20.06.2022 / 18:16
StoryEditor

Marka własna rośnie w siłę. Jak wypada Polska na tle innych krajów europejskich?

Marki własne rosną w siłę (materiały własne)
Produkty szybko zbywalne marki własnej są coraz bardziej popularne. W 2021 r. w trzech krajach Europy wolumen ich sprzedaży przekroczył 50 proc.! Ze zrozumiałych powodów w ujęciu wartościowym odsetki były niższe. W kraju o największym nasyceniu marka własna odpowiadała za ponad 57 proc. łącznego wolumenu sprzedaży FMCG.

Marki własne od lat nie są domeną uboższych gospodarek. Wprost przeciwnie – królują na rynkach o najwyższym dochodzie rozporządzalnym gospodarstw domowych. Liderem rankingu pod ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.10.2025 / 18:15
StoryEditor
Nestle zwolni 16 000 pracowników w ciągu dwóch lat. Prezes wyjaśnia, dlaczego to zrobi
Philipp Navratil Chief Executive Officer Nestlé S.A.

Nestlé, największa na świecie firma spożywcza, właściciel marek takich jak KitKat i Nesquik, ogłosiła plan redukcji około 16 000 miejsc pracy na całym świecie w ciągu najbliższych dwóch lat.

Cięcia w Nestle, stanowiące niemal 6% globalnej siły roboczej firmy, są wynikiem dążenia do obniżenia kosztów i osiągnięcia "efektywności operacyjnej", w tym poprzez automatyza...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.10.2025 / 11:32
StoryEditor
Grupa Żywiec zamyka Browar Namysłów. "Trwają rozmowy z nowymi inwestorami"
Grupa Żywiec zamyka browar w Namysłowie. ”Trwają rozmowy z nowymi inwestorami” (fot. Browar Namysłów/Facebook)

Grupa Żywiec poinformowała o zamknięciu browaru w Namysłowie, którego właścicielem jest od kilku lat. Będzie to już drugi browar, który koncern Heineken zamknie w Polsce w ostatnim czasie. Z czego wynika ta decyzja? Czy znajdzie się inwestor, który przejmie browar w Namysłowie?

W artykule przeczytasz:

  • Grupa Żywiec wychodzi z browaru Namysłów po kilku latach
  • Najstarszy browar w Polsce znów znalazł się na zakręcie
  • Co z załogą Browaru Namysłów?
  • Czy marka piwa Namysłów zniknie z rynku?
  • Trwają rozmowy nad znalezieniem inwestora w browar w Namysłowie
  • Grupa Żywiec sprzedała także browar w Leżajsku. Piwa już tam nie ważą
  • Heineken reorganizuje koncern – zmiany dotkną 400 pracowników

Grupa Żywiec wychodzi z browaru Namysłów po kilku latach

– W obliczu spadku rynku piwa, rosnących kosztów i podatków, z początkiem 2026 roku Grupa Żywiec zakończy produkcję w Browarze Namysłów. Firma będzie kontynuować warzenie swoich marek w pozostałych browarach – poinformowała w oświadczeniu Grupa Żywiec, która wchodzi w skład koncernu Heineken.

Warto dodać, że Grupa Żywiec nabyła 100 proc. udziałów Browaru Namysłów za kwotę 500 mln zł od Chicago Poland Investment Group. Umowę w tej sprawie podpisano pod koniec 2018 roku, a formalnie koncern Heineken, za pośrednictwem Grupy Żywiec, stał się właścicielem namysłowskiego browaru w 2019 roku.

– Jesteśmy przekonani, że dogłębna znajomość rynku piwnych specjalności oraz elastyczność działania Browaru Namysłów i nasza ekspertyza oraz doświadczenie w budowaniu silnych marek na większą skalę to doskonałe połączenie, które tworzy przepis na sukces na zmieniającym się rynku – zapewniał wówczas w komunikacie Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec.

Więcej na ten temat w artykule: Grupa Żywiec kupuje Browar Namysłów za 0,5 mld zł! To efekt rewolucji na rynku piwa.

Najstarszy browar w Polsce znów znalazł się na zakręcie

– Po raz kolejny nasz browar stanie na zakręcie i wierzę, że to tylko zakręt. Wiemy wszyscy, że browar działał od 1321 roku. To po Wieliczce drugie najstarsze przedsiębiorstwo w Polsce, które istnieje i dalej produkuje. Nie chciałbym, aby ta historia miała się kończyć przy obecnym właścicielu, Grupy Żywiec i szerzej koncernie Heineken – mówi Jacek Fior, burmistrz Namysłowa. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 65% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. październik 2025 01:13