18.09.2024 / 20:59
StoryEditor

Auchan i E.Leclerc włączają się w pomoc poszkodowanym w powodzi. Jakie działania realizuje każda z sieci?

Auchan i E.Leclerc włączają się w pomoc powodzianom (fot. Shutterstock)

Kolejne dwie sieci handlowe, których wspólnym mianownikiem są francuskie korzenie, organizują działania pomocowe na rzecz mieszkańców terenów w południowo-zachodniej Polsce, dotkniętych skutkami powodzi. Jedna z nich wyasygnowała na ten cel pół miliona złotych.

Auchan, które prowadzi obecnie w Polsce ponad 200 sklepów, zdecydowało się przeznaczyć 500 tys. zł na pomoc powodzianom.

Odgórne i oddolne inicjatywy w Auchan

Sieć udzieli im wsparcia w postaci najbardziej potrzebnych produktów, których lista będzie uzgadniania na bieżąco z działającymi lokalnie zespołami ds. pomocy oraz organizacjami humanitarnymi. Auchan informuje, że zrealizowało już pierwsze dostawy wody pitnej do Ziębic, których mieszkańcy nie mają do niej dostępu.

Dodatkowo w sklepach Auchan na terenie całego kraju uruchamiane są lokalne zbiórki produktów pierwszej potrzeby. Sieć umożliwiła też osobom, które zatrudnia włączenie się w działania na rzecz powodzian w ramach wolontariatu pracowniczego.

Czy placówki Auchan ucierpiały w powodzi?

W regionie dotkniętym kataklizmem funkcjonuje 10 sklepów własnych Auchan. Są one zlokalizowane w Jeleniej Górze, Wałbrzychu, Wrocławiu i Opolu oraz Bielsku-Białej. Władze sieci zapewniają, że placówki te nie ucierpiały w wyniku powodzi i są otwarte dla klientów w niezmienionych godzinach. 

Auchan deklaruje jednocześnie, że oferuje pomoc pracownikom tych sklepów, w przypadku gdy zostali poszkodowani na skutek "wielkiej wody".

Zbiórka darów w każdym sklepie E.Leclerc

W pomoc powodzianom zaangażowała się też sieć E.Leclerc, której skala działania w Polsce jest znacznie mniejsza niż Auchan. Niezależni przedsiębiorcy zrzeszeni w tej grupie prowadzą obecnie w naszym kraju 36 sklepów.

W każdym z nich ruszyła zbiórka darów dla osób dotkniętych powodzią. Jest ona organizowana we współpracy z PCK, a zebrane produkty (w tym m.in. woda, żywność o długim terminie przydatności do spożycia, artykuły chemiczne, środki higieny osobistej, a także materiały opatrunkowe) mają trafić do mieszkańców Dolnego Śląska,

E.Leclerc deklaruje, że pierwszy transport ze wsparciem dotrze do potrzebujących (a dokładniej do jednej ze szkół podstawowych w Kłodzku) 18 września i dodaje, że szybka pomoc jest możliwa dzięki kooperacji z lokalnymi władzami.

10.06.2025 / 12:25
StoryEditor
Lidl robi porządek. I ustawia sobie cenową konkurencję pod kolejne ciosy
Reklama Lidla (fot. Lidl)

Sieć Lidl wystartowała z nową kampanią, w której mocno akcentuje czystość, porządek i wygodę robienia zakupów w swoich sklepach. To próba wykorzystania słabości konkurencji, a także odzwierciedlenie nastrojów konsumenckich.

Lidl wypuścił m.in. spot reklamowy, na którym para umawia się na randkę w sklepie sieci Lidl. To dlatego, że jest tam czysto i przestronnie, a dodatkowo dobra obsługa i jakośc...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.06.2025 / 08:43
StoryEditor
Lidl w ogniu wojny cenowej. Sieć traci klientów mimo największej obniżki cen
Sklep sieci Lidl (fot. Shutterstock)

Na przełomie maja i czerwca niemiecki rynek spożywczy doświadczył jednej z najgłośniejszych ofensyw cenowych ostatnich lat. Lidl ogłosił największą obniżkę cen w swojej historii, obejmującą setki produktów. Jednak po tygodniu od tej decyzji wyniki zaskoczyły obserwatorów. Czy gwałtowna reakcja konkurentów może pokrzyżować plany Lidla?

Lidl, który doświadczenie wojny cenowej zdobywał w Polsce konftotując się z Biedronką, pod koniec maja niespodziewanie zapowiedział znaczną redukcję cen w niemieckich sklepach. ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. czerwiec 2025 04:11