23.11.2023 / 12:47
StoryEditor

Dane o klientach to ropa naszych czasów. Czy sieci handlowe potrafią je analizować i wyciągać prawidłowe wnioski?

Wyzwaniem dla sieci handlowych staje się znalezienie nowych zachęt skłaniających konsumentów do udostępniania swoich danych (fot. Shutterstock)
Dane o konsumencie to jeden z podstawowych „surowców”, którym sieci handlowe i sklepy internetowe muszą dysponować, aby poprawiać rentowność swoich biznesów, poprzez lepiej dostosowaną ofertę. Kluczowa jest jednak nie liczba, a umiejętność przetwarzania i łączenia danych oraz wyciągania z nich wniosków.

Do 2025 r. ludzkość ma produkować dziennie 460 eksabajtów, czyli 460 trylionów bajtów danych. Jeszcze w 2018 r. ten wskaźnik był stukrotnie niższy, co pokazuje, w jakim tempie p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.10.2025 / 13:16
StoryEditor
Empik we współpracy z Mastercardem wprowadza opcję płatności Clik to Pay. Na czym ona polega?
Logo Empik (Empik)

Platforma empik.com udostępniła usługę Click to Pay, rozwijaną przez Mastercard we współpracy z Fundacją Polska Bezgotówkowa. Umożliwia ona dokonywanie płatności w e-sklepie bez konieczności rejestrowania i logowania się w serwisie.

Wielu kupujących preferuje zakupy online w opcji „gość”, tak zwane „guest checkout”, bez logowania się. Empik, we współpracy z Mastercard, wdrożył płatność za pomo...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.10.2025 / 10:48
StoryEditor
Allegro zbroi się do walki z InPostem. Allegro Delivery z potężną inwestycją, która zatrudni 300 osób
(fot. Shutterstock)

Grupa Allegro buduje potężny HUB logistyczny w Piotrkowie Trybunalskim, ma to być klucz do globalnej ekspansji i rozwoju szybkich dostaw dla rynku w e-commerce. Inwestycje będzie wspierać walkę konkurencyjną Allegro Delivery z największym konkurentem, firmą Inpost. W nowej sortowni znajdzie zatrudnienie 300 pracowników.

Grupa Allegro, zainaugurowała budowę nowoczesnego centrum sortowania w Piotrkowie Trybunalskim. Ta strategiczna inwestycja, realizowana we współpracy z Reino IO, stanowi klu...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. październik 2025 16:38