10.10.2022 / 19:44
StoryEditor

Drożyzna odwraca covidowe trendy zakupowe. Jaka strategia dominuje? [EKSPERT]

Zawartość koszyka zakupowego zmienia się z powodu galopującej inflacji (fot. Shutterstock)
Polacy mocno zmieniają zwyczaje zakupowe. Drożyzna skłania konsumentów do modyfikacji strategii zakupowych, zarówno w odniesieniu do miejsca robienia zakupów, jak i zawartości koszyka zakupowego. Niektóre kategorie całkowicie znikają z listy zakupów części gospodarstw domowych. Komentuje Szymon Mordasiewicz, GfK.

Z danych zbieranych przez firmę GfK, komentowanych przez Szymona Mordasiewicza, można wyciągnąć ogólny wniosek, że wśród polskich konsumentów panuje strategia minimalizacji kos...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29.07.2025 / 09:39
StoryEditor
Amazon pozwany przez detalistów i konsumentów. W grze niebotyczne odszkodowanie o równowartości 5,4 mld dolarów!

Amazon stoi w obliczu dwóch zbiorowych pozwów, złożonych przez sprzedawców detalicznych i konsumentów z Wielkiej Brytanii. Łączna wartość roszczeń to 4 miliardów funtów (5,4 miliarda dolarów). Powodowie zarzucają koncernowi nadużywanie pozycji dominującej.

Amazon został pozwany przez zewnętrznych detalistów oraz przez konsumentów. W miniony czwartek londyński trybunał zatwierdził możliwość kontynuowania postępowania w tych sprawac...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.07.2025 / 09:13
StoryEditor
Shrinkflacja Milki wzbudza duże kontrowersje. Mondelez z "nagrodą" dla najbardziej mylącego produktu roku
Shrinkflacja Milki: kontrowersje wokół zmian opakowania i ceny czekolady (fot. Shutterstock)

Zmniejszona gramatura przy wyższej cenie staje się coraz częstszym zjawiskiem na rynku spożywczym. W Niemczech organizacja Foodwatch postanowiła wyróżnić producenta czekolady Milka w sposób, który nie pozostawia złudzeń co do ich oceny tej praktyki. Co dokładnie skłoniło konsumentów do przyznania tej nagrody?

Shrinkflacja, czyli redukcja ilości produktu przy równoczesnym utrzymaniu lub podniesieniu ceny, nie jest w Niemczech zjawiskiem nowym. Jednak to, co spotkało markę Milka, prz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. lipiec 2025 09:13