30.11.2021 / 10:57
StoryEditor

Paweł Kowalski, ekspert Banku Pekao: Inflacja może uderzyć w rynek produktów nabiałowych

Paweł Kowalski, ekspert w Departamencie Analiz Makroekonomicznych w Banku Pekao (fot. mat.pras.)
Generalnie sytuacja na krajowym rynku produktów mleczarskich od początku bieżącego roku była dość korzystna, na co złożyła się dobra koniunktura na rynkach światowych, mocne wyniki eksportu i stosunkowo wysoka odporność tych produktów na skutki pandemii COVID-19 – ocenia Paweł Kowalski, ekspert w Departamencie Analiz Makroekonomicznych w Banku Pekao.

Jeśli chodzi o poszczególne kategorie produktów mleczarskich, to w tym roku determinantami ich kondycji była kombinacja ograniczonej podaży surowca i zróżnicowania rentowności p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.08.2025 / 09:57
StoryEditor
Pyszne.pl dogania konkurencję i wprowadza abonament. Firma testuje model subskrypcyjny Pyszne.pl+
Dostawca Pyszne.pl (fot. Shutterstock)

Na rynku q-commerce już jakiś czas temu wprowadzono popularny obecnie model subskrypcyjny na dostawy. Jednak teraz całą konkurencję dogania Pyszne.pl, wprowadzając swój abonament Pyszne.pl+. Nowy program w testowej fazie przyciągnął już tysiące użytkowników. Na czym polega subskrypcja i jakie znaczenie może mieć dla całej branży?

Usługi subskrypcyjne stają się w Polsce codziennością, obejmując nie tylko streaming, ale także zakupy online czy dostawy produktów. Jak pokazuje raport "Doświadczenia e-commer...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.08.2025 / 09:31
StoryEditor
Hipermarkety biją dyskonty w cenach i promocjach! To dlaczego Lidl i Biedronka z nimi wygrywają? [BADANIE]
10 największych płatników podatku od sprzedaży detalicznej odprowadziło 2,259 mld zł, tj. 78 proc. wpływów z tytułu daniny

Według badania UCE Research i Hybrid Europe, hipermarkety i dyskonty są do siebie bardzo zbliżone w oczach konsumentów. Klienci wymieniają niemal te same zalety obu formatów zakupowych, różniąc się jedynie proporcjami wskazań. Skoro różnice są tak nieznaczne, dlaczego Polacy częściej wybierają dyskonty, takie jak Biedronka, Lidl, Netto i Aldi?

Dyskonty kontra hipermarkety – równe starcie, ale różne kierunki wzrostu

Z raportu „Dyskonty i hipermarkety w oczach klientów” autorstwa UCE Research i Hybrid Europe wynik...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. sierpień 2025 01:48