04.06.2018 / 13:38
StoryEditor

Sieci stacji paliw będą znikać? Scenariusze dla rynku dystrybucji paliw

(PBS)
Gwałtowne przemiany technologiczne, cyfryzacja rzeczywistości, rozwój pojazdów autonomicznych i elektrycznych, a przed wszystkim zmiany na rynku energii, a przede wszystkim trend odchodzenia od paliw kopalnych, w tym węgla i ropy, na rzecz energii odnawialnej zmuszają do zadania pytania o przyszłość rynku stacji paliw, a dokładnie o to, czy stacje wkrótce znikną? Według ekspertów nie stanie się to w najbliższej przyszłości, ale za jakieś 10-15 lat, wszystko może się zdarzyć. W niektórych krajach ta przyszłość już powoli puka do drzwi.

Zyski polskich koncernów paliwowych cały czas rosną, ale jest to głównie zasługa relatywnie taniej ropy naftowej i tańszych paliw, co napędza ich zużycie. Taka sytuacja nie będz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.07.2025 / 14:31
StoryEditor
Technologia VAR przy kasach samoobsługowych pomoże walczyć z kradzieżami w sklepach

Brytyjskie odziały sieci Lidl i Tesco stawiają na inteligentne kamery jako narzędzie kontroli kradzieży przy kasach samoobsługowych. Nowe rozwiązanie pokazuje klientom nagranie dotyczące pominiętego skanowania, eksperci porównują rozwiązanie do technologii VAR znanej z piłki nożnej.

Liczba kradzieży w sklepach rośnie. Kasy samoobsługowe kuszą złodziei

Jak podaje "The Independent", Lidl zainstalował tzw. technologię VAR przy kasach samoobsługowych w d...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.07.2025 / 14:22
StoryEditor
Wielkomiejska ofensywa Dino nabiera rozpędu. Sieć z Krotoszyna debiutuje w dużym mieście
Sieć Dino coraz śmielej wkracza do dużych ośrodków miejskich (fot. materiały prasowe)

Sieć Dino, której ekspansja do niedawna omijała duże ośrodki miejskie, zmieniła strategię. Po opanowaniu mniejszych miejscowości Dino zaczyna coraz śmielej wchodzić już nie tylko do miast średnich, ale i tych największych.

Spółka Dino Polska otworzyła od stycznia do końca czerwca 2025 r. 147 nowych sklepów. Rok wcześniej w tym samym okresie uruchomiła  "jedynie" 98 placówek handlowych. Te liczby...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. lipiec 2025 09:38