05.09.2022 / 16:54
StoryEditor

Żabka proponowała napoje energetyczne uczniom. Sieć sklepów (prawie) wycofała swoje reklamy po fali krytyki

Promocja kanapek w witrynie sklepu Żabka (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
„Powrót szkolnej ekipy” jako hasło, a na zdjęciu napój energetyczny w promocji i hot dog – tak Żabka Polska zachęcała klientów – skoro tych szkolnych, to w wieku 7-19 lat – do promocji związanych z początkiem roku szkolnego. Promocja, która miała obowiązywać do wtorku, 6 września, została zdjęta przed czasem. Jednak w aplikacji mobilnej Żappka można znaleźć banek w nieco zmodyfikowanej formie.

Żabka Polska przygotowała kampanię na rozpoczęcie roku szkolnego. Od 1 do 6 września br. w sieci sklepów spożywczych z zielonym logo była zaplanowana promocja na napoje energetyczne i hot dogi w ramach tzw. happy hours.

Sieć sklepów proponowała uczniom (w domyśle – bo kto przemieszcza się od września w godzinach od 12:00 do 15:00) napój energetyczny monster 1+1 gratis i hot doga. Reklama opatrzona była hasłem „Powrót szkolnej ekipy”, i opatrzona grafikami nawiązującymi do kratki i zapisków w szkolnym zeszycie.

Napoje dla dzieci

Nie ma się co dziwić, że tak skomponowana promocja oburzyła internautów. „Żabka Polska dlaczego to robicie polskim dzieciom? Pytam o promocję w tym kontekście napoju energetycznego, którego wpływ na zdrowie dzieci jest powszechnie znany. Jak to pogodzić z deklarowaną przez Państwa strategią odpowiedzialności? Jednym z jej filarów jest podobno u Państwa "zrównoważony styl życia". Piszecie Państwo, że ułatwiacie zmianę klientom ich codziennych nawyków na lepsze” – napisał w serwisie dr Piotr Cybula.

Zwrócił uwagę, że jeszcze ciekawiej niż w aplikacji mobilnej, wygląda kampania w gazetce promocyjnej sieci. Ofertę z napojami energetycznymi i hot dogiem, tę szkolną, umieszczono obok promocji piwa.

 

Zmiana strony w gazetce Żabki

Gazetka promocyjna dostępna na stronie internetowej sieci wygląda teraz inaczej. Zamiast promocji dla uczniów wstawiono stronę informującą o otwarciu sklepów w niedziele.

Przed i po - tak Żabka Polska zmieniła gazetkę promocyjną po krytyce związanej z umieszczeniem napoju energetycznego w promocji szkolnej (Fragmenty gazetek promocyjnych ze strony zabka.pl)

Na krytykę odpowiedziała Żabka Polska. „Zgadzamy się, że zestawienie napojów energetycznych z powrotem do szkoły jest niefortunne, dlatego postanowiliśmy wstrzymać komunikację promocji na te konkretne produkty. Misją Grupy Żabka jest upraszczanie ludziom życia. Dajemy naszym klientom wiele opcji wyboru, a to od nich samych zależy, które produkty kupują i w jakiej ilości je spożyją” – podała sieć convenience.

„Jesteśmy świadomi alarmujących statystyk dot. nadwagi i otyłości, dlatego m.in. konsekwentnie wdrażamy strategię reformulacji oferowanych produktów marki własnej – redukujemy zawartość soli i cukru, rozszerzamy ofertę produktów roślinnych, redukujemy zawartość konserwantów czy sztucznych aromatów. Wprowadzamy także na nich intuicyjny system oceny wartości odżywczej Nutri-Score, ułatwiając klientom komponowanie odpowiednio zbilansowanej diety. Dodatkowo w ramach samej akcji promocyjnej „Powrót szkolnej ekipy”, włączyliśmy m.in. produkty warzywne i nabiałowe, które idealnie nadają się na przekąskę do plecaka – m.in. sok marchwiowy z mango i bananem, owsianki z owocami czy puree jogurtowe oraz orzechy” – dodała Żabka Polska.

Komunikacja wstrzymana czy nie?

Pomimo zapewnień o wstrzymaniu komunikacji promocji, w poniedziałek 5 września w aplikacji mobilnej widoczny był baner zachęcający do „happy hours” i monstera z hot dogiem. Żabka zmodyfikowała jedynie hasło i zmieniła nieco tło plakatu, tak aby nie kojarzył się wprost ze szkołą.

Teraz do zakupu w promocyjnej cenie zachęca hasło „Wpadnij po drodze”. Jednak jeszcze dwa dni temu na plakatach przy sklepach Żabka oraz w samych sklepach obowiązywała „szkolna promocja”. Obecnie przy sklepach Żabka widać plakaty zachęcające do zakupu kanapek.

 

 

28.10.2025 / 12:36
StoryEditor
Telewizja Republika wchodzi w handel. Co będzie sprzedawać spółka Goryla?
Telewizja Republika założyła spółkę Goryla, która ma się zająć sprzedażą gadżetów z logo stacjji, takich jak kawa (fot. sklep Gazety Polskij)

elewizja Republika utworzyła spółkę pod intrygującą nazwą Goryla, która ma się zajmować głównie handlem detalicznym. Wiemy, kto jest wśród udziałowców nowego podmiotu oraz czym ma się on zajmować.

W połowie października do Krajowego Rejestry Sądowego została wpisana spółka Goryla - informuje portal wirtualnemedia.pl.

Kto stoi za nową spółką Telewizji Republika...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.10.2025 / 19:33
StoryEditor
Sieć hipermarketów zwolni 1800 pracowników. Gigant walczy ze spadkami sprzedaży
Digitalizacja przestrzeni handlowej, personalizacja komunikatów i możliwość precyzyjnego targetowania odbiorców – to główne czynniki napędzające rozwój tego sektora (fot. in-Store Media Polska)

Amerykańska sieć handlowa Target ogłosiła plany zwolnienia 1800 pracowników biurowych, co stanowi około 8% globalnej kadry korporacyjnej. Decyzja ta ma na celu poprawę wyników firmy po czterech latach stagnacji sprzedaży i spadków notowań giełdowych.

Według nowego prezesa firmy, Michaela Fiddelke, nadmierna biurokracja i nakładające się obowiązki utrudniały podejmowanie decyzji i wdrażanie innowacji. W wewnętrznej wiadomo...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30. październik 2025 07:02