28.11.2022 / 13:45
StoryEditor

Nowy numer "Wiadomości Handlowych" jest już dostępny! W środku: Brzoska, Herman, Sobczyk, prognozy na 2023 r. i wiele więcej [SPIS TREŚCI]

Zachęcamy do lektury nowego numeru magazynu ”Wiadomości Handlowe” (6/2022)
Srebrne tsunami zmieniające handel, system kaucyjny, kryzys w przemysłówce, ewolucja rynku e-commerce i próba przemeblowania relacji sieć-dostawca przez UOKiK - to tylko niektóre tematy, jakie poruszamy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych" (nr 6/2022). W magazynie znajdziecie również wywiady z takimi menedżerami, jak m.in. Rafał Brzoska, prezes InPostu; Maciej Herman, dyrektor zarządzający Lotte Wedel i Jarosław Sobczyk, członek zarządu Jeronimo Martins Polska. Sprawdź, o czym jeszcze można przeczytać w nowych "Wiadomościach Handlowych".

O czym piszemy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych"?

- Łatwo już było, będzie jeszcze trudniej. Zebraliśmy dla Was prognozy czołowych menedżerów z branży FMCG w Polsce dotyczące 2023 roku. Przeczytaj, czego spodziewają się w przyszłym roku: Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska, Robert Wawro, COO Grupy Maspex, Mieszko Musiał, prezes Carlsberg Polska, Tareck Ouaibi, dyrektor generalny Carrefour Polska, Gerard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska, Rafał Wróblewski, członek zarządu Nestle Polska, Sławomir Nitek, CEO Action na rynku Polski, Czech i Austrii, Piotr Her, prezes firmy Superdrob, Bogdan Łukasik, współwłaściciel i prezes Modern Expo, Krzysztof Pakuła, prezes Grupy Chorten, Arunas Zimnickas, prezes sieci Stokrotka, Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Żabka Polska, Dagmara Piasecka-Ramos, dyrektor generalna PepsiCo Polska, Leszek Wąsowicz, prezes Helio, Kiril Marinov, członek zarządu Henkel Polska, Jerzy Borucki, współwłaściciel Grupy Polmlek, Piotr Korek, europejski dyrektor ds. inwestycji i ekspansji Pepco, Janusz Ciepliński, prezes Grupy Mago, Krzysztof Trębski, członek zarządu Tikrow, Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash, Jan Kolański, prezes firmy Colian, oraz Wojciech Łubieński, prezes Aldi Polska.

 
 
 
 
 
 

- Paweł Jachowski rozmawiał z Rafałem Brzoską, prezesem firmy InPost o prowadzeniu firmy w trudnym otoczeniu biznesowym, scenariuszach dla e-handlu, sukcesach i lekcjach wyciągniętych z porażek, nowych projektach, oraz inwestowaniu w branżę spożywczą i nie tylko.

- Demografia jest nieubłagana – polskie społeczeństwo się starzeje. Przed detalistami stoi ważne zadanie: jak poprawić doświadczenie zakupowe seniorów, by zdobyć ich serca? Przeczytacie o tym w artykule Konrada Kaszuby.

- Polsce potrzebna jest strategia demograficzna - przekonuje Jarosław Sobczyk, członek zarządu i dyrektor personalny Jeronimo Martins Polska (Biedronka) w rozmowie z Łukaszem Stępniakiem.

- Opłaty okołosprzedażowe trafiły pod lupę prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego. Co znalazło się w najnowszym raporcie opublikowanym przez urząd antymonopolowy i jakie należy wyciągnąć wnioski z tej publikacji?

- "Trzęsienie ziemi" - to tytuł wywiadu Magdaleny Stosio-Róg i Łukasza Stępniaka z dyrektorem zarządzającym Lotte Wedel Maciejem Hermanem. O jakie trzęsienie chodzi? Dowiecie się z lektury tego materiału.

- Czy poprawiony projekt ustawy o systemie kaucyjnym lepiej odpowiada wymaganiom handlu i producentów? Czy pozwoli w lepszym stopniu realizować cele w zakresie zbiórki? - odpowiedzi na te pytania znajdziecie w tekście Łukasza Rawy.

