10.06.2022 / 08:39
StoryEditor

Czy rosnące koszty inwestycji wpłyną na ekspansję i zmianę strategii sieci handlowych? [OPINIA]

Rosnące koszty inwestycji w nieruchomości komercyjne, a także rosnąca cena pieniądza utrudniają ekspansję sieci handlowych. Jednak równocześnie rosną czynsze w nowych obiektach. Dlatego nie należy się raczej spodziewać odchodzenia detalistów planujących ekspansję od obiektów własnych na rzecz wynajmowanych – uważa Tomasz Janik, prezes firmy z branży nieruchomości PA Nova.

Menedżer przyznaje, że wzrost kosztów budowy nie przekłada się bezpośrednio na najemców, jeśli bowiem mają czynsze zagwarantowane w umowach wieloletnich, to są w dobrej sytuacji...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.10.2025 / 16:57
StoryEditor
Karma wraca? Prezes Josera Polska o inwestycjach i dynamicznym rozwoju rynku karmy dla zwierząt [WYWIAD]
Dariusz Haremza, prezes Josera Polska (fot. materiały prasowe)

Nowa fabryka, miliony porcji karmy i rynek, który wciąż rośnie mimo globalnych zawirowań – Josera stawia na długofalowy rozwój w Polsce. W rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Dariusz Haremza, prezes zarządu Josera Polska zdradza kulisy tej decyzji, komentuje dynamiczne zmiany w branży i tłumaczy, dlaczego nie każda moda jest warta naśladowania. Czy polska fabryka stanie się sercem europejskiej produkcji karmy premium?

Co zadecydowało o wyborze tej lokalizacji na nową fabrykę?

Kluczowe były nasze pozytywne doświadczenia – zarówno jeśli chodzi o infrastrukturę, jak i gotowość do współpracy ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.10.2025 / 18:56
StoryEditor
Drogerie DM w Polsce: Trzy lata ekspansji i ambitne plany rozwoju
Sklep sieci drogerii DM w Polsce

DM Drogerie Markt, największa pod względem sprzedaży sieć drogerii w Europie, rozpycha się na polskim rynku. Po trzech latach obecności w Polsce, firma ogłasza ambitne plany dalszej ekspansji, stawiając na rozwój sieci sklepów stacjonarnych oraz innowacyjną strategię omnichannel.

Drogerie DM chcą podbić całą Polskę

Sieć DM rozpoczęła działalność w Polsce w kwietniu 2022 roku. Dziś, w październiku 2025 roku, siec ma 66 drogerii w Polsce. Ostatnie ot...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. październik 2025 05:49