09.05.2024 / 18:17
StoryEditor

Koniec pompowania opakowań z przekąskami i płatkami powietrzem. Parlament Europejski mówi basta

Komisja Europejska chce nakazać producentem wprowadzania do sprzedaży opakowań produktów adekwatnych do zawartości, czyli maksymalnie wypełnionych, a nie nabitych powietrzem (fot. Shutterstock) 
Parlament Europejski, w ramach tzw. Zielonego Ładu podjął wiele decyzji, które w istotny sposób wpłyną na rynek FMCG. Jedną z nich jest obowiązek umieszczania produktów w opakowaniach adekwatnych do ich zawartości. Co to oznacza w praktyce?

Regulacje Parlamentu Europejskiego wprowadzane w ramach tzw. Zielonego Ładu mają co do zasady przyczynić się do zredukowania ilości śmieci z tworzyw sztucznych i ograniczyć ich wytwarzanie.

Opakowanie adekwatne do zawartości, czyli jakie?

Portal gazeta.pl informuje, że jednym z przepisów tego typu ma być obowiązek wprowadzania do sprzedaży produktów w opakowaniach, które będą adekwatne do ich zawartości.

W praktyce oznacza to, że owe opakowania nie mogą być za duże i w części wypełnione powietrzem. Obecnie tak pakowane bardzo często są chipsy i inne przekąski, ale też np. płatki śniadaniowe. 

Wspomniany portal zwraca też uwagę, że tym sposobem Parlament Europejski rozwiąże także inny problem polegający na tym, że konsumenci, robiąc zakupy "nabierają się" na większe opakowania produktów, które w większym lub mniejszym stopniu wypełnione są powietrzem.

Jednorazówki i miniaturki też na cenzurowanym

Przypomnijmy, że Unia Europejska już wcześniej wprowadziła zakaz sprzedawania i używania jednorazowych talerzy, sztućców oraz słomek z plastiku.

Decyzją z końca kwietnia przyjęła natomiast kolejny pakiet przepisów (tzw. rozporządzenia PPWR), zgodnie z którymi od 1 stycznia 2030 r. zakazane będą jednorazowe opakowania z tworzyw sztucznych na nieprzetworzone świeże owoce i warzywa, jednorazowe kubki wykorzystywane w kawiarniach i restauracjach, a także opakowania na pojedyncze porcje (np. przypraw, sosu, śmietanki, cukru).

Zakaz obejmie też miniaturowe opakowania na artykuły toaletowe (np. szampon czy żel pod prysznic) i bardzo lekkie plastikowe torby na zakupy (poniżej 15 mikrometrów grubości).

Zaznaczmy też, że ten pakiet przepisów znacząco wpłynie nie tylko na branże HoReCa, ale także e-commerce oraz firmy kurierskie. Zgodnie z nimi nowy maksymalny odsetek pustej przestrzeni w opakowaniach zbiorczych, transportowych oraz opakowaniach, które będą stosowane w handlu elektronicznym, wyniesie 50 proc. Producenci i importerzy będą też zobowiązani zredukować do minimum wagę i objętość opakowań.

09.05.2024 / 15:48
StoryEditor
Carrefour robi konkurencję poczcie i bankom. Szybkie przelewy w każdym hipermarkecie i supermarkecie sieci
Sieć Carrefour chce przyciągnąć klientów do swoich hiper- i supermarketów oferując im dodatkową usługę w postaci nadania lub odbioru pieniędzy (fot. materiały prasowe)
Carrefour wydłuża listę sklepów, w których można skorzystać z usługi MoneyGram. Umożliwia ona przelew i odbiór pieniędzy w 400 tys. punktów w Polsce i za granicą. Już w czerwcu usługa ta ma ona być dostępna we wszystkich hipermarketach sieci, ale na tym nie koniec.

Carrefour rozpoczął testy usługi MoneyGram w listopadzie 2023 r. Pilotaż objął sześć wybranych hipermarketów w Polsce. Jego efekty były na tyle obiecujące, że sieć wprowadzi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.05.2024 / 11:40
StoryEditor
InPost pokazał wyniki po pierwszym kwartale. Przychody w górę o prawie jedną czwartą
Paczkomat (fot. Fot. Materiały Własne)
Grupa InPost w pierwszym kwartale tego roku zanotowała wzrosty zarówno sprzedaży, rentowności, jak i wolumenu obsłużonych przesyłek. Grupa zanotowała kolejny kwartał wzrostu powyżej rynku we wszystkich kluczowych krajach, w który jest obecna.

Przychody firmy urosły o 22 proc. do 2,43 mld zł. Z kolei skorygowana EBITDA wyniosła 760 mln zł, co oznacza wzrost o 36 proc. EBIT firmy urósł o 60 proc. i ukształtował się na ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17. maj 2024 14:27