16.10.2021 / 09:42
StoryEditor

TOP 10 wiadomości tygodnia: Stokrotka, Aldi, Żabka, Biedronka, Glovo, Dino, Auchan, Lewiatan, Spar, Eurocash

Top 10 wiadomości tygodnia (wiadomoscihandlowe.pl)
Kolejna sieć handlowa będzie mogła obejść zakaz handlu w niedziele. Sieć dyskontowa Aldi poinformowała, że wszystkie jej sklepy będą otwarte w niedziele. Podczas gdy jedni wykorzystują możliwość obejścia zakazu, inni detaliści rozwijają koncepty, które pomagają przyciągnąć klientów na co dzień, tak jak np. Stokrotka ze strefą Stop Cafe. W branży handlowej ruszyły też przygotowania do świąt – Auchan rozda pracownikom dodatkowe bony za pracę w szczycie przedświątecznym. Zobacz, co jest jeszcze wydarzyło się w handlu w tym tygodniu. 

1. Stokrotka wdrożyła koncept gastronomiczny Stokrotka Cafe już w niemal 50 sklepach

W małych sklepach coraz częściej można znaleźć kąciki kawiarniano-gastronomiczne. Jedną ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

1. Stokrotka wdrożyła koncept gastronomiczny Stokrotka Cafe już w niemal 50 sklepach

W małych sklepach coraz częściej można znaleźć kąciki kawiarniano-gastronomiczne. Jedną z sieci, które uwierzyły w potencjał tego konceptu, jest Stokrotka. Litewska sieć sukcesywnie wdraża kąciki Stop Cafe w swoim najnowszym formacie sklepowym, czyli w placówkach convenience.

2. Nowa rządowa "tarcza" może zalegalizować handel alkoholem przez internet

Dopracowywany przez Radę Ministrów projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu likwidowania barier administracyjnych i prawnych mających wpływ na funkcjonowanie obywateli i przedsiębiorców - nazywany "tarczą prawną" - może przewidywać umożliwienie sprzedaży alkoholu przez internet, choć decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła. Obecnie kwestia e-handlu napojami alkoholowymi jest de facto nieuregulowana, firmy i sądy różnie interpretują archaiczne przepisy, w których ani słowem nie wspomniano o internecie.

3. Aldi otworzy w niedziele bez handlu wszystkie swoje dyskonty 
Sieć dyskontów Aldi po przeprowadzonych tydzień temu testach zdecydowała, że 17 października, czyli w niedzielę bez handlu ruszą wszystkie sklepy sieci w Polsce. Pełną listę placówek można znaleźć poniżej.

4. Żabka Polska zwiększyła swoje przychody w pandemicznym 2020 roku o prawie 20 proc.
Przychody ze sprzedaży spółki Żabka Polska w 2020 roku wyniosły ponad 10 mld zł, co oznacza wzrost o 19 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Operator sklepów convenience poprawił również o 16 proc. swój zysk z działalności operacyjnej – do 738 mln zł.

5. Biedronka i Glovo oficjalnie ruszyły z usługą BIEK. Firmy dostarczą zakupy spożywcze w 15 minut. Znamy lokalizacje dark store’ów
Nowa usługa ekspresowej wystartowała 15 października w sześciu dużych miastach Polski. Firmy pochwaliły się, skąd będą dowozić produkty. W każdym nowo powstałym mini-centrum dystrybucji BIEK znajdzie się 1,2 tys. produktów, po które sięgają na co dzień miliony Polaków.

6. Lewiatan ujawnia najbliższe plany. Nowy koncept sklepu i transformacja cyfrowa sieci
13,5 mld zł wyniesie obrót detaliczny PSH Lewiatan w tym roku, a w przyszłym roku przekroczy 14,1 mld zł - wynika z estymacji sieci. W czwartek zarząd Lewiatana opowiedział o wdrażanej strategii, planach na najbliższe lata oraz aktualnych wyzwaniach, które będą lub już są adresowane. Sprawdź, w którym kierunku podąży transformacja firmy, odbywająca się pod hasłem "Zmieniamy się, by pozostać sobą".

