22.03.2022 / 09:16
StoryEditor

Wybuch wojny na Ukrainie napędził sprzedaż niektórych produktów i wstrzymał innych. Co z zakupami na zapas?

Motyw dokonywania zakupów żywności i paliw na zapas wyraźnie osłabł w marcu (fot. Łukasz Rawa)
Aż 6,6 proc. wyniosła rok do roku dynamika sprzedaży detalicznej w kategorii żywność, napoje i wyroby tytoniowe wobec 3,6 proc. w styczniu – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Zdaniem Krystiana Jaworskiego, starszego ekonomisty Credit Agricole Bank Polska, na taki wynik miało wpływ kupowanie żywności na zapas i w celu pomocy uchodźcom.

– Mimo, iż wojna w Ukrainie wybuchła dopiero pod koniec miesiąca (24 lutego), to miała ona istotny wpływ na strukturę sprzedaży detalicznej w lutym. Przyczyniła się ona do silne...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.10.2025 / 09:59
StoryEditor
Home Shop - nowy koncept łączący gry i kawiarnię w azjatyckim klimacie otwiera się w Warszawie
Home Shop otwiera się w Warszawie (fot. mat. prasowe)

Jeszcze w październiku do warszawskiego centrum handlowego Fort Wola wprowadzi się nowy najemca. Będzie to Home Shop, który wzbogaci ofertę obiektu o unikalny koncept
inspirowany kulturą Azji Wschodniej.

Home Shop w Forcie Wola działać będzie na 279 mkw. to przestrzeń, która połączy zakupy, rozrywkę i gastronomię w klimacie Japonii i Korei. Powstała z myślą o dzieciach, młodzież...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31.10.2025 / 09:59
StoryEditor
Skąd konsumenci wiedzą o promocjach? Aplikacje już prawie zrównały się z telewizją
Wiedzę o promocjach konsumenci coraz częściej czerpią z aplikacji sieci handlowych (fot. Dall-e)

Grupa Blix przygotowała zestawienie z którego wynika, że już niemal tyle samo konsumentów czerpie wiedzę o promocjach z aplikacji mobilnych, co z telewizji.

Dane pokazują, że telewizja jest źródłem informacji i promocjach dla 38,1 proc., a aplikacje mobilne dla 37,5 proc. kupujących. Na trzeciej pozycji z wynikiem 27,3 proc. znala...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. listopad 2025 19:19