07.06.2021 / 08:27
StoryEditor

Krzysztof Tokarz: GK Specjał potrzebny jest plan rozwoju na 10, a nawet 15 lat

- Na rynku FMCG trudno byłoby znaleźć firmę, która mogłaby się pochwalić takimi wynikami, jak Specjał. Inwestujemy w rozbudowę i modernizację powierzchni magazynowych – tylko w ubiegłym roku przeznaczyliśmy na to większą część z 60 mln nakładów inwestycyjnych. Poszukujemy doradcy inwestycyjnego, bo tak dużej firmie jak Specjał potrzebny jest plan rozwoju na 10, a nawet 15 lat – mówi Krzysztof Tokarz, prezes Grupy Kapitałowej Specjał, na łamach firmowego kwartalnika.

W 2020 r. GK Specjał odnotowała wzrost obrotów na poziomie 17,1 proc. oraz zysku EBITDA o 33,9 proc. Zdaniem Krzysztofa Tokarza, niełatwo byłoby znaleźć firmę z wynikami na podo...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.09.2025 / 19:11
StoryEditor
Nowa strategia Żabki! Sieć celuje nawet w 27 tys. sklepów i zapowiada wypłatę dywidendy
Tomasz Suchański, Prezes Zarządu, Żabka Polska (Żabka Polska)

Grupa Żabka, największa sieć convenience w Europie, opublikowała aktualizację swojej strategii, która zapowiada radykalne przyspieszenie rozwoju organicznego oraz zmianę polityki alokacji kapitału, wprowadzając regularne wypłaty dywidendy. Szybki wzrost wsparty silną marżowością oraz atrakcyjnością modelu biznesowego przekłada się na ponadprzeciętną generację gotówki, co umożliwia jednocześnie redukcję zadłużenia i dzielenie się zyskiem z akcjonariuszami.

Żabka widzi potencjał na 27 tys. sklepów w Polsce i Rumunii

Żabka znacząco podnosi cele dotyczące rozwoju sieci, koncentrując się na ekspansji organicznej w Polsce i Rumunii...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.10.2025 / 14:55
StoryEditor
HeyDude otwiera pierwszy sklep w Polsce. Znamy lokalizację
Zdjęcie wykonane w pierwszym w Polsce sklepie marki HeyDude, który ruszył w CH Wola Park (fot. mat. prasowe)

Pierwszy stacjonarny salon marki HeyDude w Polsce już działa. Punkt ten ruszył w warszawskim centrum handlowym Wola Park.

HeyDude to założona w 2008 r. marka obuwia, której obecnym właścicielem jest firma Crocs Inc. Akwizycja nastąpiła w 2022 r., a opiewała na kwotę ponad 2,5 mld dolarów (w ty...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. październik 2025 14:24