05.07.2023 / 22:51
StoryEditor

Ekonom-JA - obserwujemy narodziny nowego konsumenta. Kim jest? Czego oczekuje od marek? Jak go zdobyć?

Klientka podczas zakupów (fot. Shutterstock)
Głównym wnioskiem raportu "Meaningful Brands 2023" przygotowanego przez agencję Havas są narodziny konsumenta „ekonom-JA”. Eksperci podkreślają, że nie oznacza to, że przestał on przejmować się tak zasadniczymi wartościami jak środowisko i sprawiedliwość społeczna – wręcz oczekujemy od marek, aby w tym temacie zrobiły więcej. Natomiast, w czasach coraz to nowszych wyzwań, braku stabilności i rosnących kosztów życia ludzie szukają wśród marek bezpośredniej, indywidualnej pomocy.

Konsumenci zwracają uwagę na te marki, które przynoszą nam szczęście i radość. Są zdrowe i sprawiają, że ich życie jest łatwiejsze, mniej skomplikowane i przystępniejsze. A jeśl...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.09.2025 / 09:38
StoryEditor
Producent Milki trafi do sądu. Mondelez pozwany za wprowadzanie klientów w błąd
Producent Milki trafi do sądu. Mondelez pozwany za wprowadzanie klientów w błąd (fot. Facebook.com/Milka)

Mondelez, koncern znany m.in. z produkcji czekolad Milka trafi do sądu. Został pozwany za wprowadzanie w błąd klientów, którzy kupowali czekoladę Milka. Jak tłumaczy się spółka?

W artykule przeczytasz:

  • Downsizing żywności w wykonaniu Mondelez – Milka zmniejszyła się o 10 gram
  • Stowarzyszenia Konsumentów składa skargę na Mondelez za wprowadzanie klientów w błąd
  • Jak się tłumaczy Mondelez z downsizingu?
  • Producenci będą mieli obowiązek informowania o downsizingu żywności?
  • 80 proc. Polaków spotkała się z downsizingiem produktów
  • Dowsinzig masła, dżemów, a nawet chleba

– Niemieckie Stowarzyszenie Konsumentów pozywa Mondelez za wprowadzające w błąd opakowania czekolady Milka. Jej zawartość maleje, ale ceny rosną – donosi portal retaildtail.eu.

Downsizing żywności w wykonaniu Mondelez – Milka zmniejszyła się o 10 gram

Organizacja konsumencka oskarża Mondelez o to, że niektóre tabliczki czekolady Milka w ostatnim czasie zmieniły swoją gramaturę. Tabliczka nie ma już 100 gram, ale 90. Oczywiście producent nie „chwalił się” tym zabiegiem.

Jak wskazuje Stowarzyszenie Konsumentów z Hamburga, samo opakowanie i wygląd pozostały identyczne, a sama tabliczka stała się cieńsza o około milimetr. Co więcej, tuż przed tym zabiegiem downsizingu, znacznie wzrosły ceny detaliczne.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 78% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.09.2025 / 22:00
StoryEditor
Jysk na wyciągnięcie ręki! Każdy Polak będzie miał sklep tej sieci 30 minut od domu. Co Duńczycy planują w Polsce? [WYWIAD]
Marta Jabłonowska, Head of Retail w Jysk Polska (fot. Bartosz Makowski/wiadomoscihandlowe.pl)

Marta Jabłonowska, Head of Retail w sieci Jysk Polska w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl pokazuje ambicje i strategiczne kierunki rozwoju duńskiej sieci z wyposażeniem dla domu i ogrodu.

Z wywiadu z Martą Jabłonowską, Head of Retail w sieci Jysk Polska dowiesz się, m.in.:

  • Jak wyglądają plany rozwoju i ambicje sieci Jysk w Polsce?
  • Na jakim etapie jest ...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. wrzesień 2025 06:23