bezgotówkowa, w 2024 roku aż 69 proc. transakcji w punktach handlowo-usługowych zrealizowano cyfrowo. Na podium najczęściej wybieranych metod płatności znalazły się: karty płatnicze (41 proc.), gotówka (31 proc.) oraz płatności mobilne NFC (18 proc.).

Z badania jasno wynika, że polski rynek płatności przechodzi dynamiczną transformację. Jeszcze w 2016 roku gotówka odpowiadała za 68 proc. transakcji, a w 2005 roku zaledwie 2 p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.07.2025 / 15:01
StoryEditor
Nie tylko e-commerce. Parki i centra handlowe znów na fali?
Rynek nieruchomości handlowych w Polsce 2025 – parki handlowe, centra i inwestycje (fot. Shutterstock)

Polski rynek nieruchomości handlowych dynamicznie odbudowuje się po pandemicznym spowolnieniu. Wzrost gospodarczy, stabilna pozycja e-commerce i aktywność inwestorów wspierają rozwój różnorodnych formatów handlowych w całym kraju. Jakie trendy dominują w 2025 roku i co oznaczają dla przyszłości sektora?

Pięć lat po globalnym kryzysie zdrowotnym wywołanym pandemią Covid-19, polski rynek nieruchomości handlowych wchodzi w nowy etap rozwoju. Prognozy przygotowane przez ekspertów J...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. lipiec 2025 09:09