24.02.2023 / 09:34
StoryEditor

Studenci podjęli decyzję. Kampus na słynnym uniwersytecie będzie całkowicie wegański

Menu na kampusie w Cambridge będzie w 100 proc. roślinne (fot. Hermes Rivera/Unsplash)
Menu na kampusie w Cambridge będzie w 100 proc. roślinne. O zmianie zdecydowali sami studenci. Ograniczenie spożycia pokarmów odzwierzęcych ma być krokiem do spowolnienia zmian klimatu – podaje serwis businessinsider.com.pl.

Społeczność studencka Uniwersytetu w Cambridge w przeważającej większości głosowała za przejściem na kampusie na wegańskie menu. Jak informuje businessins...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 80% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.10.2024 / 08:35
StoryEditor
Kluczowe trendy na rynku FMCG w 2025 r. wg. NielsenIQ. Co druga osoba będzie częściej chodzić do dyskontów!
Polacy twierdzą, że częściej będą chodzić na zakupy do dyskontów (fot. Magda Wygralak/Shutterstock)

Z najnowszego raportu NielsenIQ wynika, że rosnące ceny żywności pozostają największym zmartwieniem dla większości polskich konsumentów. Twierdzi tak co trzeci ankietowany (35 proc.), w porównaniu z 41 proc. w ubiegłym roku. Jednocześnie aż 44 proc. respondentów zapowiada, że będzie częściej robić zakupy w sklepach dyskontowych. To świetne informacje dla Biedronki, Lidla, Netto i Aldiego, poniekąd także dla Dino, ale złe dla reszty rynku.

Autorzy badania podkreślają, że w Polsce widać oznaki rosnącego zaufania i odporności konsumentów - i to pomimo faktu, że nadal rosną koszty życia. Obecnie 18 proc. polskich kon...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.10.2024 / 10:20
StoryEditor
Wakacyjna smuta w fast foodach. Nawet dwucyfrowe spadki frekwencji. Detal odbiera rynek gastronomii
(fot. Shutterstock)

Obserwacja zachowań blisko 3 mln konsumentów wykazała, że rok do roku ogólnie zmniejszył się wakacyjny ruch w fast foodach. Tego typu restauracje straciły też klientów. Pizzerie zanotowały dwa dwucyfrowe spadki, a bary z kanapkami i daniami z kurczaka – dwa jednocyfrowe. Pozostałe parametry, takie jak czas pobytu w placówce czy średnia liczba wizyt, nieznacznie się zmieniły. Eksperci komentujący te dane zauważają, że branża fast foodów wyraźnie traci na rzecz sieci handlowych. Konsumenci wolą kupować gotowe dania do podgrzania lub rozmrożenia w sklepach. Znawcy rynku wyjaśniają, że powodem jest drożyzna w tego typu lokalach. I ostrzegają, że ich straty mogą się pogłębiać, nawet jeśli chwilowo poprawią swoje wyniki.

Od czerwca do sierpnia br. spadł ruch w pizzeriach – rdr. o ponad 10 proc., a także w lokalach gastronomicznych oferujących kanapki i dania z kurczaka – rdr. o przeszło 3 proc. ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. październik 2024 20:52