28.11.2022 / 13:45
StoryEditor

Nowy numer "Wiadomości Handlowych" jest już dostępny! W środku: Brzoska, Herman, Sobczyk, prognozy na 2023 r. i wiele więcej [SPIS TREŚCI]

Zachęcamy do lektury nowego numeru magazynu ”Wiadomości Handlowe” (6/2022)
Srebrne tsunami zmieniające handel, system kaucyjny, kryzys w przemysłówce, ewolucja rynku e-commerce i próba przemeblowania relacji sieć-dostawca przez UOKiK - to tylko niektóre tematy, jakie poruszamy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych" (nr 6/2022). W magazynie znajdziecie również wywiady z takimi menedżerami, jak m.in. Rafał Brzoska, prezes InPostu; Maciej Herman, dyrektor zarządzający Lotte Wedel i Jarosław Sobczyk, członek zarządu Jeronimo Martins Polska. Sprawdź, o czym jeszcze można przeczytać w nowych "Wiadomościach Handlowych".

O czym piszemy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych"?

- Łatwo już było, będzie jeszcze trudniej. Zebraliśmy dla Was prognozy czołowych menedżerów z branży FMCG w Polsce dotyczące 2023 roku. Przeczytaj, czego spodziewają się w przyszłym roku: Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska, Robert Wawro, COO Grupy Maspex, Mieszko Musiał, prezes Carlsberg Polska, Tareck Ouaibi, dyrektor generalny Carrefour Polska, Gerard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska, Rafał Wróblewski, członek zarządu Nestle Polska, Sławomir Nitek, CEO Action na rynku Polski, Czech i Austrii, Piotr Her, prezes firmy Superdrob, Bogdan Łukasik, współwłaściciel i prezes Modern Expo, Krzysztof Pakuła, prezes Grupy Chorten, Arunas Zimnickas, prezes sieci Stokrotka, Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Żabka Polska, Dagmara Piasecka-Ramos, dyrektor generalna PepsiCo Polska, Leszek Wąsowicz, prezes Helio, Kiril Marinov, członek zarządu Henkel Polska, Jerzy Borucki, współwłaściciel Grupy Polmlek, Piotr Korek, europejski dyrektor ds. inwestycji i ekspansji Pepco, Janusz Ciepliński, prezes Grupy Mago, Krzysztof Trębski, członek zarządu Tikrow, Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash, Jan Kolański, prezes firmy Colian, oraz Wojciech Łubieński, prezes Aldi Polska.

 
 
 
 
 
 

- Paweł Jachowski rozmawiał z Rafałem Brzoską, prezesem firmy InPost o prowadzeniu firmy w trudnym otoczeniu biznesowym, scenariuszach dla e-handlu, sukcesach i lekcjach wyciągniętych z porażek, nowych projektach, oraz inwestowaniu w branżę spożywczą i nie tylko.

- Demografia jest nieubłagana – polskie społeczeństwo się starzeje. Przed detalistami stoi ważne zadanie: jak poprawić doświadczenie zakupowe seniorów, by zdobyć ich serca? Przeczytacie o tym w artykule Konrada Kaszuby.

- Polsce potrzebna jest strategia demograficzna - przekonuje Jarosław Sobczyk, członek zarządu i dyrektor personalny Jeronimo Martins Polska (Biedronka) w rozmowie z Łukaszem Stępniakiem.

- Opłaty okołosprzedażowe trafiły pod lupę prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego. Co znalazło się w najnowszym raporcie opublikowanym przez urząd antymonopolowy i jakie należy wyciągnąć wnioski z tej publikacji?

- "Trzęsienie ziemi" - to tytuł wywiadu Magdaleny Stosio-Róg i Łukasza Stępniaka z dyrektorem zarządzającym Lotte Wedel Maciejem Hermanem. O jakie trzęsienie chodzi? Dowiecie się z lektury tego materiału.

- Czy poprawiony projekt ustawy o systemie kaucyjnym lepiej odpowiada wymaganiom handlu i producentów? Czy pozwoli w lepszym stopniu realizować cele w zakresie zbiórki? - odpowiedzi na te pytania znajdziecie w tekście Łukasza Rawy.

- Przygotowaliśmy dla Was ranking największych sieci drogeryjnych w Polsce. Choć król rynku jest jeden - oczywiście chodzi o sieć Rossmann - to jednak za jego plecami dzieje się całkiem sporo.

- W dziale "Start-upy" piszemy o farmach wertykalnych. Zastanawiamy się, czy nowa metoda uprawy roślin okaże się odpowiedzią na kluczowy problem współczesnego świata, jakim jest gwałtownie rosnące zapotrzebowanie na żywność.

