1. Stokrotka wdrożyła koncept gastronomiczny Stokrotka Cafe już w niemal 50 sklepach
W małych sklepach coraz częściej można znaleźć kąciki kawiarniano-gastronomiczne. Jedną ...
1. Stokrotka wdrożyła koncept gastronomiczny Stokrotka Cafe już w niemal 50 sklepach
W małych sklepach coraz częściej można znaleźć kąciki kawiarniano-gastronomiczne. Jedną z sieci, które uwierzyły w potencjał tego konceptu, jest Stokrotka. Litewska sieć sukcesywnie wdraża kąciki Stop Cafe w swoim najnowszym formacie sklepowym, czyli w placówkach convenience.
2. Nowa rządowa "tarcza" może zalegalizować handel alkoholem przez internet
Dopracowywany przez Radę Ministrów projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu likwidowania barier administracyjnych i prawnych mających wpływ na funkcjonowanie obywateli i przedsiębiorców - nazywany "tarczą prawną" - może przewidywać umożliwienie sprzedaży alkoholu przez internet, choć decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła. Obecnie kwestia e-handlu napojami alkoholowymi jest de facto nieuregulowana, firmy i sądy różnie interpretują archaiczne przepisy, w których ani słowem nie wspomniano o internecie.
3. Aldi otworzy w niedziele bez handlu wszystkie swoje dyskonty
Sieć dyskontów Aldi po przeprowadzonych tydzień temu testach zdecydowała, że 17 października, czyli w niedzielę bez handlu ruszą wszystkie sklepy sieci w Polsce. Pełną listę placówek można znaleźć poniżej.
4. Żabka Polska zwiększyła swoje przychody w pandemicznym 2020 roku o prawie 20 proc.
Przychody ze sprzedaży spółki Żabka Polska w 2020 roku wyniosły ponad 10 mld zł, co oznacza wzrost o 19 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Operator sklepów convenience poprawił również o 16 proc. swój zysk z działalności operacyjnej – do 738 mln zł.
5. Biedronka i Glovo oficjalnie ruszyły z usługą BIEK. Firmy dostarczą zakupy spożywcze w 15 minut. Znamy lokalizacje dark store’ów
Nowa usługa ekspresowej wystartowała 15 października w sześciu dużych miastach Polski. Firmy pochwaliły się, skąd będą dowozić produkty. W każdym nowo powstałym mini-centrum dystrybucji BIEK znajdzie się 1,2 tys. produktów, po które sięgają na co dzień miliony Polaków.
6. Lewiatan ujawnia najbliższe plany. Nowy koncept sklepu i transformacja cyfrowa sieci
13,5 mld zł wyniesie obrót detaliczny PSH Lewiatan w tym roku, a w przyszłym roku przekroczy 14,1 mld zł - wynika z estymacji sieci. W czwartek zarząd Lewiatana opowiedział o wdrażanej strategii, planach na najbliższe lata oraz aktualnych wyzwaniach, które będą lub już są adresowane. Sprawdź, w którym kierunku podąży transformacja firmy, odbywająca się pod hasłem "Zmieniamy się, by pozostać sobą".
7. Auchan Retail Polska przyznaje pracownikom dodatkowe bony za pracę w szczycie przedświątecznym
Sieć Auchan poinformowała o przyznaniu pracownikom sklepów stacjonarnych i e-commerce dodatkowych bonów noworocznych, by zmotywować ich przed szczytem zakupowym, który tradycyjnie będzie miał miejsce w okresie przed świętami Bożego Narodzenia. Bony zakupowe otrzymają także pracownicy zatrudnieni przed na krótko przed świętami.
8. Dino idzie po 200 mln zł na inwestycje w rozwój sieci i logistykę
Zarząd Dino Polska zdecydował, że w ramach programu emisji z 2017 r. spółka wyemituje 200 000 obligacji o łącznej wartości nominalnej 200 mln zł. Obligacje będą zabezpieczone poręczeniami wybranych spółek z grupy Dino Polska.
9. Spar International poszerza asortyment marki własnej. 70 nowych produktów w polskich sklepach do końca roku
Spar wprowadza innowacje w markach własnych – rozszerza gamę produktów Spar N°1 Value. Asortyment obejmuje około 100 indeksów – w tym karmy dla zwierząt domowych, chusteczki do użytku domowego, do rąk i dla niemowląt, czy papier toaletowy. Wzrost udziału marki własnej Spar w sprzedaży w Polsce przekracza rokrocznie 22 proc., również w roku bieżącym.
10. Wyniki Grupy Eurocash w III kw. wciąż pod negatywnym wpływem segmentu detalicznego [PROGNOZA]
Wyniki finansowe Grupy Eurocash za III kw. 2021 r. – publikacja zaplanowana jest na 10 listopada – według analityków Erste Group wciąż naznaczone będą perturbacjami w segmencie detalicznym. Sprzedaż LfL sieci Delikatesy Centrum będzie według prognoz tylko nieznacznie dodatnia – wzrośnie o 1,0 proc., czyli znacznie poniżej wskaźnika cen konsumpcyjnych CPI.