01.04.2025 / 14:45
StoryEditor

Krzysztof Barabosz, Hard Beans: już niedługo ceny kawy poszybują w górę. W jaki sposób może to pomóc segmentowi premium? [Retail Trends 2025]

Krzysztof Barabosz, Head of Coffee, Hard Beans (fot. wiadomoscihanlowe.pl)

Krzysztof Barabosz, Head of Coffee w Hard Beans przewiduje mocny wzrost cen surowca w bardzo krótkiej perspektywie czasu. Jak wpłynie to na rynek detaliczny, segment premium i branżę HoReCa?

W trakcie debaty "Zrównoważony rozwój w kawie – jak odpowiedzieć na rosnące oczekiwania konsumentów i partnerów biznesowych?" na kongresie Retail Trends 2025, Krzysztof Barabosz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 86% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

wiadomoscihandlowe.pl
16.12.2025 / 08:58
StoryEditor
Co piją polskie nastolatki? Jak często nieletni sięgają po kawę, energetyki i piwo 0%? [DANE]
Co trzeci nastolatek deklaruje, że pije napoje energetyczne (fot. Shutterstock)

Choć herbata i soki wciąż królują w codziennym jadłospisie młodzieży, to słodzone napoje gazowane są ulubieńcami polskich nastolatków. Badanie przeprowadzone na panelu Ariadna pokazuje też, czym osoby w wieku 13-17 lat kierują się przy wyborze napojów oraz jak podchodzą do kontrowersyjnych produktów, takich jak energetyki czy piwo bezalkoholowe.

Napoje pite przez największy odsetek konsumentów w wieku 13–17 lat to kolejno: herbata (80 proc.), soki owocowe (76 proc.) oraz słodzone napoje gazowane i woda ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.12.2025 / 10:32
StoryEditor
Lidl sprzedaje hiszpańską szynkę jako „Produkt polski”. Gigantowi grozi 4 mld zł kary
Lidl sprzedaje hiszpańską szynkę jako ”Produkt polski”. Gigantowi grozi 4 mld zł kary (Fot. Lidl Polska + X.com/Bartosz Czarniak)

W sklepach Lidla pojawiała się hiszpańska szynka. Jednak sprzedawano ją w opakowaniach z logo „Produkt polski”. Jaka kara może grozić sieci handlowej? Jak Lidl się tłumaczy?

W artykule przeczytasz:

  • W Lidlu hiszpańska szynka sprzedawana z logo „Produkt Polski”
  • IJHARS bada sprawę hiszpańskiej szynki z Lidla
  • Jaki się tłumaczy Lidl?
  • Jaka kara grozi za wprowadzanie zagranicznych towarów z logo „Produkt polski”?
  • Raport IJHARS: Skala nieprawidłowości w oznaczeniach „Produkt polski

W Lidlu hiszpańska szynka sprzedawana z logo „Produkt Polski”

W mediach społecznościowych pojawiły się zdjęcia, na których widać opakowanie szynki wieprzowej marki "Rzeźnik". Jest to marka własna produktów mięsnych sieci Lidl. Na opakowaniu widnieje informacja, że zarówno miejsce chowu trzody chlewnej, jak i uboju to Hiszpania. Jednak na opakowaniu znajduje się także logo „Produkt polski”.

IJHARS bada sprawę hiszpańskiej szynki z Lidla. Kontrole w 46 sklepach

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS) poinformowała wiadomoscihandlowe.pl, że już podjęła działania w celu weryfikacji oznakowania i wyjaśnienia tej sprawy. Kontrole mają być przeprowadzone zarówno w dyskontach Lidla, jak i w zakładzie produkcyjnym, z którego mięso trafiło do sieci. 

– Oznakowanie mięsa przy wykorzystaniu logo „Produkt polski” jest możliwe tylko w przypadku, gdy mięso to zostało pozyskane ze zwierząt urodzonych, chowanych i ubitych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Jeżeli choćby jeden z etapów wytwarzania mięsa odbywałby się w innym kraju, np. w Hiszpanii, wówczas umieszczenie na takim mięsie informacji „Produkt polski” jest niedopuszczalne – informuje Joanna Narożniak, główny specjalista ds. mediów w IJHARS. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 74% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17. grudzień 2025 13:46