- Przygotowaliśmy dla Was ranking największych sieci drogeryjnych w Polsce. Choć król rynku jest jeden - oczywiście chodzi o sieć Rossmann - to jednak za jego plecami dzieje się całkiem sporo.

- W dziale "Start-upy" piszemy o farmach wertykalnych. Zastanawiamy się, czy nowa metoda uprawy roślin okaże się odpowiedzią na kluczowy problem współczesnego świata, jakim jest gwałtownie rosnące zapotrzebowanie na żywność.

- Magda Głowacka przeanalizowała, jak mocno w producentów i dystrybutorów towarów non food uderzą nadchodzący kryzys, wysoka inflacja i spadająca siła nabywcza konsumentów.

- "Odchudzanie półek pomoże naszym markom" - przekonuje w wywiadzie przeprowadzonym przez Michała Kokoszkiewicza Evangelos Evangelou, prezes Herbapolu-Lublin.

To nie wszystko! Co jeszcze znajdziecie w najnowszym numerze "WH"?
- Karolina Szałas i Agnieszka Skonieczna z PMR zastanawiają się, jak w najbliższych latach zmieni się rynek e-commerce w Polsce
- Agnieszka Górnicka z Inquiry pisze o inflacji, która urządzi nam Boże Narodzenie
- Honorata Jarocka z firmy Mintel przyjrzała się roślinnemu biznesowi, który dopiero się rozkręca. Globalny rynek "roślinnego mięsa" w 2029 r. będzie warty nawet 140 mld dolarów!
- Aleksandra Gębarowska z NielsenIQ przeanalizowała rynek przypraw i zwyczaje zakupowe polskich konsumentów dotyczące tej kategorii
- Jakub Mazurek z CMR przyjrzał się rynkowi napojów alkoholowych w Polsce i zaobserwował na nim ciekawe zmiany
- Arkadiusz Kawa zastanawia się, dlaczego według wstępnych szacunków w tym roku po raz pierwszy w historii przychody ze sprzedaży internetowej na świecie mają być mniejsze niż w roku ubiegłym
- W roli naszego felietonisty debiutuje Paweł Musiał, ekspert branży retail, były szef m.in. rumuńskiej sieci Profi

Zachęcamy do lektury!

Kliknij tutaj, aby zostać prenumeratorem magazynu "Wiadomości Handlowe" oraz uzyskać szereg innych korzyści wynikających ze skorzystania z prenumeraty WH+.

Wolisz nabyć wyłącznie najnowszy numer "Wiadomości Handlowych" (6/2022)? Kliknij tutaj, aby kupić magazyn w formie ewydania lub tutaj, aby kupić wydanie drukowane.

21.04.2024 / 00:59
StoryEditor
Właściciel Biedronki i Lidl na liście kanadyjskiego rządu. Władze chcą ściągnąć do siebie sieć dyskontową, która zwiększy konkurencję na rynku
Biedronka informuje na plakatach, że jest tańsza niż Lidl od 2002 roku (fot. wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Kanadyjski rząd poszukuje zagranicznej sieci spożywczej, która wchodząc na kanadyjski rynek zwiększy konkurencję i zapewni tamtejszym klientom większy wybór. Jedną z firm, która pojawiła się na rządowej liście jest Grupa Jeronimo Martins, do której należą sieci Biedronka, Pingo Doce i Ara.

Obecnie na kanadyjskim rynku dominują trzy sieci spożywcze Loblaw, Sobeys i Metro (nie mylić z niemieckim Metro AG, do którego należy sieć Makro). Według dziennika "Wall Street ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.04.2024 / 13:45
StoryEditor
Naklejki z kodami na warzywach i owocach w Biedronce. Po co sieć je wprowadza?
Ogórki z naklejkami w Biedronce (fot. Łs)
Od pewnego czasu na niektórych produktach świeżych w sklepach sieci Biedronka znalazły się naklejki z kodami kreskowymi produktów. Wyjaśniamy, o co chodzi.

Widok małej naklejki na owocach i warzywach nie jest nowością, bo wielu operatorów korzysta z tej metody, aby wskazać konsumentowi kraj pochodzenia produktu. Stąd też często moż...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29. kwiecień 2024 10:09