7. Auchan Retail Polska przyznaje pracownikom dodatkowe bony za pracę w szczycie przedświątecznym
Sieć Auchan poinformowała o przyznaniu pracownikom sklepów stacjonarnych i e-commerce dodatkowych bonów noworocznych, by zmotywować ich przed szczytem zakupowym, który tradycyjnie będzie miał miejsce w okresie przed świętami Bożego Narodzenia. Bony zakupowe otrzymają także pracownicy zatrudnieni przed na krótko przed świętami.

8. Dino idzie po 200 mln zł na inwestycje w rozwój sieci i logistykę
Zarząd Dino Polska zdecydował, że w ramach programu emisji z 2017 r. spółka wyemituje 200 000 obligacji o łącznej wartości nominalnej 200 mln zł. Obligacje będą zabezpieczone poręczeniami wybranych spółek z grupy Dino Polska.

9. Spar International poszerza asortyment marki własnej. 70 nowych produktów w polskich sklepach do końca roku
Spar wprowadza innowacje w markach własnych – rozszerza gamę produktów Spar N°1 Value. Asortyment obejmuje około 100 indeksów – w tym karmy dla zwierząt domowych, chusteczki do użytku domowego, do rąk i dla niemowląt, czy papier toaletowy. Wzrost udziału marki własnej Spar w sprzedaży w Polsce przekracza rokrocznie 22 proc., również w roku bieżącym.

10. Wyniki Grupy Eurocash w III kw. wciąż pod negatywnym wpływem segmentu detalicznego [PROGNOZA]
Wyniki finansowe Grupy Eurocash za III kw. 2021 r. – publikacja zaplanowana jest na 10 listopada – według analityków Erste Group wciąż naznaczone będą perturbacjami w segmencie detalicznym. Sprzedaż LfL sieci Delikatesy Centrum będzie według prognoz tylko nieznacznie dodatnia – wzrośnie o 1,0 proc., czyli znacznie poniżej wskaźnika cen konsumpcyjnych CPI.
 

23.07.2024 / 12:09
StoryEditor
Chorten głównym sponsorem Jagielloni Białystok. Logo firmy pojawi się na koszulkach
Chorten sponsorem głównym Jagielloni Białystok (fot. Chorten)

Zawodnicy aktualnego mistrza polski w rozpoczynającym się sezonie będą biegać po murawach Ekstraklasy w koszulkach z logo sieci sklepów. Podobnie będzie w meczach Pucharu Polski.

Wywodząca się z Podlasia Polska Grupa Sklepów Spożywczych Chorten aktywnie wspiera sport, zwłaszcza lokalne kluby. Najmocniejszą marką jest Jagiellonia Białystok, aktualni Mistr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Wywodząca się z Podlasia Polska Grupa Sklepów Spożywczych Chorten aktywnie wspiera sport, zwłaszcza lokalne kluby. Najmocniejszą marką jest Jagiellonia Białystok, aktualni Mistrzowie Polski.

Z klubem tym Grupa Chorten współpracuje już od kilku sezonów, w ubiegłym była sponsorem premium z logo na spodenkach, a w tych rozgrywkach nazwa Chorten widnieje już na koszulkach meczowych.

– Dziękuję firmom, takim jak Chorten, których logo będzie dumnie reprezentowane na strojach, bo aby zdobywać sukcesy na murawie, potrzebne jest ich wsparcie – podkreśla Wojciech Pertkiewicz, prezes Jagiellonii Białystok.

W ramach porozumienia nazwa Grupy Chorten będzie obecna nie tylko na trykotach piłkarzy podczas spotkań w całym sezonie. Znak z drzewkiem dębu będzie m.in. wyświetlany na bandach LED wokół boiska, na telebimach i ekranach na stadionie. Zawodnicy wesprą też sieć sklepów w akcjach promocyjnych i działaniach charytatywnych na rzecz podopiecznych Fundacji Grupy Chorten „Nie bądź obojętny”.

– Gratuluję Jagiellonii Białystok sukcesu i zdobycia tytułu mistrza Polski, co zdarzył się po raz pierwszy w 104-letniej historii i życzymy powodzenia w nowym sezonie. Kibicujemy, gdy jest sukces, ale pozostajemy wierni w razie porażki – mówił Krzysztof Pakuła, prezes Grupy Chorten podczas prezentacji nowych strojów białostockiego klubu.

