07.11.2016 / 06:44
StoryEditor

Hipermarkety trzymają się mocno. Udziały w rynku zyskują dyskonty

Sklep sieci Biedronka w Warszawie (materiały własne)
Według danych GFK Polonia w ciągu ostatnich ośmiu lat struktura rynku FMCG w Polsce mocno się zmieniła. O ile udziały hiper- i supermarketów utrzymały się na „podobnym” poziomie, to  dość mocno traciły udziały sklepy tradycyjne, a zyskiwały sieci dyskontowe.

Jeszcze w 2008 r. udziały sklepów tradycyjnym w polskim rynku FMCG sięgały 51 proc. Przez ostatnie lata systematycznie traciły one udziały w rynku, aby w roku 2015 osiągnąć 35 p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.08.2025 / 13:50
StoryEditor
Wyprawka szkolna 2025. Sprawdzamy czym klientów kuszą największe sieci sklepów
Wyprawka szkolna 2025. Sprawdzamy czym klientów kuszą Lidl, Aldi, Kaufland, Carrefour i Biedronka

Wyprawka szkolna jest coraz droższa, więc rodzice szukają promocji na artykuły papiernicze. A sieci handlowe chętnie organizują akcje sprzedażowe, aby przyciągnąć klientów do swoich sklepów. Dlatego sprawdzamy jakie są promocje i ceny na plecaki, piórniki i zeszyty w popularnych sieciach handlowych. Czym klientów kusi Lidl, Aldi, Kaufland, Carrefour i Biedronka?

W artykule przeczytasz:

  • Jak rosną wydatki na wyprawkę szkolną?
  • Jaką ofertę przyborów szkolnych mają sieci: Lidl, Aldi, Kaufland, Carrefour i Biedronka?
  • Do kiedy trzeba złożyć wniosek o 300 plus w programie Dobry start?

Rosną wydatki na wyprawkę szkolną

Najnowsze badanie PayPo pokazują, że wydatki na wyprawkę szkolną rosną. Największa grupa respondentów (36 proc.) zamierza wydać na ten cel od 251 do 500 zł na jedno dziecko. Łącznie aż 57 proc. badanych rodziców wskazało, że ich wydatki na wyprawkę szkolną wyniosą od 251 do 750 zł.

Badanie PayPo wskazuje też, że 1/3 rodziców jest przekonana, że w tym roku zapłacić więcej za wyprawkę szkolną niż przed rokiem. Wśród osób, które spodziewają się wzrostu kosztów, 39 proc. przewiduje, że zapłaci o 100–200 zł więcej niż rok temu. Dla 22 proc. będzie to wzrost rzędu 201–300 zł, a 14 proc. zakłada zwiększenie wydatków o 301–400 zł.

To pokazuje, że dla większości rodzin kompletowanie szkolnej wyprawki stanowi coraz większe obciążenie finansowe. Dlatego wielu z nich poszukuje przyborów szkolnych podczas promocji w sklepach. A największe sieci handlowe chętnie wykorzystują  wyprawkę szkolną jako sposób na przyciągnięcie klienta. Jak to robią poszczególne sieci?

Wyprawka szkolna w Lidlu – 15 przyborów szkolnych w jednym zestawie

– Tegoroczna oferta „Back to School” będzie w sprzedaży od poniedziałku 21 lipca. Jak co roku, przygotowaliśmy szeroki wybór artykułów szkolnych w atrakcyjnych cenach, które pomogą w skompletowaniu wyprawki i dobrym rozpoczęciu nowego roku szkolnego – zaznacza Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 84% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14.08.2025 / 11:35
StoryEditor
Inflacja coraz bliżej celu. Jak zachowywały się ceny żywności w lipcu?
Z danych GUS wynika, że ceny żywności były w lipcu br. o 0,7 proc. niższe niż w czerwcu br. (fot. Shutterstock)

Z danych GUS wynika, że ceny towarów i usług konsumpcyjnych wzrosły w lipcu br. o 3,1 proc. w porównaniu z analogicznym miesiącem roku ubiegłego. Jak kształtowały się ceny żywności i napojów bezalkoholowych oraz używek?

Potwierdziły się dane z tzw. szybkiego szacunku - ceny towarów i usług konsumpcyjnych były w lipcu br. o 3,1 proc. wyższe niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej, przy czym wz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17. sierpień 2025 10:53