20.12.2019 / 09:58
StoryEditor

Polacy wydają w grudniu na zakupy spożywcze o 20 proc. więcej

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)
W grudniu Polacy wydają o ok. 20 proc. więcej pieniędzy na zakupy spożywcze niż podczas innych miesięcy w roku. Często dają się też skusić na sklepowe promocje - wynika z badań przeprowadzonych przez GfK.

Świąteczne zakupy Polaków są coraz bardziej przemyślane. Idąc do sklepu, większość badanych już wie, jakie produkty danej kategorii wybierze. Pod wpływem impulsu częściej kupuje...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

wiadomoscihandlowe.pl
10.12.2025 / 10:32
StoryEditor
Lidl sprzedaje hiszpańską szynkę jako „Produkt polski”. Gigantowi grozi 4 mld zł kary
Lidl sprzedaje hiszpańską szynkę jako ”Produkt polski”. Gigantowi grozi 4 mld zł kary (Fot. Lidl Polska + X.com/Bartosz Czarniak)

W sklepach Lidla pojawiała się hiszpańska szynka. Jednak sprzedawano ją w opakowaniach z logo „Produkt polski”. Jaka kara może grozić sieci handlowej? Jak Lidl się tłumaczy?

W artykule przeczytasz:

  • W Lidlu hiszpańska szynka sprzedawana z logo „Produkt Polski”
  • IJHARS bada sprawę hiszpańskiej szynki z Lidla
  • Jaki się tłumaczy Lidl?
  • Jaka kara grozi za wprowadzanie zagranicznych towarów z logo „Produkt polski”?
  • Raport IJHARS: Skala nieprawidłowości w oznaczeniach „Produkt polski

W Lidlu hiszpańska szynka sprzedawana z logo „Produkt Polski”

W mediach społecznościowych pojawiły się zdjęcia, na których widać opakowanie szynki wieprzowej marki "Rzeźnik". Jest to marka własna produktów mięsnych sieci Lidl. Na opakowaniu widnieje informacja, że zarówno miejsce chowu trzody chlewnej, jak i uboju to Hiszpania. Jednak na opakowaniu znajduje się także logo „Produkt polski”.

IJHARS bada sprawę hiszpańskiej szynki z Lidla. Kontrole w 46 sklepach

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS) poinformowała wiadomoscihandlowe.pl, że już podjęła działania w celu weryfikacji oznakowania i wyjaśnienia tej sprawy. Kontrole mają być przeprowadzone zarówno w dyskontach Lidla, jak i w zakładzie produkcyjnym, z którego mięso trafiło do sieci. 

– Oznakowanie mięsa przy wykorzystaniu logo „Produkt polski” jest możliwe tylko w przypadku, gdy mięso to zostało pozyskane ze zwierząt urodzonych, chowanych i ubitych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Jeżeli choćby jeden z etapów wytwarzania mięsa odbywałby się w innym kraju, np. w Hiszpanii, wówczas umieszczenie na takim mięsie informacji „Produkt polski” jest niedopuszczalne – informuje Joanna Narożniak, główny specjalista ds. mediów w IJHARS. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 74% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.12.2025 / 17:20
StoryEditor
Adam Imielski, szef Kraft Heinz w Polsce: Innowacje są jednym z moich priorytetów [WYWIAD]
Za kadencji Adama Imielskiego w roli dyrektora zarządzającego Kraft Heinz w Polsce liczba nowości wprowadzanych przez firmę na rynek wzrosła z dwóch, trzech do ponad 30 rocznie (fot. materiały prasowe)

Pudliszki czy Heinz? Która z tych marek jest bliższa sieci Dino. Adam Imielski, dyrektor zarządzający Kraft Heinz w Polsce, zdradza w wywiadzie udzielonym portalowi wiadomoscihandlowe.pl, jak rozwija się współpraca firmy z siecią Dino. Mówi również o tym, gdzie Kraft Heinz szuka dla siebie szans na wzrosty oraz jakie lekcje wyciąga z wdrożeń, które nie zawsze kończą się sukcesem.

Z tego tekstu dowiesz się: 

  • Jak układa się współpraca firmy Kraft Heinz z siecią Dino?
  • Jakie udziały mają marki Pudliszki i Heinz w rynku ketchupu, przetworów pomido...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. grudzień 2025 06:55