15.10.2018 / 13:49
StoryEditor

Mniejszy koszyk i wiek konsumentów wyzwaniem dla handlu przyszłości

Bogdan Łukasik, przewodniczący Rady Nadzorczej Modern-Expo Group (materiały prasowe)
Zmiany demograficzne i dynamiczny styl życia to główne motory zmian na rynku handlu detalicznego. Eksperci przewidują, że najważniejsza dla przyszłych klientów będzie dogodna lokalizacja sklepów oraz szybkość realizacji zakupów.

Postępujące globalne zmiany społeczne mają bezpośredni wpływ na zachowania zakupowe konsumentów. Starzenie się społeczeństwa, spadek dzietności czy wzrost zatrudnienia kobiet na...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.09.2025 / 12:38
StoryEditor
Sklepy Intermarché i Bricomarché przechodzą na dzieci. Jak działa sukcesja franczyzy?
Sklepy Intermarche i Bricomarche przechodzą na dzieci. Jak wygląda sukcesja franczyzy w Grupie Muszkieterów? (Fot. Grupa Muszkieterów)

Sukcesja jest jednym w ważniejszych problemów przedsiębiorców w Polsce. Dotyczy to także handlu. A jak wygląda sukcesja sklepów Intermarché i Bricomarché? Właśnie doszło do dwóch takich przypadków.

W artykule przeczytasz:

  • Sukcesja franczyzy w Grupie Muszkieterów
  • Sukcesja dwóch sklepów: Intermarché w Skwierzynie i Bricomarché w Tczewie
  • Szkolenia dla nowych właściciel sklepów
  • Ponad 5,5 mld zł przychodu Grupy Muszkieterów w Polsce w I półroczu 2025

Sukcesja franczyzy w Grupie Muszkieterów

Przekazanie biznesu kolejnemu pokoleniu to kluczowy moment w życiu każdego przedsiębiorcy. A sukcesja to jedna z możliwych dróg wejścia w posiadanie sklepu Intermarché lub Bricomarché.

– Jest to opcja, na którą coraz chętniej decydują się wieloletni przedsiębiorcy, gotowi przejść na zasłużoną emeryturę. Z jednej strony pozwala na zachowanie ciągłości działania punktów sprzedaży, a z drugiej na uniknięcie bolesnego rozstania z owocami ciężkiej pracy – wskazuje Grupa Muszkieterów.

Sukcesja dwóch sklepów: Intermarché w Skwierzynie i Bricomarché w Tczewie

Ostatnio dwie rodziny oficjalnie dokonały formalnych przekazań swoich supermarketów w Grupie Muszkieterów:

  • Intermarché w Skwierzynie od teraz będą prowadzić Małgorzata Wesoły-Kujawski i Krzysztof Kujawski. Sklep przejęli po ojcu pani Małgorzaty, który prowadził supermarket przez ostatnich 19 lat.
  • Bricomarché w Tczewie przejął Jacek Freitag. Wcześniej ten sklep przez 18 lat prowadziła jego mama.

Obie historie to doskonałe przykłady tego, jak sukcesja rodzinna pozwala na płynne przejęcie zarządzania, z zachowaniem doświadczenia i wiedzy poprzedników.

– Funkcjonujące sklepy zostają w rodzinach, umożliwiając nowym właścicielom konsultowanie się i korzystanie z doświadczenia poprzedników – podkreśla Grupa Muszkieterów.

Szkolenia dla nowych właściciel sklepów

Choć sukcesja to naturalny sposób wejścia do Grupy, przyszli przedsiębiorcy nie są zwolnieni z wymagań. Muszą przejść pełny cykl szkoleń, odbyć staż w sklepie i zdać egzamin uprawniający do pełnego wstąpienia w szeregi franczyzobiorców Grupy Muszkieterów.

Dzięki temu, nowy właściciel sklepu, nawet w ramach sukcesji, jest w pełni przygotowany do prowadzenia biznesu, zarządzania zespołem i utrzymywania standardów określanych przez sieć Intermarché i Bricomarché.

Ponad 5,5 mld zł przychodu Grupy Muszkieterów w Polsce w I półroczu 2025

W pierwszym półroczu 2025 roku sieci Bricomarché i Intermarché - wraz ze stacjami paliw funkcjonującymi przy punktach sprzedaży - osiągnęły łączne obroty przekraczające 5,5 mld zł, co oznacza wzrost o 4,8 proc. rok do roku.

Grupa przekroczyła pułap 400 sklepów w Polsce, rozbudowała zaplecze logistyczne oraz kontynuowała modernizację placówek handlowych w nowoczesnych formatach.

Grupa Muszkieterów umacnia model franczyzowy oparty na lokalnej przedsiębiorczości. Na koniec czerwca w jej strukturach działało już 479 niezależnych przedsiębiorców:

  • 220 w Intermarché
  • 259 w Bricomarché. 

– W obliczu zmian rynkowych i postępującej konsolidacji rynku jesteśmy pewni, iż zakres zaoferowanych korzyści przez nasze szyldy Intermarché i Bricomarché stanowi dla niezależnych operatorów realny parasol ochronny i unikalną szansę nie tylko na dalsze funkcjonowanie na rynku, ale przede wszystkim na dalszy ich rozwój - uważa Sławomir Czarnecki, prezes zarządu Grupy Muszkieterów w Polsce.

11.09.2025 / 16:08
StoryEditor
„System kaucyjny uderzy w konsumentów, firmy i budżet”. Branża alarmuje premiera
Branża ostrzega premiera. ”System kaucyjny uderzy w nas i w budżet państwa” (fot. Canva)

Producenci napojów apelują do premiera Donalda Tuska, aby wyłączył szklane butelki wielokrotnego użytku z systemu kaucyjnego, który ma wejść w życie 1 października. – Będą to ogromne straty dla branży, ale także dla budżetu państwa – uważają przedstawiciele sektora. Twierdzą także, że na zmiany nie jest za późno.

W artykule przeczytasz:

  • Nowy system kaucyjny uderzy w producentów napojów?
  • Branża: obecny system kaucyjny dobrze działa od 30 lat. Teraz zostanie zburzony
  • Koszty logistyki znacznie wzrosną
  • Klient poczuje się oszukany
  • Co według branży trzeba zmienić i czy na zmiany nie jest za późno?

Nowy system kaucyjny uderzy w producentów napojów?

Przedstawiciele producentów napojów wystosowali wspólny apel do premiera w sprawie systemu kaucyjnego. Swoje argumenty przedstawili podczas konferencji o znamiennym tytule: „Jak nowy system kaucyjny zniszczy systemy butelek szklanych wielokrotnego użytku”.

W konferencji uczestniczyli:

  • Dariusz Lizak, prezes Krajowej Izby Gospodarczej „Przemysł Rozlewniczy”.
  • Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysły Piwowarskiego – Browary Polskie;
  • Marek Gancarczyk, wiceprezes spółki Naturalna Woda Mineralna Piwniczanka;
  • Hubert Buksowicz, właściciel Browaru Jabłonowo, członek zarządu Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.

– Apelujemy do rządu, do premiera Donalda Tuska oraz minister Pauliny Hennig-Kloski, aby pozostawić obecny system zwrotu butelek wielokrotnego użytku. Żeby nie wtłaczać go w nowy system kaucyjny – mówił Dariusz Lizak, prezes Krajowej Izby Gospodarczej „Przemysł Rozlewniczy”.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 81% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. wrzesień 2025 03:40