21.11.2018 / 11:43
StoryEditor

Gorsze wyniki Gobarto w III kw.

Marcin Śliwiński, prezes Gobarto (fot. Łukasz Rawa)
W trzech kwartałach 2018 roku Grupa Kapitałowa Gobarto wypracowała 4,2 mln zł skonsolidowanego zysku operacyjnego przy przychodach w wysokości ponad 1,56 mld zł. Zysk EBITDA (zysk powiększony o amortyzację) wyniósł 42,46 mln zł. 

Jak wynika z obliczeń Biura Analiz i Strategii Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) na podstawie danych Ministerstwa Finansów, w pierwszych ośmiu miesiącach 2018 roku eks...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
24.11.2023 / 10:37
StoryEditor
Wittchen pokazał przychody. Firma rozważa odroczenie inwestycji w nowe centrum logistyczne
Przychody Grupy Wittchen w ciągu trzech kwartałów 2023 r. zwiększyły się o ponad 24 proc. r/r do 334,8 mln zł (fot. Wittchen)
Przychody Grupy Wittchen w ciągu trzech kwartałów 2023 r. zwiększyły się o ponad 24 proc. r/r do 334,8 mln zł, a wypracowany w tym okresie zysk netto wzrósł o niemal 20 proc. r/r do 40,6 mln zł. Grupa po trzech kwartałach osiągnęła marżę brutto na sprzedaży na poziomie 62,9 proc. (-0,2 pkt. proc. r/r). Głównym motorem wzrostu była sprzedaż e-commerce (realizowana poprzez własne e-sklepy i platformy marketplace), która wzrosła o prawie 39 proc. r/r i odpowiadała za połowę łącznej sprzedaży.

W samym trzecim kwartale br. skonsolidowane przychody zwiększyły się o 8,4 proc. r/r do 128,1 mln zł, a zysk netto wyniósł 17,4 mln zł, tj. 2,6 proc. mniej niż rok wcześni...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
20.11.2023 / 11:44
StoryEditor
Ile polski konsument wyda w Black Friday i Cyber Monday? Jesteśmy poniżej średniej europejskiej
Black Friday, wyprzedaże (fot. Shutterstock)
Pomimo spowolnienia gospodarczego Polacy planują wydać o 5 proc. więcej niż w 2022 roku podczas Black Friday i Cyber Monday. Przeciętnie wydamy 1000 zł (214 euro), podczas gdy w Europie ta kwota wyniesie średnio 1200 zł (244 euro). Względem 2022 roku stanowi to wzrost o 5 proc. w Polsce oraz 8 proc. w Europie. Chociaż większość Polaków jest gotowa wydać więcej niż zakładała, to równolegle, z wyprzedzeniem planują co i gdzie kupić. Jednocześnie ok. 40 proc. Polaków deklaruje konieczność oszczędzania ze względu na mniejsze zasoby gotówkowe co wpłynie na całościowe wyniki tegorocznego Black Friday. W Polsce wciąż panuje tradycja kupowania prezentów, jednak coraz częściej kupujemy także dla siebie (76 proc.) – w tym względzie zbliżamy się do średniej europejskiej (81 proc.) - wynika z raportu "Black Friday i wyprzedaże przedświąteczne: konsumenci w Polsce szykują portfele" opracowanego przez Strategy& Polska.

Blisko dwie trzecie Polaków planuje skorzystać z Black Friday i Cyber Monday przy spodziewanych wydatkach na poziomie 214 euro. Pomimo tego, że wzrosty są niższe od odczytów i...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
05. grudzień 2023 09:31