13.09.2016 / 13:41
StoryEditor

Kto zapłaci podatek handlowy? Raczej nie sieci sklepów

Na zdjęciu r.pr. Marcin Wnukowski i adw. Dominika Kupisz z kancelarii Squire Patton Boggs (fot. materiały prasowe)
Działające w Polsce sieci handlowe raczej nie będą miały większych problemów z uniknięciem płacenia podatku handlowego, obowiązującego od 1 września. Mogą albo przeorganizować swoją strukturę na taką, która pozwoli na zmieszczenie się w kwocie wolnej od podatku, albo przerzucić koszty nowej daniny na swoich dostawców bądź konsumentów.

Zdaniem ekspertów z kancelarii Squire Patton Boggs, atrakcyjnym rozwiązaniem pozwalającym na uniknięcie podatku handlowego bądź jego obniżenie może być podział na wiele spółek. ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
25.09.2023 / 12:05
StoryEditor

Żabka zapowiada nowe formaty sklepów. Co szykuje lider rynku convenience?

Grupa Żabka zapowiada, że już wkrótce na rynku zadebiutują nowe formaty sklepów, które wzbogacą portfolio sieci (fot. Łukasz Rawa)
Grupa Żabka zapowiada, że już wkrótce na rynku zadebiutują nowe formaty sklepów, które wzbogacą portfolio sieci. Operator stawia na transformację organizacji w duchu modern convenience. Jak dowiedziały się nieoficjalnie wiadomoscihandlowe.pl jednym z nowych formatów będzie Żabka Drive.

Oficjalnie o swoich planach Grupa Żabka poinformuje rynek 5 października podczas jubileuszowego Media Day (z okazji 25-lecia działalności). Jednak już teraz wiemy, że jednym w k...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
14.09.2023 / 14:37
StoryEditor

Konsolidacja w branży retail przyspieszy? Nie dla wszystkich sieci polski rynek jest kluczowy

Michał Płotnicki, partner EY Polska z zespołu fuzji i przejęć
Eksperci EY oczekują, że po słabszym pierwszym i drugim kwartale w obszarze fuzji i przejęć, w drugiej połowie roku powinien nastąpić wzrost aktywności na rynku transakcji. Jak ukształtuje się sytuacja w branży retail?

– Duże sieci handlowe umacniają swoją pozycję w Polsce kosztem mniejszych sieci i lokalnych sklepów. Niekoniecznie jednak prowadzi to do konsolidacji w rozumieniu przejmowania m...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
27. wrzesień 2023 08:06