26.07.2016 / 15:48
StoryEditor

Światowe Dni Młodzieży psują detalistom biznes

Pielgrzymi dają zarobić. Ale nie wszyscy detaliści cieszą się z ich przyjazdu do Krakowa na Światowe Dni Młodzieży (fot. pixabay)
„Z Krakowa wyjechała masa mieszkańców. W efekcie sklepy zlokalizowane w miejscach, gdzie nie ma pielgrzymów, notują olbrzymie spadki obrotów. W moim przypadku jest to 50 proc.” – skarży się jeden z franczyzobiorców dużej sieci convenience.

O tym, że przyjazd do stolicy Małopolski 1-1,5 mln uczestników Światowych Dni Młodzieży może rozruszać handel, mówiło się od dawna. Organizacje turystyczne szacowały, że każdy z...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.08.2025 / 09:06
StoryEditor
Kaufland Marketplace rusza na kolejnym rynku. Polscy sprzedawcy mogą dotrzeć do 140 mln kupujących
Kaufland Marketplace we Francji (mat. prasowe)

Od 12 sierpnia Kaufland Marketplace jest dostępny we Francji. Klienci mogą zamawiać ponad trzy miliony produktów z ponad 6400 kategorii, takich jak np.: dom, elektronika, ogród, majsterkowanie, kuchnia i gospodarstwo domowe, sport, moda, niemowlę i dziecko. Produkty dostarczane są bezpośrednio do domu klienta. To zapewnia polskim sprzedawcom dodatkową platformę – zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym – w Niemczech, Czechach, na Słowacji, Austrii, a teraz także we Francji. Za kilka tygodni Kaufland Marketplace wystartuje również we Włoszech.

Obecnie 13 000 sprzedawców w całej Europie prowadzi sprzedaż za pośrednictwem Kaufland Marketplace, a 2800 już dołączyło do platformy Kaufland.fr.

– We Francji obserwuj...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31.07.2025 / 09:06
StoryEditor
Oficjalnie! JD.com przejmie właściciela MediaMarkt i Saturn. Co to oznacza dla sieci z branży elektroniki użytkowej?

30 lipca 2025 r. spółka Jingdong Holding Germany ogłosiła decyzję o złożeniu akcjonariuszom Ceconomy dobrowolnej publicznej oferty przejęcia, w ramach której nabędzie pakiet kontrolny akcji spółki. Celem strategicznego partnerstwa ze spółką dominującą w sieciach z branży elektroniki użytkowej MediaMarkt i Saturn jest "zbudowanie wiodącej w Europie platformy elektroniki użytkowej nowej generacji."

Jak czytamy w komunikacie, "JD.com, znany z doskonałej obsługi klienta i wiodących w branży standardów obsługi logistycznej w handlu elektronicznym, wniesie do partnerstwa swoją...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. sierpień 2025 07:47