Polska Grupa Sklepów Spożywczych w tym roku obchodzi jubileusz 15-lecia działalności, a na terenie kraju ma blisko 2700 sklepów partnerskich.

16.07.2024 / 15:29
StoryEditor
Poczta Polska otwiera sklep internetowy. W ofercie m.in. kryptoznaczki, kosmetyki, zabawki...
Ruszył sklep internetowy Poczty Polskiej z ofertą upominków i gadżetów, przez kosmetyki, produkty dla dzieci, aż po prenumeratę prasy. Asortyment wydaje się skrojony pod potrzeby typowego klienta poczty i przypomina ten ze stacjonarnych punktów pocztowych. Uwagę przyciągają kryptoznaczki pocztowe.

Ruszył nowy serwis e-commerce Poczty Polskiej. Państwowy moloch, który od dłuższego czasu boryka się z poważnymi problemami finansowymi, postanowił poszerzyć swoje operacje o h...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Ruszył nowy serwis e-commerce Poczty Polskiej. Państwowy moloch, który od dłuższego czasu boryka się z poważnymi problemami finansowymi, postanowił poszerzyć swoje operacje o handel internetowy. Oferta e-sklepu na pierwszy rzut oka wygląda dość zwyczajnie, ale napotykamy też prawdziwe niespodzianki.

Kryptoznaczki na kryptokoperty

Zacznijmy od kategorii Filatelistyka – w przypadku państwowego operatora pocztowego zupełnie naturalnej, wręcz tradycyjnej. W tej zakładce znajdziemy znaczki niestemplowane i stemplowane, całostki i czarnodruki, koperty, foldery, towary kolekcjonerskie i abonament filatelistyczny.

Najciekawsza wydaje się kategoria Kryptoznaczki. Jak czytamy w opisie tego produktu, "Polski Kryptoznaczek składa się z tradycyjnego znaczka pocztowego i powiązanego z nim cyfrowego odpowiednika. Odpowiednik stanowi token NFT reprezentowany przez obraz (plik graficzny lub multimedialny), który można zbierać, wymieniać i sprzedawać. Natomiast znaczek tradycyjny to walor kolekcjonerski, który może posłużyć do opłaty za doręczenie listu lub kartki pocztowej" Dodajmy, że kryptoznaczek można wykorzystać na kryptokopercie.

Oferta znana z placówek pocztowych

Kolejna kategoria to Pakowanie i wysyłka – znajdziemy w niej kartony, foliopaki, koperty i akcesoria do pakowania. W kategorii Prenumerata prasy znajdziemy ponad 100 tytułów prasowych – dzienników i periodyków.

Mamy też kategorie Artykuły szkolne i biurowe, Dla domu i ogrodu – na razie w ofercie jest tylko kilkadziesiąt pozycji – są także Produkty dla dzieci z grami, zabawkami, tekstyliami szkolnymi i artykułami plastycznymi.

Szeroki jest wybór galanterii, co nie zdziwi osób często odwiedzających placówki pocztowe, w których ten asortyment od dawna zajmował eksponowane miejsce. Są portfele, paski, torby podróżne, plecaki, shoperki, kosmetyczki, nerki, listonoszki i torby na laptopa.

Całość uzupełniają kategorie Uroda – z kosmetykami i perfumami – oraz Upominki i gadżety – tu naszą uwagę przykuły miniaturki samochodów z czasów PRL, w tym Warszawa M20, Fiat 126 p i 125 p oraz Polonez.

Strona wygląda na nowoczesną i funkcjonalną. Uwagę zwraca opcja wyboru waluty, uwzględniająca PLN oraz – na razie nieaktywne – EUR i USD. Oczywiście są takie funkcjonalności, jak konfigurator konta klienta, koszyk zakupowy i ulubione.

Zakupy dostarcza Pocztex – zamówienia od 50 zł nieodpłatnie, co prawda z zastrzeżeniem "na start" – dostępne są wszystkie popularne opcje płatności, w tym przelewy, karty płatnicze czy Blik.

Przypomnijmy, że dotychczas Poczta Polska prowadziła dwa e-sklepy specjalistyczne – filatelistyczny i z artykułami do pakowania.

27. lipiec 2024 10:41