02.07.2021 / 14:08
StoryEditor

Nowelizacja ustawy o zakazie handlu w niedziele ma uderzyć w kilka wybranych sieci handlowych. PiS zalegalizuje bezpłatną pracę

Piotr Szumlewicz, przewodniczący Związku Zawodowego Związkowa Alternatywa (Piotr Szumlewicz)
Związek Zawodowy Związkowa Alternatywa (ZZZA) krytycznie ocenia prace nad nowelizacją ustawy o handlu w niedziele prowadzone przez posłów Prawa i Sprawiedliwości w porozumieniu z Solidarnością. - Naszym zdaniem obowiązująca ustawa to bubel prawny, który powinien być w całości wyrzucony do kosza. Rozgrzebywanie złego prawa nic nie zmieni. Na dodatek niektóre propozycje zmian zgłaszane przez Janusza Śniadka jeszcze pogorszyłyby sytuację w branży handlowej – mówi Piotr Szumlewicz, przewodniczący ZZZA.

Przypomnijmy, że Prawo i Sprawiedliwość chce zamknąć część sklepów, które były otwarte jako placówki pocztowe. Posłowie partii rządzącej domagają się, by placówki pocztowe były ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29.04.2025 / 11:14
StoryEditor
Donos do prokuratury na zarząd Żabki. "Sieci handlowe przekroczyły granicę"
Donos na zarząd Żabka Polska. Sieci handlowe dawno przekroczyły granicę (Jan Śpiewak + Żabka Polska)

Jan Śpiewak złożył zawiadomienie do prokuratury o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez członków zarządu sieci Żabka Polska. Jeśli prokuratura przychyli się do jego argumentów, członkom zarządu grozi nawet do pół miliona złotych kary. Jak oskarżenia formułuje aktywista i jak tłumaczy się sieć handlowa?

Z artykułu dowiesz się:

  • Śpiewak składa donos na zarząd Żabki
  • Żabka wprowadza promocje na piwo, która wywołała kontrowersje
  • Śpiewak uważa, że promocja Żabki promuje nadmierne spożywanie alkoholu
  • Nawet pół miliona złotych kary za promocję piwa niezgodną z prawem
  • Jak sprawę komentuje sieć handlowa?

Śpiewak składa donos na zarząd Żabki za promocję piwa

Składamy zawiadomienie do prokuratury na zarząd Żabki. Ich promocyjny abonament to naprawdę abonament na alkoholizm –­­ poinformował 28 kwietnia w mediach społecznościowych, Jan Śpiewak, aktywista warszawski i prezes fundacja Bezpieczna Polska Dla Wszystkich.

W jego opinii, działania zarządu Żabki przekraczają dozwolone ramy reklamy piwa określone w prawie, w tym w ustawie wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

– Sieci handlowe od dawna przekraczały granicę prawa. Niestety nie spotykało się to z odpowiedzią polityków i służb – uważa Jan Śpiewak.

Żabka wprowadza promocje na piwo, która wywołała kontrowersje

Portal wiadomoscihandlowe.pl informował niedawno, że do sieci Żabka wróciła oferta, w ramach której klienci mogą od razu zapłacić za 24 piwa w obniżonej cenie, a następnie odbierać je w sklepach w ciągu 20 dni od daty zakupu.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 76% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.04.2025 / 18:03
StoryEditor
Jak Polacy planowali świąteczne wydatki? Ilu było gotowych zadłużyć się, byle w Wielkanoc móc "jeść, pić i popuszczać pasa"? [BADANIE]
Przed świętami w sklepach jest sporo drożej niż przed rokiem (fot. UCE Group)

Jak wynika z badania "Wielkanocny portfel/wydatki Polaków" przeprowadzonego na zlecenie B2 Impact, 43 proc. respondentów stara się oszczędzać na święta, choć dopuszcza pewne ustępstwa. Co piąty trzyma się sztywnego budżetu, a 13 proc. otwarcie deklaruje, że nie zamierza się ograniczać – bo święta to dla nich czas wyjątkowy, kiedy można sobie pozwolić na więcej. Dla nich Wielkanoc to czas, który zasługuje na wyjątkową oprawę – nawet jeśli oznacza to dodatkowe obciążenie finansowe.

Sposób planowania wydatków wielkanocnych różni się w zależności od płci, wieku i miejsca zamieszkania. Kobiety częściej niż mężczyźni planują ścisły budżet (22 proc. wobec 18 pr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. maj 2025 08:34