29.08.2025 / 15:53
StoryEditor

Nowa strategia Grupy Eurocash już za 2 miesiące. Małe, lokalne sklepy tajną bronią? Jak może wyglądać ten plan?

Nowa strategia Grupy Eurocash już za 2 miesiące Małe lokalne sklepy tajną bronią (fot. materiały prasowe)

Już niedługo Grupa Eurocash przedstawi nową strategię rynkową. Jednak już teraz można wskazać niektóre kierunki, w których gigant na rynku hurtowym zamierza się rozwijać.

W artykule przeczytasz: 

  • Nowa strategia Grupy Eurocash już w listopadzie
  • Małe sklepy w centrum uwagi Grup Eurocash
  • Sojusz zakupowy ma dać lokalnym sklepom ceny jak w dyskontach
  • Zakupy w lokalnych sklepach coraz bardziej popularne
  • Eurocash będzie jeszcze bardziej rozwijać franczyzę?
  • Cyfryzacja na wielu poziomach
  • Frisco – czyli e-grocery na dużym plusie
  • Czym Grupa Eurocash zaskoczy w nowej strategii?

Prezes Grupy Eurocash Paweł Surówka poinformował "PAP Biznes", że w czwartym kwartale br. Eurocash będzie chciał ogłosić nową strategię na kolejne trzy lata. Szef grupy zasygnalizował, że zarząd będzie chciał pokazać jak widzi rozwój Frisco i Dużego Bena oraz corebiznesu, czyli obsługi rynku franczyzowego i sklepów niezależnych w Polsce.

Warto zebrać wszystkie informacje dotyczące nowej strategii Grupy Eurocash i zastanowić się, w jakim kierunku będzie zmierzał dystrybutor. 

Nowa strategia Grupy Eurocash już w listopadzie

Przy okazji publikacji raportu podsumowującego wyniki finansowe Grupy Eurocash, podano także datę publikacji strategii giganta handlu hurtowego. Nową strategię mamy poznać jeszcze w listopadzie 2025 roku.

Z raportu z wynikami finansowymi za II kwartał 2025 roku widać, że ograniczenie kosztów w Grupie Eurocash przynosi efekty. W pierwszym półroczu 2025 r. Grupa kontynuowała redukcję kosztów, co przełożyło się na spadek kosztów o 52 mln zł r/r. Przełożyło się to na zyski EBIT Grupy.

Część z nich to koszy wynagrodzeń, które w II kwartale Grupa Eurocash ograniczyła o 9,7%. Ale wynika to w dużym stopniu z konwersji sklepów własnych do modelu agencyjnego. Dotyczy to marketów Delikatesy Centrum.

Gigant rynku hurtowego postawił także na poprawę rentowności poszczególnych sieci. Stąd decyzja o zamknięciu najmniej rentownych sklepów Delikatesy Centrum i Duży Ben.

– Praca integracyjna i transformacyjna naszych biznesów powoli dobiega końca, zbudowaliśmy dobre fundamenty do kolejnego etapu naszego rozwoju – zapowiedział w maju prezes Grupy Eurocash Paweł Surówka. 

Małe sklepy w centrum uwagi Grup Eurocash

Co prawda dokładne założenia nowej strategii Grupy Eurocash poznamy w listopadzie, to już teraz można zauważyć główne kierunki, w których chce rozwijać się Grupa.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 80% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.11.2025 / 11:32
StoryEditor
GS1 Polska rozdaje nagrody. Wyróżnieni za rozwiązania wspierające GOZ
Laureaci konkursu Kod Innowacji 2025 (fot. Gs1)

INTU Circularity, VIVE Innovation Sp. z o.o., Zakład Aktywności Zawodowej Poznań oraz Cersanit S.A. zostali laureatami tegorocznych nagród konkursu Kod Innowacji, przyznawanych przez GS1 Polska. Jury wyróżniło organizacje, które poprzez wykorzystanie globalnych standardów GS1 wspierają rozwój gospodarki o obiegu zamkniętym. Nagrodę Publiczności, wyłonioną w drodze głosowania online, otrzymał projekt Cyfrowego Paszportu Produktu zgłoszony przez firmę Caruma.

Uroczyste ogłoszenie wyników oraz wręczenie statuetek odbyło się 13 listopada podczas 7. edycji konferencji Kod Innowacji w hotelu Radisson Collection w Warszawie. Niezależne ju...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.11.2025 / 16:30
StoryEditor
W Broniszach rośnie EkoHala. Pod Warszawą będzie nowa przestrzeń dla handlu bio
Bronisze, Warszawski Rolno-Spożywczy Rynek Hurtowy (fot. materiały prasowe)

Na terenie Warszawskiego Rolno-Spożywczego Rynku Hurtowego w Broniszach ruszyła budowa EkoHali, która ma przystosować infrastrukturę handlową do aktualnych wymogów środowiskowych oraz rosnącego znaczenia produktów ekologicznych. Inwestycja obejmuje zarówno przestrzeń logistyczną, jak i targową, tworząc zaplecze dla sektora świeżej żywności oraz e-commerce.

Budowa EkoHali rozpoczęła się w 2025 roku jako jedna z największych inwestycji Spółki w ostatnich latach. Jak podaje firma, celem projektu jest stworzenie przestrzeni do hurto...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. grudzień 2025 03:07