05.05.2020 / 10:38
StoryEditor

Wyposzczeni kwarantanną Polacy ruszyli na zakupy. Co kupują? [NOWE DANE]

(fot. Pixabay)
Według danych firmy Nielsen w 17. tygodniu br. (20 a 26 kwietnia 2020 r.) wartość sprzedaży koszyka rok do roku wzrosła  22 proc., a w t17. vs t16. 2020 r. 38 proc. Wartość sprzedaży online w t17. vs t16. 2020 również wzrosła +38 proc.

Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in. : środki czystości 64 proc., piwo 19 proc., lody 11 proc. Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: ko...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 86% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.10.2025 / 13:56
StoryEditor
Te auta firmowe kochają polscy przedsiębiorcy. Czy elektryki wyprzedzą diesla?
Te auta firmowe kochają polscy przedsiębiorcy. Czy elektryki wyprzedzą diesla? (fot. Canva)

Polscy przedsiębiorcy napędzają rynek motoryzacyjny w naszym kraju. Tak przynajmniej wynika z najnowszego raportu „Jakie auta kochają polscy przedsiębiorcy” opracowanego przez Europejski Fundusz Leasingowy (EFL). I jest w tym dużo prawdy, gdyż w 2024 r. spośród wszystkich nowo zarejestrowanych samochodów osobowych w Polsce ponad 2/3 nabyli klienci instytucjonalni. A co wpływa na wybór konkretnego samochodu do firmy?

W artykule przeczytasz:

  • Czym się kierują przedsiębiorcy kupując samochód firmowy?
  • Skąd przedsiębiorcy pozyskują finansowanie na zakup samochodów firmowych?
  • SUV-y to już ponad połowa nowo rejestrowanych samochodów
  • Samochody premium coraz popularniejsze w firmach
  • Hybrydy i auta elektryczne wyprzedzają diesla?
  • Czy chińskie auta podbiją rynek samochodów firmowych?
  • Jakie marki najchętniej kupują przedsiębiorcy?
  • Jak będzie zmieniał się rynek?

Czym się kierują przedsiębiorcy kupując samochód firmowy?

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar prognozuje, że w 2025 roku liczba rejestracji nowych aut osobowych wzrośnie do 585 tysięcy. To stanowi wzrost o niemal 5,5 proc. rok do roku. Wyniki te są realizowane w dużej mierze dzięki aktywnym planom zakupowym firm z sektora MŚP.

Co ciekawe, praktycznie wszyscy uczestnicy najnowszego badania EFL zadeklarowali zamiar nabycia auta firmowego w ciągu najbliższych 24 miesięcy. Dokładniej ujmując, 48 proc. ankietowanych ma taki plan jeszcze w bieżącym roku, a pozostałe 52 proc. planuje zakup samochodu do firmy w przyszłym roku. Około 30 proc. przedsiębiorców zamierza nabyć jedno auto, a 39 proc. planuje zakup od dwóch do pięciu pojazdów.

Przedsiębiorcy przy podejmowaniu decyzji o zakupie auta do firmy kierują się rozsądkiem. Oto najważniejsze kryteria wyboru:

  • cena – 70 proc. wskazań,
  • marka – 45 proc. wskazań,
  • wyposażenie – 41 proc. wskazań,
  • rodzaj napędu – 40 proc. wskazań,
  • całkowity przebieg – 38 proc. wskazań.

Skąd przedsiębiorcy pozyskują finansowanie na zakup samochodów firmowych?

Wśród przedsiębiorców najbardziej preferowanym sposobem finansowania zakupu samochodów pozostaje leasing. Tę formę wskazało 62 proc. badanych. Na drugim miejscu plasuje się kredyt, który planuje wykorzystać 32 proc. firm. Na dalszych pozycjach jest także zakup za gotówkę (16 proc.) oraz wynajem długoterminowy (11 proc.). Warto jednak dodać, że część przedsiębiorców korzysta z kilku rozwiązań jednocześnie.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 76% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.10.2025 / 18:16
StoryEditor
Producent kultowych Tiki-Taków i Kasztanków inwestuje. Na co Wawel wyda 96 mln zł?
Wawel przeznaczy 96 mln zł na inwestycje. W co dokładnie? (fot. Krakowski Park Technologiczny)

Firma Wawel, legendarny polski producent słodyczy wyda niemal 96 mln zł na inwestycje w swoje zakłady w Małopolsce. Na co spółka przeznaczy fundusze?

W artykule przeczytasz:

  • Wawel inwestuje blisko 96 mln zł w zakłady produkcyjne w Małopolsce
  • Wawel inwestuje w robotyzację i automatyzcję w  obszarze pakowania
  • Wsparcie od Krakowskiego Parku Technologicznego

Wawel jest znany z takich produktów jak Michałki z Wawelu, Mieszanka Krakowska, czekoladki Malaga, Tiki-Taki i Kasztanki. Spółka jednak dalej zamierza się rozwijać i właśnie rozpoczyna jedną z największych inwestycji ostatnich lat.

Wawel inwestuje blisko 96 mln zł w zakłady produkcyjne w Małopolsce

Firma Wawel planuje zainwestować w zakłady produkcyjne zlokalizowane w Dobczycach i Niezdowie w powiecie myślenickim (województwo małopolskie). Spółka szacuje, że na rozbudowę i modernizację obu fabryk przeznaczy 95,9 mln zł. Inwestycja ma potrwać do końca 2027 roku.

– Ta decyzja jest dla nas bardzo ważna z uwagi na to, że przemysł spożywczy wymaga bardzo dużych nakładów inwestycyjnych. A to wszystko jest niezbędne po to, żeby utrzymać konkurencyjność naszej firmy – mówi Dariusz Orłowski, prezes Wawel S.A. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 76% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26. październik 2025 14:23