14.01.2022 / 11:41
StoryEditor

Maciej Ptaszyński, wiceprezes Polskiej Izby Handlu: Nie należy się spodziewać, że po obniżce VAT detaliści z automatu obniżą ceny

Proces cenotwórczy jest skomplikowanym zjawiskiem – zależy od bardzo wielu czynników, z których na zaledwie nieliczne ma wpływ hurtownik czy detalista. Zatem nie należy oczekiwać, że sam fakt obniżenia VAT na produkty żywnościowe objęte obecnie 5 proc. stawką tego podatku automatycznie przełoży się na obniżenie cen odpowiednio o 5 proc. – komentuje dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Maciej Ptaszyński, wiceprezes i dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu.

Jak zaznacza Maciej Ptaszyński, należy wziąć pod uwagę, iż wzrost kosztów, którego doświadczamy, dotyczy wszystkich kategorii produktów i usług oraz ma charakter ciągły i niezwy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.08.2025 / 13:15
StoryEditor
Musy owocowe i żele w saszetkach. Maspex chce wykorzystać trendy napędzane wygodą i zapotrzebowaniem na szybkie przekąski [WYWIAD]
Dariusz Czech, dyrektor generalny Zakładów Dywizji Napojowej (Beverages), Grupa Maspex (fot. mat. prasowe)

Wygoda i zdrowy skład stają się ważnymi wartościami w świecie przekąsek. Musy owocowe w saszetkach oraz żele energetyczne zdobywają coraz większe rzesze fanów – od rodziców szukających szybkiego rozwiązania dla dzieci, po osoby aktywne fizycznie. Dariusz Czech, dyrektor generalny Zakładów Dywizji Napojowej (Beverages) w Grupie Maspex opowiedział portalowi wiadomoscihandlowe.pl o tym, co sprawia, że te produkty stały się jedną z najszybciej rosnących kategorii w branży spożywczej.

Marka Tymbark od kilku lat intensywnie rozwija segment płynnych produktów spożywczych, takich jak musy owocowe czy desery w saszetkach. Jak dziś wygląda Wasza pozycja na tym ryn...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.08.2025 / 12:10
StoryEditor
Pierwszy taki lokal Pasibusa. Co zaoferuje sieć fast food?
Restauracja Pasibus w Bielanach Wrocławskich (fot. Pasibus)

Pasibus rusza z pierwszym lokalem z opcją drive-thru. Punkt wystartuje w Bielanach Wrocławskich. Detalista ma już prawie 40 lokali w Polsce.

Historia nieco zatacza w ten sposób koło, bo pierwszy lokal Pasibus był food trackiem, który zaczął sprzedaż w 2013 roku we Wrocławiu. Jak przekonuje firma, nowy lokal Pasibus A...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. sierpień 2025 12:55