28.11.2022 / 16:23
StoryEditor

Polacy szukają tańszych zamienników produktów. Gdy kryzys ściska kieszenie, marki własne zyskują na znaczeniu

jednym z beneficjentów zmian zachodzących w zachowaniach konsumentów są właśnie marki własne, które pod względem jakości, ale przede wszystkim ceny są konkurencyjne w stosunku do produktów markowych (shutterstock.com)
Już blisko 30 proc. kupujących szuka tańszych zamienników, w tym marek własnych. Jest to jedna z wielu strategii konsumentów w czasie galopującej inflacji. Rekomendujemy producentom i detalistom przejrzenie się swojemu produktowemu portfolio. To czas na to, by zaadresować bardzo wyraźnie poszczególne marki i zdecydować, które z nich są relewantne do coraz mocniej zróżnicowanych grup konsumentów – mówi Urszula Dziekańska, shopper insight manager w agencji badawczej IQS. 

Urszula Dziekańska skomentowała jak zmienia się koszyk zakupowy Polaków jeśli chodzi o strukturę cenową produktów i czy konsumenci zamieniają produkty droższe na tańsze szukając...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.05.2025 / 10:06
StoryEditor
Trump atakuje największą sieć hipermarketów na świecie. Prezydent USA chce, żeby detaliści ponieśli koszt ceł
Donald Trump, prezydent USA (fot. Shutterstock)

Donald Trump uderza w Walmart, zarzucając firmie przerzucanie kosztów ceł na klientów, mimo miliardowych zysków. Czy Walmart faktycznie wykorzystuje sytuację, by windować stawki?

Były prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump nie szczędzi słów krytyki wobec Walmartu, największej sieci handlowej w USA. W emocjonalnym wpisie, zarzucił firmie, że niesłus...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14.05.2025 / 14:32
StoryEditor
KiK z nowym formatem sklepów w Polsce. Sieć dyskontów ujawnia plany rozwoju i pokazuje, o ile chce zwiększyć sprzedaż
KiK szyld

W II kwartale sieć sklepów KiK podjęła kilka strategicznych decyzji, których konsekwencje klienci i konkurenci będą mogli zobaczyć już w najbliższych miesiącach. Te działania mają pomóc rosnąć spółce na polskim rynku o niemal 10 proc. To ambitny cel w sytuacji utrzymującej się inflacji i nadal ostrożnego konsumenta. Co takiego dokładnie chce zrobić dyskontowy KiK, aby to osiągnąć?

W minionych tygodniach sieć KiK otworzyła nowy sklep w Bielsku-Białej, a przed końcem maja uruchomi trzy nowe dyskonty – w Warszawie, Szubinie i Kozienicach. Wszystkie te otwar...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. maj 2025 01:41