14.01.2022 / 12:10
StoryEditor

„Biernacić”, czyli jak Tomasz Biernacki, właściciel sieci Dino stał się synonimem tego jak robić dobry biznes. Ekspert o modelu biznesowym i strategii sieci

Supermarket sieci Dino Polska (wiadomoscihandlowe.pl)
Dino należy do najszybciej rozwijających się sieci spożywczych w Polsce. Tomasz Szacoń, właściciel firmy doradczej RetailPoland Consulting, tak ceni model biznesowy tego detalisty, że gotów jest promować jako „młodzieżowe słowo roku” neologizm utworzony od nazwiska twórcy i głównego udziałowca spółki. Publikujemy gościnnie jego utrzymany w tonie felietonu komentarz.

Dino zamyka oczy i jedzie do przodu – ma już ponad 1800 lokalizacji, to dwa razy tyle co Lidl i już tylko połowę mniej od królowej Biedronki. W jednym z półroczy otworzyli 150 n...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.06.2025 / 12:09
StoryEditor
Babak - tak wyglądają "polskie" sklepy convenience rozwijane w Ukrainie
Na zdj. sklep sieci Babak we Lwowie (fot. Babak)
Na zdj. sklep sieci Babak we Lwowie (fot. Babak)fot. Babak
Na zdj. sklep sieci Babak we Lwowie (fot. Babak)
Sklep sieci Babak we Lwowie (fot. Kamila Antonych)fot. Kamila Antonych
Na zdj. sklep sieci Babak we Lwowie (fot. Babak)
Sklep sieci Babak we Lwowie (fot. Kamila Antonych)fot. Kamila Antonych
Na zdj. sklep sieci Babak we Lwowie (fot. Babak)
Sklep sieci Babak we Lwowie (fot. Kamila Antonych)fot. Kamila Antonych
Na zdj. sklep sieci Babak we Lwowie (fot. Babak)
Na zdj. sklep sieci Babak we Lwowie (fot. Babak)
Na zdj. sklep sieci Babak we Lwowie (fot. Babak)
Na zdj. sklep sieci Babak we Lwowie (fot. Babak)

Zobacz, jak prezentują się pierwsze placówki sieci Babak otwarte we Lwowie. Jedna czwarta udziałów w tej sieci należy do Polaka Jędrzeja Solnickiego.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze NAN% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.06.2025 / 11:02
StoryEditor
Sieć Makro notuje w Polsce potężną stratę, ale zbliża się do granicy 7 mld zł przychodów
Hurtownia Makro C&C (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Spółka Makro Cash and Carry Polska wypracowała w roku obrotowym, kończącym się 30 września 2024 r., przychody w wysokości ponad 6,94 mld zł. Jednak całkowite koszty wyniosły niemal 7,17 mld zł, w związku z czym firma odnotowała stratę.

Strata netto wyniosła nieco ponad 250 mln zł. Po raz ostatni Makro Polska odnotowała zysk w roku obrotowym 2022 r. – było to 10,4 mln zł. Rok później strata wyniosła niemal 108 ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. czerwiec 2025 22:07