23.11.2023 / 12:47
StoryEditor

Dane o klientach to ropa naszych czasów. Czy sieci handlowe potrafią je analizować i wyciągać prawidłowe wnioski?

Wyzwaniem dla sieci handlowych staje się znalezienie nowych zachęt skłaniających konsumentów do udostępniania swoich danych (fot. Shutterstock)
Dane o konsumencie to jeden z podstawowych „surowców”, którym sieci handlowe i sklepy internetowe muszą dysponować, aby poprawiać rentowność swoich biznesów, poprzez lepiej dostosowaną ofertę. Kluczowa jest jednak nie liczba, a umiejętność przetwarzania i łączenia danych oraz wyciągania z nich wniosków.

Do 2025 r. ludzkość ma produkować dziennie 460 eksabajtów, czyli 460 trylionów bajtów danych. Jeszcze w 2018 r. ten wskaźnik był stukrotnie niższy, co pokazuje, w jakim tempie p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.08.2025 / 12:52
StoryEditor
Wakacje pod kreską. Chłodne lato widać na listach zakupów
Sprzedaż artykułów sezonowych zwykle znacząco podnosi obroty sklepów. Niestety, nie w te wakacje

Pierwsza połowa wakacji dla wielu była rozczarowująca. Łapią się za głowę nie tylko ci, którzy zaplanowali swój urlop w Polsce w tym czasie i zmierzyli się z chłodem i deszczem, ale także dla producentów żywności i właścicieli sklepów. Kto szczególnie załamuje ręce?

Z  artykułu dowiesz się:

  • Sprzedaż w czerwcu vs. w lipcu 2025
  • Jak się sprzedają owoce i warzywa latem 2025?
  • Co się najlepiej i najgorzej sprzedawało w czerwcu i w li...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.08.2025 / 10:07
StoryEditor
Karol Nawrocki prezydentem RP! Czy branża handlowa ma się z czego cieszyć?
Karol Nawrocki, (fot. Facebook/nawrocki25)

Karol Nawrocki zostanie zaprzysiężony dzisiaj na Prezydenta RP, przejmie obowiązki i Pałac Prezydencki po ustępującym Andrzeju Dudzie. Już w najbliższych dniach nowa głowa państwa ma zgłosić kilka ustaw, które mogą mieć istotny wpływ na konsumenta, sektor handlu detalicznego, a także szerzej cały sektor FMCG.

Na początku czerwca br. Państwowa Komisja Wyborcza oficjalnie poinformowała, że Karol Nawrocki, kandydat popierany przez PiS, zwyciężył w drugiej turze wyborów prezydenckich, zd...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. sierpień 2025 17:12