- Magda Głowacka przeanalizowała, jak mocno w producentów i dystrybutorów towarów non food uderzą nadchodzący kryzys, wysoka inflacja i spadająca siła nabywcza konsumentów.

- "Odchudzanie półek pomoże naszym markom" - przekonuje w wywiadzie przeprowadzonym przez Michała Kokoszkiewicza Evangelos Evangelou, prezes Herbapolu-Lublin.

To nie wszystko! Co jeszcze znajdziecie w najnowszym numerze "WH"?
- Karolina Szałas i Agnieszka Skonieczna z PMR zastanawiają się, jak w najbliższych latach zmieni się rynek e-commerce w Polsce
- Agnieszka Górnicka z Inquiry pisze o inflacji, która urządzi nam Boże Narodzenie
- Honorata Jarocka z firmy Mintel przyjrzała się roślinnemu biznesowi, który dopiero się rozkręca. Globalny rynek "roślinnego mięsa" w 2029 r. będzie warty nawet 140 mld dolarów!
- Aleksandra Gębarowska z NielsenIQ przeanalizowała rynek przypraw i zwyczaje zakupowe polskich konsumentów dotyczące tej kategorii
- Jakub Mazurek z CMR przyjrzał się rynkowi napojów alkoholowych w Polsce i zaobserwował na nim ciekawe zmiany
- Arkadiusz Kawa zastanawia się, dlaczego według wstępnych szacunków w tym roku po raz pierwszy w historii przychody ze sprzedaży internetowej na świecie mają być mniejsze niż w roku ubiegłym
- W roli naszego felietonisty debiutuje Paweł Musiał, ekspert branży retail, były szef m.in. rumuńskiej sieci Profi

Zachęcamy do lektury!

Kliknij tutaj, aby zostać prenumeratorem magazynu "Wiadomości Handlowe" oraz uzyskać szereg innych korzyści wynikających ze skorzystania z prenumeraty WH+.

Wolisz nabyć wyłącznie najnowszy numer "Wiadomości Handlowych" (6/2022)? Kliknij tutaj, aby kupić magazyn w formie ewydania lub tutaj, aby kupić wydanie drukowane.

04.07.2025 / 12:39
StoryEditor
Dobre prognozy dla Żabki. W Europie kanał convenience rośnie najszybciej i będzie zwiększał udziały rynkowe. Polska w trójce największych rynków

W perspektywie pięciu lat kanał convenience w skali globalnej minimalnie zmniejszy swoje udziały rynkowe, natomiast znacząco urośnie w Europie, gdzie jednym z trzech największych rynków jest Polska. Raport IGD Retail Analysis, "Globalne trendy convenience w 2025 r.".

Prognozuje się, że sprzedaż kanału convenience przekroczy 1 bilion dolarów amerykańskich do 2029 r. Rośnie on o CAGR na poziomie 4,1 proc. Jednak ponieważ wzrost ten jest niezna...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.07.2025 / 16:19
StoryEditor
Polacy przejmują sieć sklepów Kakadu Zoo. Łącznie 118 punktów sprzedaży
Polacy przejmują sklepy zoologiczne Kakadu Zoo (fot. Canva)

Do UOKiK wpłynął wniosek o przejęcie kontroli nad spółkami prowadzącymi Kakadu Zoo, znana siec sklepów zoologicznych. Kontrolę nad siecią chce przejąć polski podmiot już obecny w tym segmencie. Czy zagrozi największym konkurentom?

W artykule przeczytasz:

  • Kto chce przejąć sieć sklepów Kakadu Zoo?
  • Jak duża jest sieć Kakadu Zoo?
  • Jaki biznes prowadzi fundacja, które chce przejąć sieć sklepów zoologicznych? 
  • Czy nowy podmiot będzie znaczącym graczem na rynku produktów dla zwierząt?

Do UOKiK trafił wniosek o przejęcie kontroli nad sklepami Kakadu Zoo

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wpłynął wniosek o kontroli nad Super ZOO Retail sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie oraz Super ZOO Polska sp. z o.o. oraz przejęci części mienia Super ZOO sp. z o.o. przez Fundację Rodzinną Rodziny Jankiewicz.

Jeśli UOKiK zatwierdzi takie przejęcie, zmieni to obraz rynku sklepów zoologicznych w Polsce. Przejmowane spółki należą do czeskiego koncernu Plaček Group s.r.o. Prowadzi on sieć sklepów zoologicznych w Czechach i Słowacji (w obu pod marką Super Zoo), Litwie (Dino Zoo ) oraz w Polsce. W naszym kraju prowadzi biznes pod marką „Kakadu Zoo”.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 73% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09. lipiec 2025 19:51