09.06.2023 / 16:47
StoryEditor

Trudny rok 2022 uczynił branżę spożywczą silniejszą. Firmy poprawiały łańcuchy dostaw i zmodyfikowały strategie sprzedaży [ANALIZA]

Zakupy spożywcze (fot. Shutterstock)
Miniony rok przyniósł przedsiębiorcom z branży spożywczej wiele wyzwań. Wojna w Ukrainie, kryzys energetyczny i galopująca inflacja wymusiły na wielu producentach i przetwórcach zmiany w łańcuchu dostaw i modyfikacje strategii sprzedaży. Wyniki branży wskazują jednak, że większość z nich wyszła z sytuacji kryzysowych obronną ręką. Z jakimi wyzwaniami mierzyły się poszczególne sektory i jakie są efekty tych zmagań tłumaczą analitycy sektora food&agri w BNP Paribas Bank Polska S.A.

Rok 2022 okazał się niezwykle wymagający dla całej branży spożywczej. Wiele firm zostało zmuszonych do zmiany kierunków dostaw lub sprzedaży oraz pogodzenia się ze znaczącymi zm...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.10.2025 / 14:52
StoryEditor
Problemy z żywnością z Ukrainy. Kontrola IJHARS wykazała problemy w ok. 80 proc. sklepów

We wrześniu 2025 r. Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych skontrolowała prawidłowość znakowania żywności importowanej z Ukrainy, oferowanej w polskich sklepach stacjonarnych i internetowych. Wyniki wykazały liczne uchybienia w informowaniu konsumentów o produktach. Jakie nieprawidłowości najczęściej pojawiały się na etykietach i stronach internetowych?

We wrześniu 2025 r. inspektorzy IJHARS przeprowadzili działania kontrolne dotyczące jakości handlowej żywności pochodzącej z Ukrainy. Celem było sprawdzenie prawidłowości znakow...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.10.2025 / 09:15
StoryEditor
Zamiast etatu wybrali franczyzę. Ruszył nowy sklep Bricomarché w Myszkowie
Zamiast etatu wybrali franczyzę. Ruszył nowy sklep Bricomarché w Myszkowie (fot. Grupa Muszkieterów)

Sieć Bricomarché powiększyła się o kolejny market. Tym razem nowym sklep powstał w Myszkowie w woj. śląskim. Market poprowadzi para przedsiębiorców, którzy właśnie dołączyli do Grupy Muszkieterów i zrezygnowali z pracy na etacie.

W artykule przeczytasz:

  • Nowy sklep Bricomarché w Myszkowie już otwarty
  • Zrezygnowali z etatu, żeby poprowadzić Bricomarché w Myszkowie
  • Sklep Bricomarché w Myszkowie na prawie 4 tys. mkw. powierzchni
  • Sieć Bricomarché chce zwiększyć udziały w rynku do 20 procent

Nowy sklep Bricomarché w Myszkowie już otwarty

29 października 2025 r. w Myszkowie (woj. śląskie) Grupa Muszkieterów otworzyła nowy sklep Bricomarché. To już osiemnasty market DIY tej sieci na Śląsku i jednocześnie 223. placówka w Polsce.

– Dla Grupy Muszkieterów poszerzenie zespołu o kolejne dwie pełne pasji osoby, nowy punkt sprzedaży i zarazem kolejny krok na drodze do osiągnięcia masy krytycznej – podkreśla spółka franczyzowa.

Zrezygnowali z etatu, żeby poprowadzić Bricomarché w Myszkowie

Nowym sklepem Bricomarché w Myszkowie zarządzają Emilia Andrysiak-Jachowska i Krzysztof Jachowski, przedsiębiorcy, którzy niedawno dołączyli do Grupy Muszkieterów. Dla nich to na pewno odważny krok, ponieważ oboje wcześniej pracowali na etatach.

– Nasze analizy nie pozostawiały wątpliwości, że mieszkańcy Myszkowa potrzebują miejsca, które zapewni im dostęp do najwyższej jakości, sprawdzonych materiałów oraz produktów do domu i ogrodu. Cieszymy się, że uruchomiona przez nas placówka Bricomarché znajduje się w obrębie dużego parku handlowego i uzupełnia jego ofertę o produkty budowlane – mówi Krzysztof Jachowski – Nasza inwestycja to również nowe miejsca pracy na lokalnym rynku – dodaje.

Sklep Bricomarché w Myszkowie na prawie 4 tys. mkw. powierzchni

Bricomarché w Myszkowie znajduje się przy ul. Jesionowej 4d w ramach parku handlowego. Market ma powierzchnię 1890 mkw. oraz niemal 2 tys. mkw. ogrodu i wiaty budowlanej. W markecie klienci znajdą asortyment około 32 tys. produktów w czterech działach tematycznych: ogród, dekoracja, majsterkowanie i artykuły budowlane.

Dodatkowo w placówce można dokonać zakupów z wykorzystaniem bonów Pluxee (dawne Sodexo) i Grupy Muszkieterów, skorzystać z płatności na raty, a także z usług transportowych czy cięcia materiałów na miejscu.

Za sprzedaż i obsługę klienta odpowiada kadra 24 osób.  Sklep Bricomarché w Myszkowie będzie czynny od godz. 7:00 do 20:00 od poniedziałku do soboty. Natomiast w niedziele handlowe będzie otwarty od godz. 9:00 do 18:00.

Sieć Bricomarché chce zwiększyć udziały w rynku do 20 procent

Sklep Bricomarché w Myszkowie to kolejny element do realizacji strategicznych celów całej sieci. Zarząd Bricomarché chce zwiększyć udziały spółki w rynku DIY w Polsce z obecnych 12 proc. do 20 proc. w 2030 roku.

– Obroty Bricomarché w 2005 roku, czyli po pięciu latach działalności, wynosiły 300 milionów złotych. Natomiast w 2025 roku prawdopodobnie osiągniemy pułap 4,5 miliarda złotych – mówi Marek Sawa, prezes sieci Bricomarché w Polsce. – Natomiast w 2028 roku planujemy przekroczyć poziom 5,8 miliarda złotych i przygotowujemy sieć do kolejnego etapu rozwoju, który obejmuje ambitne inwestycje w logistykę, technologie i nowe formaty – zapowiada Marek Sawa.

W tym celu Bricomarché planuje znaczny rozwój sieci placówek. Do tego stopnia, że rocznie sieć będzie otwierać po około 40 nowych sklepów. Oznacza to, że w 2030 roku Bricomarché może mieć 400 marketów DIY.

03. listopad 2025 04:58