18.09.2024 / 20:59
StoryEditor

Auchan i E.Leclerc włączają się w pomoc poszkodowanym w powodzi. Jakie działania realizuje każda z sieci?

Auchan i E.Leclerc włączają się w pomoc powodzianom (fot. Shutterstock)

Kolejne dwie sieci handlowe, których wspólnym mianownikiem są francuskie korzenie, organizują działania pomocowe na rzecz mieszkańców terenów w południowo-zachodniej Polsce, dotkniętych skutkami powodzi. Jedna z nich wyasygnowała na ten cel pół miliona złotych.

Auchan, które prowadzi obecnie w Polsce ponad 200 sklepów, zdecydowało się przeznaczyć 500 tys. zł na pomoc powodzianom.

Odgórne i oddolne inicjatywy w Auchan

Sieć udzieli im wsparcia w postaci najbardziej potrzebnych produktów, których lista będzie uzgadniania na bieżąco z działającymi lokalnie zespołami ds. pomocy oraz organizacjami humanitarnymi. Auchan informuje, że zrealizowało już pierwsze dostawy wody pitnej do Ziębic, których mieszkańcy nie mają do niej dostępu.

Dodatkowo w sklepach Auchan na terenie całego kraju uruchamiane są lokalne zbiórki produktów pierwszej potrzeby. Sieć umożliwiła też osobom, które zatrudnia włączenie się w działania na rzecz powodzian w ramach wolontariatu pracowniczego.

Czy placówki Auchan ucierpiały w powodzi?

W regionie dotkniętym kataklizmem funkcjonuje 10 sklepów własnych Auchan. Są one zlokalizowane w Jeleniej Górze, Wałbrzychu, Wrocławiu i Opolu oraz Bielsku-Białej. Władze sieci zapewniają, że placówki te nie ucierpiały w wyniku powodzi i są otwarte dla klientów w niezmienionych godzinach. 

Auchan deklaruje jednocześnie, że oferuje pomoc pracownikom tych sklepów, w przypadku gdy zostali poszkodowani na skutek "wielkiej wody".

Zbiórka darów w każdym sklepie E.Leclerc

W pomoc powodzianom zaangażowała się też sieć E.Leclerc, której skala działania w Polsce jest znacznie mniejsza niż Auchan. Niezależni przedsiębiorcy zrzeszeni w tej grupie prowadzą obecnie w naszym kraju 36 sklepów.

W każdym z nich ruszyła zbiórka darów dla osób dotkniętych powodzią. Jest ona organizowana we współpracy z PCK, a zebrane produkty (w tym m.in. woda, żywność o długim terminie przydatności do spożycia, artykuły chemiczne, środki higieny osobistej, a także materiały opatrunkowe) mają trafić do mieszkańców Dolnego Śląska,

E.Leclerc deklaruje, że pierwszy transport ze wsparciem dotrze do potrzebujących (a dokładniej do jednej ze szkół podstawowych w Kłodzku) 18 września i dodaje, że szybka pomoc jest możliwa dzięki kooperacji z lokalnymi władzami.

14.11.2025 / 16:08
StoryEditor
Ten wyrok przewróci rynek napojów bezalkoholowych, które udają napoje alkoholowe
Heritage Magnolia Gin

Określenie Virgin Gin narusza zasady etykietowania alkoholi! Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał przełomowy wyrok w sprawie, dotyczącej sprzedaży bezalkoholowego napoju o nazwie „Virgin Gin alkoholfrei” przez firmę PB Vi Goods. TSUE jednoznacznie potwierdził, że napój bezalkoholowy nie może być oferowany jako gin, nawet jeśli jego etykieta zawiera dopisek „bezalkoholowy”.

Wyrok kończy spór wszczęty przez niemieckie stowarzyszenie zwalczania nieuczciwej konkurencji, które uznało, że takie oznaczenie narusza przepisy unijne wprowadzające zareze...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.11.2025 / 11:03
StoryEditor
Rafał Brzoska pęka z dumy. InPost rośnie w Wielkiej Brytanii o 300%. A co z Polską?
Rafał Brzoska pęka z dumy. InPost rośnie w Wielkiej Brytanii o 300%. A co z Polską? (fot. InPost)

Grupa InPost osiągnęła rekordowe wyniki finansowe w III kwartale 2025 roku. Przychody wzrosły do poziomu 3,8 mld zł, a wolumen przesyłek zwiększył się o 34 proc. Na dodatek spółka Rafała Brzoski dosłownie w kosmicznym tempie rozwija się w Wielkiej Brytanii, gdzie przychody wzrosły o ponad 300 proc.! Jak InPost radzi sobie w Polsce i Europie? Jaki będzie ostatni kwartał firmy?

W artykule przeczytasz:

  • Jakie są wyniki finansowe Grupy InPost w III kwartale?
  • Rafał Brzoska: InPost rośnie powyżej rynku w każdym kraju
  • Jak InPost radzi sobie na poszczególnych rinkach?
  • Wzrost przychodów w Wielkiej Brytanii o ponad 300 proc.
  • Wolumen przesyłek w Europie wyższy o 24%
  • Poprawa rentowności InPostu w Polsce
  • Jaki będzie IV kwartał 2025 r. dla InPostu?

Jakie są wyniki finansowe Grupy InPost w III kwartale?

Grupa InPost, europejski lider rozwiązań logistycznych dla e-commerce, właśnie podała do wiadomości wyniki finansowe za III kwartał 2025 roku. Spółka może się pochwalić rekordowym wzrostem przychodów, które wyniosły 3,8 mld zł. A to oznacza potężny wzrost o 49 proc. rok do roku.

InPost odnotował również znaczny wzrost wolumenu dostarczonych przesyłek. W trzecim kwartale było to aż 351,5 mln przesyłek, a to oznacza wzrost o 34 proc. rok do roku.

To przełożyło się także na pozostałe wyniki. Skorygowana EBITDA wynosi 1,1 mld zł (+24 proc. r/r). Natomiast skorygowana marża EBITDA to poziom 28 proc.

Nakłady inwestycyjne (Capex) w III kwartale 2025 wyniosły 356 mln zł. Inwestycje te Grupa przeznaczała głównie na rozwój infrastruktury oraz rozbudowę sieci.

image

InPost tworzy konkurencję dla Allegro. "Rafał Brzoska może wygrać wojnę o polski e-commerce”

Rafał Brzoska: InPost rośnie powyżej rynku w każdym kraju

– Jestem dumny z wyników kolejnego, rekordowego kwartału, które potwierdzają dobrą kondycję Grupy oraz potencjał rozwoju usług dostaw poza domem, oferowanych przez InPost w Europie – podkreśla Rafał Brzoska, założyciel i CEO Grupy InPost.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 73% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. listopad 2025 05:03