27.05.2024 / 11:55
StoryEditor

Żabka fast foodem nawet na mapach. Sklepy zmieniają się w lokale gastronomiczne. Dlaczego?

Sklepy Żabka zmieniają się w fast foody (Żabka Polska, Google maps)
Nie wyglądają z zewnątrz jak bary szybkiej obsługi, ale pozory mogą mylić. Sieć Żabka zmienia swoją strategię asortymentową i idzie w kierunku sprzedaży ciepłych dań na wynos. Nawet na mapach Google część lokali to już fast foody a nie sklepy.

Do tej pory sklepy Żabka oznaczane były na mapach jako sklepy charakterystyczną ikonką wózka na zakupy. Od niedawna niektóre lokale nie są już – przynajmniej wg. opisu - sklepami spożywczymi, ale fast foodami oznaczonymi ikonką noża i widelca.

Żabka jak bar z zapiekankami

Wydawałoby się, że to oznaczenie może wynikać z błędu na mapie, ale tak nie jest. Choć lokalom tym daleko jeszcze do McDonalds’a czy KFC, zmieniają one swój charakter. Nadal będą prowadzić sprzedaż produktów spożywczych, jednak to już nie jest ich jedyną rolą.

Wybrane Żabki zostały wyposażone w dodatkowe urządzenia do przygotowywania posiłków na ciepło, a operator sieci rozpoczął właśnie kampanię, aby jak najszerzej poinformować o nowym asortymencie.

Jakie dania są dostępne w Żabkach?

Kuchnia Żabki to potrawy typowo fast foodowe. Do hot dogów i panini dołączają nuggetsy, stripsy z kurczaka, burgery, zapiekanki, churrosy i frytki. Oferta nie jest dostępna we wszystkich sklepach, ale tylko tych, do których Żabka Polska wstawiła już piece konwekcyjno-mikrofalowe. Dania muszą być chrupkie, aby zyskały aprobatę konsumentów, więc zwykła kuchenka mikrofalowa w sklepie byłaby niewystarczająca.

Nowa oferta Żabki reklamowana jest szeroko w telewizji, internecie, kinach i na reklamach „na mieście”. Kampania wystartowała w maju pod hasłem „weź to na gorąco”, a w sklepach Żabka można zobaczyć też hasła „prosto z pieca”.

Kup w lokalu, zjedz pod sklepem

Poza nielicznymi wyjątkami, sklepy Żabka nie będą lokalami, w których można usiąść i zjeść posiłek. Żabka testuje wprawdzie i taki format, jednak w przypadku sklepów zmienianych w fast foody niewiele się one różnią od dotychczas znanych placówek. Jedyną zmianą jest rozbudowanie oferty dań ciepłych przy kasie.

Po co to wszystko? Powodów jest kilka, a głównym są pieniądze. Żabka Polska dąży do zwiększenia sprzedaży z metra kwadratowego. Sieć nie będzie rozwijać się już tak dynamicznie przez uruchamianie nowych sklepów, jak w ubiegłych latach, ponieważ liczy już ponad 10 tys. placówek. Powoli zaczyna brakować i miejsca, i chętnych do prowadzenia sklepów w modelu franczyzowym.

 

image
Różne oznaczenie lokali Żabka na mapie Google
FOTO: fot. Google
23.04.2025 / 18:43
StoryEditor
Handel naciska na Trumpa ws. ceł na towary z Chin. Szefowie trzech największych amerykańskich sieci z wizytą u prezydenta USA
Donadl Trump spotkał się z szefami sieci Walmart, Target oraz Home Depot (fot. Shutterstock)

Prezydent Donald Trump spotkał się 21 kwietnia w Białym Domu z dyrektorami generalnymi trzech największych sieci detalicznych w kraju, czyli Wolmartu, Tergetu oraz Home Depot. Przedmiotem rozmów była polityka celna oraz jej wpływ na biznes handlowe oparte na imporcie - donosi CNBC.

W spotkaniu z Donaldem Trumpem sieć Walmart reprezentował Doug McMillon, sieć Target - Brian Cornell, a sieć Home Depot - Ted Decker, wszyscy trzej w randze dyrektorów gene...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.04.2025 / 17:28
StoryEditor
Specjał odbiera zadłużone sklepy SPAR franczyzobiorcom. Grupa: Próbujemy polubownych rozwiązań, ale jeśli to niemożliwe...
(fot. materiały prasowe)

SPAR Polska pod nowym właścicielem i nowym zarządem realizuje strategię budowania wysokiej jakości serwisu sklepów SPAR w Polsce. Operator deklaruje, że "odzyskuje wiarygodność, podnosi standardy towarowe i jakościowe" sieci SPAR. Spółka - jak twierdzi - przywraca w ten sposób "rentowność i zaufanie do globalnej marki".

Jak czytamy w komunikacie prasowym sieci SPAR, operator franczyzy odzyskuje swoje lokalizacje, zapewniając standardy SPAR w każdym punkcie partnerskim.

"Z każdym z Pa...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. maj 2025 02:23