15.04.2020 / 00:23
StoryEditor

Polscy konsumenci są coraz większymi smart shopperami

(materiały prasowe)
Polscy konsumenci są coraz większymi smart shopperami, czyli chcą kupować produkty możliwie najwyższej jakości po możliwie najniższych cenach. Według firmy GFK, w roku 2019 nabywcy aktywniej poszukiwali informacji o promocjach żywności, detergentów i kosmetyków oraz więcej z nich brało udział w programach lojalnościowych. Takie podejście do zakupów deklarowało w ub. roku 52 proc. ankietowanych, gdy rok wcześniej było to 48 proc.

Według GFK najczęściej stosowane reguły smart shoppingu w 2019 r. to dokładne sprawdzanie daty ważności (58 proc.), znajomość cen najczęściej kupowanych produktów (58 proc.) ora...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 75% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.06.2025 / 10:56
StoryEditor
Młodzi Polacy coraz częściej popadają w długi. Rośnie liczba osób w wieku 18-20 lat, wpisanych do rejestru dłużników
Młodzi Polacy coraz częściej popadają w długi (fot. Shutterstock)

Najczęściej przytłaczają ich długi za nieuregulowane rachunki za telefon, jazdę bez biletu komunikacją publiczną, raty kredytu lub opłaty za mieszkanie. W ciągu roku zadłużenie konsumentów w wieku 18-20 lat wzrosło prawie 4-krotnie: z 10,4 mln do aż 38,8 mln zł – wynika z danych Krajowego Rejestru Długów.

Bardzo niepokojący jest również wzrost liczby młodych dłużników wpisanych do KRD – w ciągu roku z 8,8 tys. do 19,1 tys. osób. Co gorsza, w tym samym okresie podwoiło się też śre...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.06.2025 / 19:48
StoryEditor
Wzrost cen w sklepach niższy niż się spodziewano. Co się stało?
W alejce wejściowej Norma eksponuje swoje tygodniowe i sezonowe promocje na paletach lub stołach. Wyjątkiem są ekspozycje ćwierćpaletowe oznaczone marką dostawców.

Zgodnie z finalnymi danymi GUS inflacja CPI w Polsce spadła w maju do 4 proc. r/r wobec 4,3 proc. w kwietniu, kształtując się lekko poniżej wstępnego szacunku GUS (4,1 proc.). W kierunku spadku inflacji oddziaływała przede wszystkim niższa dynamika cen w kategorii „paliwa” (-11,4 proc. w maju wobec -8,3 proc.), co było efektem odnotowanego w ostatnim czasie obniżenia światowych cen ropy naftowej wyrażonych w złotych.

Spadek inflacji ogółem wynikał również ze zmniejszenia inflacji bazowej, która według szacunków analityków Credit Agricole Bank Polska obniżyła się w maju do 3,2 proc. r/r wobec...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. czerwiec 2025 05:54